2017-04-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aipkire
Vilka är "otrogna" i hans ögon? Förmodligen ALLA oavsett vilken religion de har. Glöm inte att "vanliga" muslimer som inte delar deras syn är lika utsatta de också. Annars skulle de inte utföra liknande saker (och värre) i deras egna länder.

Fast hur kan han veta att människor som är slumpmässigt valda på en gågata i en stad inte delar på hans syn?
Citera
2017-04-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Nu tycker jag att detta börja gå till en överdrift, 4 personer har dött o de ska hållas tyst minut i regeringen snart. Det har dött fler i trafikolyckor men inte planterar man blommor på Sergels torg för det.
Heja Sverigedemokraterna.

En bilolycka är en olyckshändelse jämfört med det som skedde på drottn.g. är planerat
mord. Jag trodde att inte ens en sverigedemokrat kunde komma med ett så dumt
påstående!!!
Citera
2017-04-10, 11:52
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast hur kan han veta att människor som är slumpmässigt valda på en gågata i en stad inte delar på hans syn?
En fredageftermiddag på Drottninggatan i Stockholm utgör nog extremistiska islamister en ganska liten andel.
Citera
2017-04-10, 11:53
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det ligger kvar 2 stycken på intensiven och media rapporterar att de är på bättringsvägen lyckligtvis. Men man vet ju aldrig.

Jag gissar på att kvinnan med båda fötterna av som blir buren av två andra kvinnor plus polis lär ligga kvar på IVA. Hon såg inte så himla fräsch ut, så nästintill död när dom bär henne
Citera
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det ligger kvar 2 stycken på intensiven och media rapporterar att de är på bättringsvägen lyckligtvis. Men man vet ju aldrig.
Aha, det är ju positivt. I London och Nice dog flera långt efteråt. I London dog den sista så sent som i torsdags.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
En australiensisk turist ska ha sett lastbilen sikta på en barnvagn som skulle krossats, men den kanske var tom? Känns som man borde hört om det.

Vad jag hört så är det en av de skadade som får intensivvård. Ett litet barn...
Citera
2017-04-10, 11:54
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Det kan ju förklara saken...
Tack för svar.
Citera
2017-04-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Lyckligtvis skiter juridiken i vad du och andra med din begåvningsnivå kallar saker och ting för.
Var skrev jag att lagen säger något annat? Jag är väl medveten om att det räknas in som förening men jag ville komma till att detta borde ha ändrats för längesen. I Norge är det förbjudet. Eftersom Sverige har förändrats till det sämre kan man inte ha lagar som tidigare gällt för Svenska folket.
Jag undanber mig svar från såna översittare som dig i framtiden.
Citera
2017-04-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Arlanda verkar varit som vanligt dagen efter dådet..
Jag borde varit tydligare i den frågan - nu ska jag förklara hur jag tänkte. Om jag tänkt fel, så är det bara bra att rätta till det.

Under antagandet att han begav sig till Arlanda omedelbart, som det har beskrivits, så torde följande ha hänt:
någon kände igen honom på tåget och larmade polisen. Men när han satt på tåget var inte hans bild ute. Däremot har antagligen någon på tåget reagerat på denna skumma, ganska malplacerade individ (resenärerna brukar hålla en annan stil, om man säger så) och sedan när bilden kom ut reagerade hen och kontaktade polisen.
Polisen begav sig dit, men lär inte ha hunnit fram (uppenbarligen inte!)
Han greps alltså några timmar efter dådet och verkar ha funnits på Arlanda under den tiden?
Arland borde rimligtvis vara lika hårt övervakat som tunnelbanesystemet och det borde ha funnits polis där, som kunde ha gripit honom?
Alltså: hur står det till med övervakningen på Arlanda, detta heta område?
Citera
2017-04-10, 11:57
Medlem
Citat:
Nu tycker jag att detta börja gå till en överdrift, 4 personer har dött o de ska hållas tyst minut i regeringen snart. Det har dött fler i trafikolyckor men inte planterar man blommor på Sergels torg för det.

Rena turen att det inte var fler. Drottninggatan är, som vi alla vet, Sthlms folktätaste gågata. Och sprängladdningen felade och utlöstes inte. Vilket var enbart tur. Och underbart att fanskapet togs levande. Han får det inte skoj i fängelset.
Citera
2017-04-10, 11:58
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Nej, det var ett barn som skadades (utöver elvaåringen som avled på plats), och detta barn är nu utskrivet.
Citera
2017-04-10, 11:58
Medlem
Citat:
Du kan inte på allvar mena att det är antalet döda som räknas?
Alla som var där är också offer och många kanske kommer vara rädda för all framtid. Det är en kränkning för hela Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in