2017-04-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorongo
Litar folk verkligen på Usa:s judestyrda regering

Ja just det ja Saddam Hussein hade ju massförstörelsevapen som motiverade invasionen i Irak

Usa angrep Assad i strid mot alla gällande regler, precis som de också gjorde mot Irak.

Assad did not gas his own people - Watch the video - https://www.snapsh.com/open/?type=related&vid=xP2nDyQtPzg

"German intel shows Assad did not order Syria gas attack": report - http://www.washingtontimes.com/news/2013/sep/9/german-intel-assad-did-not-order-syria-gas-attack/

Trump ordered the strikes without approval from Congress or the backing of the United Nations.

Syrian state TV reported a U.S. missile attack on a number of military targets and called the attack an "aggression."

Though Trump claims there is "no dispute" that Assad was responsible for the horrific deaths earlier this week in the town of Khan Sheikhoun, he is widely regarded as a serial liar and someone whose own FBI and top intelligence officials have had to discredit recent public accusations he has made.

Tråden handlar inte om vem som beordrade gasandet, utan om hur vänstermedia kommer reagera nu när de får se att flera syrier tycker att Trump gjorde rätt. Mannen som intervjuades i första klippet pratade inte bara om Trump, utan om västmänniskornas snedvridna syn på politik överhuvudtaget. Dessa åsikter kommer alltså från människor som vänstern tror att de hjälper genom att spy galla över allt och alla som inte är vänster.
Citera
2017-04-10, 12:45
Bannlyst
Ja det ena behöver inte utesluta det andra, bra att han inte går med massorna men idiotiskt att stötta en terrorattack av trump som kommer drabba civila också.
Citera
2017-04-10, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag håller med, men erkänn att det känns bra att se syrierna själva knäppa vänstern på näsan.

Araben i inslaget "överlevare från gasattacken" tycks vara helt omedveten om att FSA (Free Syrian Army), den sk spökarmen skapades av Obama och utrustades militärt av Obama. FSA är en betald legoknektsarmé. - Man kan tom säga att det är USA som startade kriget mot Assad. - Det finns tusentals bevis om detta. Allt detta låtsas araben i CNN en "överlevare från gasttacken" inte alls känna till överhuvudtaget. - Obama lämnade över en kaotisk röra till Trump. Obama har själv skrutit om att han "Släppte en amerikansk bomb vart 20:e minut" under sin tid som president. "- make no misstake" - Men visst, han sa inte det CNN tänkt sig.
Citera
2017-04-10, 13:20
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad säger du om Sverige då? Vi får ju inte ens välja statschef, hur demokratiskt är det?
Och i USA blir man president fast rivalen fick majoriteten av rösterna. Hur demokratiskt är det?

Vi skall inte kasta sten i glashus, som ordspråket säger.
Syriens folk har valt sin president och de har valt sitt parlament. Så är det faktiskt!
Statschefen i Sverige har ingen politisk makt.

Systemet i USA gynnar inte någon sittande president och inte heller bygger det på majoritetsval, som du verkar tro. USA har delstater, varför varje delstat blir tilldeldad viss antal elektorat.

Assadfamiljen äger all media och ekonomin i Syrien. Oppositionella grips, torteras, och i många fall avrättas.

Du saknar grunläggande kunskaper.
Citera
2017-04-10, 13:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han är väl lika mycket demokratiskt vald som prinsarna Saudi. Kanske lite mer, vad tror du? Egyptens president kom ju också till makten på schyssta villkor, inte sant? Han som nu är så duktigt på att försvara de kristna kopterna i sitt land.
Ingen hävdar att Saudiarabien är demokratiskt, däremot hävdar många att Syrien är det.
Citera
2017-04-10, 13:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Ingen hävdar att Saudiarabien är demokratiskt, däremot hävdar många att Syrien är det.
Det gör inte jag som den realist jag är. Demokrati kan inte existera under islam (för övrigt inte diktatur heller) så det gäller att vara realist.

Oj, nu blev det flerdimensionellt tänkande. Ber om ursäkt för det. Ska hålla mig till enklare resonemang i fortsättningen.
Citera
2017-04-10, 13:30
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Det gör inte jag som den realist jag är. Demokrati kan inte existera under islam (för övrigt inte diktatur heller) så det gäller att vara realist.

Oj, nu blev det flerdimensionellt tänkande. Ber om ursäkt för det. Ska hålla mig till enklare resonemang i fortsättningen.

