2017-04-10, 03:51
Medlem
Så osmakligt med denna Kärleksmanifestation direkt efter att vi drabbats av ett vidrigt terrordåd!Blev äcklad av att vissa är så rädda för folkets vrede att man gör allt för att undertrycka normala sunda känslomässiga reaktioner på terrordådet. Men det aggressionshämmade svenska folket bara accepterar förnedringen som vanligt!
Citera
2017-04-10, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Så osmakligt med denna Kärleksmanifestation direkt efter att vi drabbats av ett vidrigt terrordåd!Blev äcklad av att vissa är så rädda för folkets vrede att man gör allt för att undertrycka normala sunda känslomässiga reaktioner på terrordådet. Men det aggressionshämmade svenska folket bara accepterar förnedringen som vanligt!
Jag är benägen att hålla med.
För om hela Sverige säger ifrån och hela Sverige stöttar och vad det nu var sår statsminister rabblade upp.
Så undrar jag över ett par saker, den första är varför utlyste inte statsministern landssorg måste det nödvändigtvis vara 100-tals som har dött då, räcker det inte med en attack på det öppna samhället och på demokratin som det så vackert heter?

Men det jag undrar mest över när jag ser bilder från detta spektakel är- VAR är flaggorna?
Det borde ha varit minst ett hundratal med tanke på hur många som var där, men inte en enda syns åtminstone inte så att man lägger märke till det.
Är det verkligen så illa att man en dag som denna har förbjudit folk att ha flagga för att den kan anses vara stötande på ett rasistiskt vis? För någon annan anledning till att den är frånvarande kan jag inte se att det finns, tvärtom så borde det vara ett blågult hav av flaggor på bilder som kablas ut till omvärlden och terroristerna, det om något skulle visa att vi står upp för vårt land och att vi inte tänker låta oss skrämmas.

Är det så illa att fanan faktiskt togs bort för att någon kan tycka att det är stötande och känna sig utanför, ja då kan vi lika gärna lägga ner landet direkt och överlämna oss till IS. Framförallt kan vi lägga ner prat om att landet är enat och att alla står upp, för ett land som inte vågar visa sin fana är inte ett land, i vartfall inte ett land som står upp när det attackeras. Skamligt.

Och talen sedan måste man plötsligt tacka allt och alla för att de som ska göra sitt jobb faktiskt gör det i ett sådant här läge, det går att berömma de som såg till att lindra skadorna och de som skyddade oss i andra ordalag än att stå och ropa tack som att det var en engångsföreteelse att de gjorde sitt jobb. Ska man nödvändigt använda tack så vore det lämpligare att ha sagt tack för att ni finns- alltid, det räcker så.
Senast redigerad av clanton 2017-04-10 kl. 04:32.
Citera
2017-04-10, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaderNunnan
Här var det sura miner. Vad borde man istället ha gjort? Förklarat krig mot Uzbekistan? Utlyst undantagstillstånd? Lagt sig ner och dött? Nä ni, munnen den ska skratta och va glad...

Jaha det tycker du. Man ska skratta och vara glad när en 11 årig döv flicka har fått benet avslitet av en ynklig feg hjärntvättad idiot till människa.
Det man möjligen kan vara lite glad över är att inte ens bland dessa terrorister tycks raketforskarna var särskilt smarta då de inte får bomber att fungera och inte kan planera ordentligt så att de får med sig fler i sin färd till paradiset.
Detta ska vi ju naturligtvis vara glada över för tänk om det hade varit hundratals offer, då hade nog kungen fått ta över rodret som regering då de andra skulle vara inlagda på psyket för förvirring över vilken ny utredning de skulle tillsätta som de kunde invänta svar ifrån.
Citera
2017-04-10, 04:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat

Jag gick dit även om jag var förbannad. Man ska hålla sin inre arab stången, mota den vid grind. Var arg, men var genomtänkt.
Citera
2017-04-10, 05:54
Medlem
Tycker det är tramsigt för dom som förlorade någon i fredags har fått sina liv förstörda för all framtid, ch jag tror inte deras prio är kärlek? Eller som Ygeman sa möta terror med kärlek.... Skulle vilja köra över hans barn och låta honom sopa upp delarna och sen diskutera frågan vidare.

Om vi ska vara orädda kan väl politikerna börja med att skippa livvakter?

