2017-04-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Den är nedplockad sedan igår eftermiddag innan kl 15.00 typ och jo jag har ser den.
Länk, tack?
Citera
2017-04-09, 22:49
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Snabb fråga, mannen på bilden i rulltrappan in tunnelbanan som polisen letade efter är det Rakhmat Akilov?

Svar Ja.
Citera
2017-04-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Snabb fråga, mannen på bilden i rulltrappan in tunnelbanan som polisen letade efter är det Rakhmat Akilov?

Verkar så, ja.
Citera
2017-04-09, 22:51
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Har kollat Donald Trumps Twitter och han har ännu inte kommenterat händelsen i Stockholm. Vad tror ni kan vara anledningen till detta? Kanske vill han att tystnaden ska tala, lite "vad var det jag sa...".

Eller så visar vi att vi är lite bättre när Europa och Sverige gav kondoleanser när musslan dödade massa bögar på den klubben. Men visst gillar man Trump så är det säkert skit coolt gjort av honom
Citera
2017-04-09, 22:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Tack. Har du länk?
Det var jag som hittade den i går förmiddag och postade här.
(FB) Lastbil har kört in i folkmassa på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07)
Citera
2017-04-09, 22:53
Medlem
Anhållen nummer 2 då? Vet vi vem det är? Bodde på Vårbergadressen, antar jag?
Citera
2017-04-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Har kollat Donald Trumps Twitter och han har ännu inte kommenterat händelsen i Stockholm. Vad tror ni kan vara anledningen till detta? Kanske vill han att tystnaden ska tala, lite "vad var det jag sa...".
Det är ju nästan komiskt att Trumps användande av twitter är så stort att man alltid förväntar sig att allt han säger ska komma därifrån. Men, som sagt, Vita huset har enligt media redan kommit med kondoleanser även om Trump inte har twittrat om saken.
Citera
2017-04-09, 22:55
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Någon annan som reagerat på att det mer och mer glider över från Terrorattack till att kallas lastbilsdåd, snart heter det väl lastbilsolyckan på Drottninggatan!

Jag tycker att det blir fullt fokus på den hemska lastbilen, man ska tycka illa om själva lastbilen som om det var lastbilen som attackerade folk!
Citera
2017-04-09, 22:59
Medlem
Vilket läskigt sammanträffande att den belgiska kvinnan som arbetade som psykolog med inriktning på asylsökande, blev mördad av en asylsökande! Ödets ironi!
Senast redigerad av Regnflingan 2017-04-09 kl. 23:20.
Citera
2017-04-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Någon annan som reagerat på att det mer och mer glider över från Terrorattack till att kallas lastbilsdåd, snart heter det väl lastbilsolyckan på Drottninggatan!

Jag tycker att det blir fullt fokus på den hemska lastbilen, man ska tycka illa om själva lastbilen som om det var lastbilen som attackerade folk!
Nä. Jag tror du filtrerar omedvetet. Det kallas klart och tydligt för "terrordåd" och "lasbilsdåd" omlott i media. Ingen har sagt "lastbilsolycka" sedan fredag e.m. innan vi visste vad det handlade om.
Citera
2017-04-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG

Det är ju fortfarande ett terrordåd, men jag tror inte den här idioten har mer konkreta kopplingar till IS än skäggbarnen på Järva fältet, alltså inga i princip mer enat det spelar coola och lägger upp videor på FB. Somalierna är ju inga Mensa-medlemmar direkt så dom serverar ju snuten allt på FB.
Det roliga är att dom små skitarna har det jävligt jobbigt just nu. Har aldrig sett snuten så resolut och på tårna.
Citera
2017-04-09, 23:02
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Patetiskt att se flertalet partiledare stå i SVT Agenda och verka handlingskraftiga. Det lät jävligt annorlunda när REVA-debatten rasade. Då vek de sig som de syltryggar de är. Vi vet att det är pga dessa som vi står där vi är nu, det är det väsentliga. Jimmy var oväntat lågprofilerad, han hade ju öppet mål (fast jag har inte sett hela).

När nu två stycken klåpar-muslimer i rad har misslyckats på Drottninggatan, hur länge dröjer det innan någon ska göra tredje gången gillt?

Det kan bli en ny "lastbilsutmaning" redan i år...
#viärhär

Bra att de tog aset levande. Han vill säkert glänsa nu, det är det enda han har kvar. Så viss information kommer han att ge.
Lamslå en hel stad och sprida skräck är inte att misslyckas om man är terrorist. Gör om, gör rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in