2017-04-10, 09:47
Medlem
grensevaktens avatar
Det er vel bare i Sverige man klarer å gjøre en minnestund om til et politisk jippo. Direkte kvalmende at man bruker dette til å fremme sin politiske agenda.
Ca. 13-20? % av svenskene har min fulle sympati, resten kan steke i sitt eget fett.
Helvetes hen-svin.
Citera
2017-04-10, 09:55
Medlem
de.Montforts avatar
Tänk om Hitler bara fått en kram. Hur många människoliv har inte skonats om någon gått fram och kramat Hitler under ett av Hitlers tal det är OK Hitler, vi vet att du har haft en svår uppväxt, det är OK att gråta.

Jag såg en kvinna som grät och talade om medmänsklighet, empati och kärlek. Var det till Sv alla avdankade hippies flydde till efter Vietnamkriget. Svarta i USA fick inte samma rättigheter genom att krama om politiker och styrande som höll upp det rassegregerade USA. Det togs många människoliv för att få Indien fri och självständigt från Storbritannien. Hur störtades Mussolini Med ett gäng pussar.
Senast redigerad av de.Montfort 2017-04-10 kl. 09:57.
Citera
2017-04-10, 10:07
Medlem
JDAMs avatar
Fint med manifestation​.

Nu hårdare lagar mot illegala invandrare, Miljöpartiet har stor del i detta vansinne niga system. Ordning och reda för helvete.
Citera
2017-04-10, 10:09
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
För er som vill se "spektaklet" i efterhand: https://www.svtplay.se/video/13217428/svt-nyheter-extrasandningar/svt-nyheter-extra-manifestation-fran-sergels-torg-9-apr-14-00?start=auto&tab=senaste

Jag blir både ledsen och arg av att se hur de gör ett förbannat jävla jippo av attentatet.
Spola fram till de sista 10 min för att höra den där jävla fittrappen som inte har att göra på en sörjande manifestation. Sånt jävla provocerande skit. "Upp med händerna för folk i Syrien". Kanske inte läge att ta upp det just där
Man ser verkligen vad de får kämpa för att få med sig publiken de sista två minutrarna, vilket nästan får ses som ett friskhetstecken när man ser några i publiken som ser ut att undra vad i helvete som försiggår.
Exakt.
Extra vidrigt att denna "manifestation" kommer skrivas in i historieböckerna för all framtid och därmed extra svår att sudda ut från medvetandet.
Hur i helvete kunde den där pajasen Rasti ens få tillstånd till nåt liknande på så kort varsel, eller räckte hans intygande om att det skulle vara "opolitiskt", de obligatoriska hip-hop pajasarna, Finer, Wolff etc som ska bedyra sin "kärlek" och "omtanke" med offren, men framför allt deras sjuka media kåthet in i absurdum, många skallar borde rulla efter detta vidriga HÅN.

Jag skäms ända in i märgen.
Senast redigerad av E-R-N-S-T 2017-04-10 kl. 10:20.
Citera
2017-04-10, 10:13
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Den här manifestationen kan vara det absolut gräsligaste samt osmakligaste jag har sett på länge. Man kunde gjort det så mycket bättre och värdigare men icke istället valde man att göra en gatufest samt ett mindre smickrande sätt att plocka ryggdunkar poäng. Ett narcissist spektakel som visar hur det svenska samhället, och då Stockholm, ser ut där bekräftelsekåtheten genomsyrar allt.

Och vem i helvete klappar händer efter en tyst minut? Ber att folkhoppen skall räcka upp händerna för Syrien samt försöker dra en billig parallell till Kärrtorpmanifestationen?

Själv skulle ha kokat kokat om en anhörig till mig hade bragts om livet eller skadas och detta var uppslutningen efter dådet. Fy fan vilket ovärdigt sätt att visa vördnad och respekt efter denna händelse samt offren som aldrig mer får njuta av livet. Fy fan.
Senast redigerad av ConservativeAlpha 2017-04-10 kl. 10:17.
Citera
2017-04-10, 10:41
Avslutad
Patetiskt visst ska sörja. Men om en attentat man skulle ge sig på en moské i Stockholm tror ni det enbart skulle bli en "kärleksmanifestation"? Nej det skulle fan i mig bli utlopp !

Hatar alla dessa kaosblattar men lite upprörda känslor från vanliga svenskar vore på sin plats
Senast redigerad av Captinhero 2017-04-10 kl. 11:36.
Citera
2017-04-10, 11:12
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Tänk om Hitler bara fått en kram. Hur många människoliv har inte skonats om någon gått fram och kramat Hitler under ett av Hitlers tal det är OK Hitler, vi vet att du har haft en svår uppväxt, det är OK att gråta.

