2017-04-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Lilla hoppet man har är att folket ute i landet utanför psykosbubblan i Stockholm resonerar annorlunda.
Ja de gör dom säkert och det är därför de bor på landet och är allmänt efter.
Citera
2017-04-10, 01:08
Avstängd
Så fruktansvärt töntigt att ha en sådan demonstration. Men kul för innerstadsmedelklassen att de får lägga ut bilder på Facebook och se hur likesen från likasinnade rasslar in. De får också låtsas som att de bor i en storstad. Sådana här händelser sker ju bara i världsstäder liksom. Fyra dog av en lastbil men vi låtsas som att det är 11 september.
Citera
2017-04-10, 01:10
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Jag tycker de senaste dagarna med dagens masspsykosmöte som kulmen visar att det finns ingen bortre gräns.
Jag är beredd att tro att svensken accepterar precis vad som helst. Känns oerhört skrämmande.

Lilla hoppet man har är att folket ute i landet utanför psykosbubblan i Stockholm resonerar annorlunda.

Ja det är skrämmande man blir alldeles matt av att se folk som dessa.

Men motståndet måste börja någonstans, det måste börja hos oss, hos mig och dig som vet bättre och bryr sig mer om vårt folk än om någon teoretisk låtsasvärld uppbyggd via tidningar, filmer och tv.
Citera
2017-04-10, 01:21
Medlem
Varför fick inte exempelvis Leif GW tala idag istället för alla negerrappare och vänsterfolk, kan man undra.

Citat:
Leif GW: Visa handlingskraft

Samtidigt är Leif GW Persson kritisk till hur vissa reagerat på terrordådet:
– Det är jävligt trist alltihop. Jag kan inte hjälpa det, jag är lite störd över alla officiella personer som säger "Sverige blir sig aldrig likt igen" och "Sverige viker sig inte för terrorn". De gör verbala gymnastikövningar för att visa sin sorg. Jag menar, visa lite realistisk handlingskraft i stället.
– Man borde sätta sig ner, gå igenom situationen och upprätta ett regelverk som ger förutsättningar för landets myndigheter att fullgöra sitt uppdrag på det här området. Det borde inte vara så svårt.

https://unvis.it/expressen.se/nyheter/gw-efter-attacken-visa-lite-realistisk-handlingskraft

Manifestationen idag var faktiskt bland det mest groteska jag har sett. Sånt hyckleri gör mig så vidrigt förbannad men det är svårt att kanalisera ilskan till något produktivt - verkar inte vara så mycket mer att göra än att rösta rätt nästa år...?
Senast redigerad av misogyn 2017-04-10 kl. 01:27.
Citera
2017-04-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misogyn
Varför fick inte exempelvis Leif GW tala idag istället för alla negerrappare och vänsterfolk, kan man undra.

Manifestationen idag var faktiskt bland det mest groteska jag har sett. Sånt hyckleri gör mig så vidrigt förbannad men det är svårt att kanalisera ilskan - verkar inte vara så mycket mer att göra än att rösta rätt nästa år...?
Det var helt och hållet skrämmande. Som ett stort frireligiöst masspsykotiskt möte med sektledare som ska få oss att tro att allt går att bota i världen med lite kärlek. Förvånar mig oxå att alla de intervjuat på gatan säger samma sak, "trodde aldrig det skulle hända i Sverige" ... detta har sagts sedan Palme mörades... Det kommer med all säkerhet att hända igen, och igen, och igen. Så låtom oss vara rädda och arga istället.
Citera
2017-04-10, 01:39
Medlem
Citat:
Jag tycker de senaste dagarna med dagens masspsykosmöte som kulmen visar att det finns ingen bortre gräns.
Jag är beredd att tro att svensken accepterar precis vad som helst. Känns oerhört skrämmande.

De 10-20.000 som var där motsvarar 1-2% av stockholmområdets invånare, så knappast alla som var där. De flesta hade inte en tanke på att gå på nån manifestation idag (igår)
Citera
2017-04-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse
De 10-20.000 som var där motsvarar 1-2% av stockholmområdets invånare, så knappast alla som var där. De flesta hade inte en tanke på att gå på nån manifestation idag (igår)

När man ser helheten på det så infinner det hopp om att kanske, kanske, kanske har majoriteten i Sveriges samhälle nu öppnat sina ögon & inser vilken bedrövlig politik regeringen för i dagsläget.
Citera
2017-04-10, 01:52
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse
Jo jag vet. Född uppvuxen med 40+ år i Stockholm.

Men denna klick är uppbackad av statsmedian och når miljoner med sin propaganda. "Nyttiga" idioter.
Citera
2017-04-10, 01:57
Medlem
Nån som fångade denna ballongs budskap? Känns ju som om budskapet försvarar gärningsmannen snarare än tar avstånd från honom. Vad säger ni? Väldigt märkligt budskap i sammanhanget även om det nu var uttänkt med välmening. Skulle inte ha slösat en ballong själv om budskapet var riktat till ondska. Varför inte en ballong varsin till varje person som miste livet...

Bild: https://s7.postimg.org/ro8mn3j3v/Screenshot_2017-04-10-01-46-48-1.png
Senast redigerad av Clocking 2017-04-10 kl. 01:59.
Citera
2017-04-10, 01:58
Medlem
Ja folket i storstan verkar bara åka med på trallen, får se om vi kanske får en statsminister som heter Åkesson, men hans enda chans är väl att åka till Dalarna och ta hjälp av masarna

Historien känns igen...😨
Citera
2017-04-10, 02:16
Medlem
LaderNunnans avatar
Här var det sura miner. Vad borde man istället ha gjort? Förklarat krig mot Uzbekistan? Utlyst undantagstillstånd? Lagt sig ner och dött? Nä ni, munnen den ska skratta och va glad...
Citera
2017-04-10, 03:08
Medlem
anteri17s avatar
Barrling är strålande som vanligt. https://twitter.com/Barrling/status/850961061255802880
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in