Haha, oj vad kompleks analys!

Assad håller på att sabotera för sig själv. Använda kemiska vapen just när han har flyt. Enda motargumentet från Ryssland är att Assad inte är så trög. Precis som när gubben bombade sina egna bussar i Aleppo. Förlåt, jag använde en komplex smiley. Ska hålla mig till enklare smileybruk i fortsättningen!
Citera
2017-04-10, 13:36
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Detta hot kom Assad och hans anhang för länge sedan

http://abcnews.go.com/International/russia-warns-us-intervene-syria-threatens-shoot-airstrike/story?id=42618586

Är dessa hot tidsbestämda?

Trumps administration har sagt att man kommer fortsätta med militära operationer mot Assadregimen vid flera kemattacker. Med era resonemang om att rebellerna tvigande USA till handling borde man inom snart framtid se flera sådana allvarliga kemattacker. Något säger mig att vi inte kommer se flera sådana attacker. Assad vet var sin plats är.

Vad har en artikel från oktober 2016 att göra med det nuvarande? Den enda anledningen till att överhuvudtaget ta upp någon aspekt från Obama-administrationen är om samma administration styrt nu. Fast vänta, jag svarar mig själv. Det verkar vara samma "administration" som styr även nu, d v s "deep state". Så ja, i sådana fall är det väl matnyttigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/09/putin-could-allowed-rejoin-g7-pulls-syria/

Propaganda. Det kommer aldrig att inträffa. G8 var klubben för inbördes beundran. G20 är precis som Lavrov nämnt mycket viktigare eftersom man även bjuder in länder utanför för att ta del av agendan. Som t ex när Gaddafi var inbjuden eller nu den polska regeringen i år. För övrigt kan inte Putin släppa Syrien av säkerhetsmässiga aspekter. Ryssland är i Syrien tack vare det, resten är andra- eller tredjehandsprioriteringar. Putin kan inte heller, som nämnts tidigare, släppa Syrien för att få lugn i Ukraina. Allt är sammankopplat. Det pågår ett hybridkrig mot Ryssland och då måste svaret bli s k icke-linjär krigföring, inte gungor och karuseller.
Citera
2017-04-10, 13:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:

Ja, du är ett geni och vi andra är efterblivna.

Jag efterfrågade faktiskt inte din åsikt i frågan, utan jag påpekade att Saudiarabiens bristande demokrati är irrelevant därför att ingen försvarar dom. Däremoy verkar folk tro att regimen i Syrien är demokratisk.

Demokrati sker inte på en dag, om du nu tror det. Du får gärna förklara varför Sverige inte hade den demokrati vi har idag för 100 år sedan, eller 200 år. Vad stoppade Sverige? Inget förutom samhället. När samhället genomgår förändringar, förändras även den politiska kulturen.
Citera
2017-04-10, 13:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Haha, oj vad kompleks analys!

Assad håller på att sabotera för sig själv. Använda kemiska vapen just när han har flyt. Enda motargumentet från Ryssland är att Assad inte är så trög. Precis som när gubben bombade sina egna bussar i Aleppo. Förlåt, jag använde en komplex smiley. Ska hålla mig till enklare smileybruk i fortsättningen!
Se till att få åtminstone baskunskaper om det islamska civilsamhället till att börja med.
Citera
2017-04-10, 14:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja, du är ett geni och vi andra är efterblivna.

Jag efterfrågade faktiskt inte din åsikt i frågan, utan jag påpekade att Saudiarabiens bristande demokrati är irrelevant därför att ingen försvarar dom. Däremoy verkar folk tro att regimen i Syrien är demokratisk.

Demokrati sker inte på en dag, om du nu tror det. Du får gärna förklara varför Sverige inte hade den demokrati vi har idag för 100 år sedan, eller 200 år. Vad stoppade Sverige? Inget förutom samhället. När samhället genomgår förändringar, förändras även den politiska kulturen.
Åter en till som inte har en susning om vad islam är som religion och vad ett islamistiskt samhälle är.
Citera
2017-04-10, 14:01
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Assad är vald av en stor majoritet av folket och valet genomfördes korrekt enligt valobservatörer.
Att USA förklarade valet ogiltigt betyder ingenting, det är nonsens.
De flesta har insett att det USA säger om Assad och Syrien är lögner, men tydligen inte du.

Du "glömde" att nämna att dessa valobservatörer var ryssar och iranier...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in