Jag såg en kvinna som grät och talade om medmänsklighet, empati och kärlek. Var det till Sv alla avdankade hippies flydde till efter Vietnamkriget. Svarta i USA fick inte samma rättigheter genom att krama om politiker och styrande som höll upp det rassegregerade USA. Det togs många människoliv för att få Indien fri och självständigt från Storbritannien. Hur störtades Mussolini Med ett gäng pussar.

Garvade åt ditt inlägg faktiskt. Jo men det är ju retoriken. En utav mina syrror är lärare i "problemområde". När ett trettonårigt kriminell drägg säger hora till henne så får hon höra uppifrån från rektorn att man bör "ge dom en kram". Hon får även höra att det är bra att inte detta kommer ut "utan detta löser vi internt på skolan", nåvääääl en annan historia...
Citera
2017-04-10, 11:18
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Att man kan samla ihop tillräckligt många klappmongon ut på torget, kommer inte som någon överraskning. Dom som fortfarande tror på att bekämpa terror med kärlek,gemenskap och blommor kommer att vara dom första till att vända kappan och följa Sharialagarna.

Skumraskmedia väljer och plockar vem,och vilka som får hålla talan.

Klappmongonas manifestation fungerar enbart på att göra bra Tv. Utanför kameran bor alla andra i verkligheten av detta ruttna samhälle.

Alltså det blev ju inte ens "bra tv" (whatever that is iofs), uppträdandena va under all kritik, t ex rapgruppen som var sämre än The Pinks första skiva. Moderator var helt klart det "vita alibit", Sjöberg. Osmakligt vet jag inte om jag ska kalla det, men att så övertydligt beordra in folk med tydlig icke svensk bakgrund (förutom Sjöberg och nån till) är så skrattretande.
På nåt sätt är det ju västvärldens värderingar som ska lyftas en sån dag. Men nä i stället pratar man om Palestina och Syrien. Viktiga frågor å så men gärna ett annat forum...? Inte riktigt passande på en dag då Sverige blivit attackerat av en vidrig islamistisk terrorgrupp...
Citera
2017-04-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Vilken tråkig stämning det blev. Både i manifestationen och tråden. Jag tycker att vi tillsammans sjunger

https://m.youtube.com/watch?v=qc-oba0Hvvs

Själv tänker jag tillbaka på det rena, välordnade landet jag själv kom till för länge sedan där man inte behövde låsa cykeln, där det fanns pepparkaksgubbar i luciatåget och där det inte fanns i sinnevärden att någon med flit skulle köra ihjäl folk med en lastbil.
Nej, det fanns inte i sinnevärlden att någon med flit skulle köra ihjäl folk med en lastbil.

När filmatiseringen av Stig Dagermans novell ”Att döda ett barn” visades på biograferna 1953 var det många som sen lät bilen stå, eller långsamt åkte hem under tystnad.
Och alla visste att en man som har dödat ett barn i hela sitt liv kommer önska att han kunde få en enda minut av sitt liv tillbaka, en enda minut, för att göra den enda minuten annorlunda.
För det fanns bara vår kultur här då.
Citera
2017-04-10, 11:26
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Garvade åt ditt inlägg faktiskt. Jo men det är ju retoriken. En utav mina syrror är lärare i "problemområde". När ett trettonårigt kriminell drägg säger hora till henne så får hon höra uppifrån från rektorn att man bör "ge dom en kram". Hon får även höra att det är bra att inte detta kommer ut "utan detta löser vi internt på skolan", nåvääääl en annan historia...

En annan historia indeed, men vad tycker din syster om det här?

Sorry for off-topic.
Citera
2017-04-10, 11:40
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Varför spelades inte nationalsången?

För att ingen kunde hitta Internationalen på Spotify.
Citera
2017-04-10, 11:46
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Det handlar inte om svaghet. Är du autist eller?
Människor är sociala flockdjur. Efter en traumatisk/berörande händelse känner många ett behov av att samlas, säga något, bearbeta osv. Detta sinnestillstånd kan sedan styras i olika riktningar av karismatiska människor.

Du känner inget behov av det. Inte jag heller. Men väldigt många gör det.

Jag har börjat undra om det inte är så. Någonting som saknas i dig och mig alltså? Kanske ska söka hjälp eftersom jag inte har flockbeteendet i mig och tycker det är jobbigt med stora sociala sammanhang.

Häftigt att se så många människor på en plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in