Tycker det är mycket värre det som händer i förorterna idag, sker terrorbrott där dagligen i form av sprängningar och skottlossningen och rena avrättningar. Men fortsätt hippierörelsen och lev i tron om att ni kan sjunga och hashtagga er till en bättre värld
Senast redigerad av legenden 2017-04-10 kl. 06:05.
Citera
2017-04-10, 06:06
Medlem
Mr Bs avatar
Svenskarna skrammer mig , de har ju blivit helt sinnesforvirrade, 1984 , Nord Korea vad ar det for masspsykos som rader, finns inget hopp efter man sett denna manifestation av fanatiskt sekt beteende. Man vill spy .
Citera
2017-04-10, 06:18
Medlem
veritatems avatar
Varför spelades inte nationalsången?
Citera
2017-04-10, 06:22
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Jag blev ganska beklämd av det hela. Först och främst låter man mer eller mindre välanpassade invandrare prata om hur mycket de älskar Sverige. Rasti och hon journalisten. Visst man kan tycka vad man vill om Rasti men jag ser honom inte som en missanpassad muslim med is-böjelser. Tjejen är i stort sett svensk även om hon koketterar med att hon minsann är invandrare. Allt är så förljuget på nåt vis. Ta två välartade medelklass-invandrare och låt dem stå för hela den muslimska gruppen i Sverige? Jag vill inte verka cynisk men de här 2 är ju undantaget. Det finns rätt gott om element som hatar väst, känner sig marginaliserade och utanför. De dominerar, de som är i utanförskap. Det är där ilskan finns, en ilska och hat som i många fall säkerligen leder till att man drar sig till fruktansvärda sekter som Is.

Jag ska inte säga att jag tycker att manifestationen var smaklös, men det ligger ett löjes skimmer över den. Budskapet att möta terror med kärlek är ju bara dumsnällt. Är det detta vi behöver? Nä det vi behöver är mer kontroll vid gränser, ökat span på misstänkta, kartläggningar av olika slag, mota fan i grind på olika sätt. I Örebro finns det KÄNDA is-sympatisörer, varför utvisas de inte bara, rätt och slätt?
Jag säger detta från vänsterhåll - jag är en av de vänster människor som inte direkt tror på att om alla bara håller varann i handen så blir allt bra. Samhället o världen ser inte ut så längre om den nu någonsin har gjort det, men speciellt inte nu.
Citera
2017-04-10, 06:25
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
För er som vill se "spektaklet" i efterhand: https://www.svtplay.se/video/13217428/svt-nyheter-extrasandningar/svt-nyheter-extra-manifestation-fran-sergels-torg-9-apr-14-00?start=auto&tab=senaste

Jag blir både ledsen och arg av att se hur de gör ett förbannat jävla jippo av attentatet.
Spola fram till de sista 10 min för att höra den där jävla fittrappen som inte har att göra på en sörjande manifestation. Sånt jävla provocerande skit. "Upp med händerna för folk i Syrien". Kanske inte läge att ta upp det just där
Man ser verkligen vad de får kämpa för att få med sig publiken de sista två minutrarna, vilket nästan får ses som ett friskhetstecken när man ser några i publiken som ser ut att undra vad i helvete som försiggår.
Jag skäms över att vara svensk. Hade nån av mina anhöriga varit offer i den terrorattacken hade jag fan flippat ur på denna jvla kärleksmanifestation. De är fan respektlösa!
Citera
2017-04-10, 06:28
Medlem
birgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Svenskarna skrammer mig , de har ju blivit helt sinnesforvirrade, 1984 , Nord Korea vad ar det for masspsykos som rader, finns inget hopp efter man sett denna manifestation av fanatiskt sekt beteende. Man vill spy .

håller med,,, förstår inte svenskarna alls. jag tittade inte ens på tv och var borta från Stockholm, men såg små fragmenten från söndags, visar något helt konstigt, de bara står där och tittar runt, konstigt förorts Music,, förstår ingenting, visst vill de ha som i Paris och Berlin att de är lika stora och lika viktiga,,, NEJ,,, nåt stämmer inte,,, upphetsande svt..det kommer att kosta,,,
i ett land där ca 10 st tar livet av sig VARJE DAG, man skyter glad i förorterna 20 åringar i huvud VARJE VECKA, läste 9 st var medvetslösa i Köping, 2 döda i en mystisk död i Dalarna och en till någonstans också bara på söndag,,, Undrar hur mycket kommer att döda idag,,,
Citera
2017-04-10, 06:28
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Hmmmm vissa Mediapersoner verkar ju ha fått total härdsmälta. Andres Lokko som jämför sd med is? Nu får ni fan ta det lite lugnt.
Citera
2017-04-10, 06:37
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Hmmmm vissa Mediapersoner verkar ju ha fått total härdsmälta. Andres Lokko som jämför sd med is? Nu får ni fan ta det lite lugnt.
Dom känner att deras makt håller på att rinna dom ur händerna till valet 2018, börjar bli panik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in