2017-04-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Du kan inte på allvar mena att det är antalet döda som räknas?
Alla som var där är också offer och många kanske kommer vara rädda för all framtid. Det är en kränkning för hela Sverige.

För att inte tala om livslånga skador: Hur många fick hjärnskador för livet? Vilka kognitiva skador kommer de få leva med? Hur många blir rullstolsburna resten av livet? Hur många år behöver de rehabilitering?
Citera
2017-04-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soldier9
Finns det någon som kan förklara VARFÖR han kraschade lastbilen rakt in i en vägg? En bättre plan borde ju vara att när han kört klart istället tvärbromsar och smiter från platsen utan skador och glassplitter på sig. Eller var det någon större folksamling just vid den väggen som han verkligen ville åt?

Det kan ju ha varit medvetet då han hade en sprängladdning i bilen som han trodde skulle utlösas vid kraschen. Vi kommer förhoppningsvis få svar när utredningen är klar.
Citera
2017-04-10, 12:15
Medlem
Adrian11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad
Det var 4 som dog varav 2 svenskar – det var ju ingen Estoniakatastrof direkt.

Ovärdigt med en tyst minut där såna här småsaker ska likställas med stora omfattande lidanden.

staten är ansvarigt att personerna dog, staten tar emot folk från all möjliga länder som exempelvis Uzbekistan bara för att regga som en asylsökande och lyfta FN EU bidrag det är statligt jävla bussniess
Citera
2017-04-10, 12:16
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
"Машина не туда заехала" betyder snarare "bilen körde inte dit" än "bilen körde fel". Vart är "dit"?
troligtvis att det var inte meningen att köra dit (i åhlens)
Senast redigerad av autostoperka 2017-04-10 kl. 12:21.
Citera
2017-04-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Riksdagshuset?

Precis. Eller Rosenbad (med en extra sväng).
Citera
2017-04-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Nu tycker jag att detta börja gå till en överdrift, 4 personer har dött o de ska hållas tyst minut i regeringen snart. Det har dött fler i trafikolyckor men inte planterar man blommor på Sergels torg för det.
Heja Sverigedemokraterna.

Din jämförelse är helt uppåt väggarna. När vi sätter oss i en bil vet vi att det finns en viss risk för en olycka. Det är därför vi sätter på oss bilbältet. Anledningen till att vi sätter oss i bilen frivilligt trots att vi kan dö är för att risken för en olycka är så pass liten jämfört vad vi vinner på att ta bilen istället för att gå. Av samma anledning tar vi på oss en flytväst när vi sätter oss i en båt, eller en hjälm när vi cyklar. Ja du fattar. Ett attentant med lastbil på en gågata som har för avsikt att döda människor är inget som hör hemma i ett civiliserat samhälle. Den dagen vi kommer till en punkt där vi normaliserat skenande lastbilar och upphör chockas över liknande vansinnesdåd är den dagen fundamentalisterna vunnit.
Citera
2017-04-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rena turen att det inte var fler. Drottninggatan är, som vi alla vet, Sthlms folktätaste gågata. Och sprängladdningen felade och utlöstes inte. Vilket var enbart tur. Och underbart att fanskapet togs levande. Han får det inte skoj i fängelset.

Varför tror du det?
I fängelserna sitter många som delar samma ideologi som han själv.
Snarare så kommer han att stöta på många som kommer hylla honom och se honom som en idol och förebild.
Citera
2017-04-10, 12:22
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Varför tror du det?
Snarare så kommer han att stöta på många som kommer hylla honom och se honom som en idol och förebild.
Källa på det?
Citera
2017-04-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
det menas mer: jag körde inte bilen dit (i åhlens)

Men den här chatten, känns den inte lite väl tillrättalagd? Någon som sett mer exakt när den kom ut? Läste den här på FB någon gång under em/kväll igår om jag inte minns fel och då fanns ju all info som står i chatten ute redan? Vad är politonline.ru för typ av site?
Senast redigerad av diva59 2017-04-10 kl. 12:24. Anledning: felstavning
Citera
2017-04-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Varför tror du det?

Vi har inte så många terrorister och radikala muslimer i fängelserna. Visst, det finns några stycken, men de flesta är vanliga kriminella. När någon dödar barn medvetet, så ligger de jävligt illa till.
Citera
2017-04-10, 12:26
Medlem
Citat:
Tror inte du sagt så om dina föräldrar och syskon legat på bårhuset pga idioten.

Jag vet inte vad jag skulle ha sagt om det hade handlat om mina närmaste, men en tyst minut skulle inte ha tröstat mig nämnvärt. Inte några tal eller sång heller och absolut inte att politiker skulle ha hållit varandra i armkrok och sagt att "tillsammans" vinner vi över detta.

Detta skådespeleri där kungen, statsministern, politiker och kändisar yttrar sig SAMTIDIGT som alla skriker att gränserna måste vara vidöppna OCH att det är en kränkning utan dess like att kolla ID på vissa i tunnelbanan för att hitta illegala invandrare bland resenärerna.

Jag kan säga att jag snarare skulle ha blivit ännu argare.
Citera
2017-04-10, 12:27
Medlem
cerns avatar
Citat:
Vi har inte så många terrorister och radikala muslimer i fängelserna. Visst, det finns några stycken, men de flesta är vanliga kriminella. När någon dödar barn medvetet, så ligger de jävligt illa till.
Men de lär väl inte få sitta med dessa "vanligt kriminella" individer eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in