Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Jag anser inte att vi ska låtsas som att inget hänt men det är ju i princip det du förespråkar. Detta förespråkar jag kortsiktigt:
Demonstrationerna som anordnas ska inte handla om kärlek utan om att manifestera det hat som alla borde känna mot etablissemanget som möjliggjort terrordådet.
Det där är dina egna politiska fantasier. Du kommer bara med känsloargument.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Landets krönikörer borde ägna varje bokstav åt att förespråka stängda gränser och en förhållandevis aggressiv kartläggning av landets muslimska befolkning.
Har inget med manifestationen att göra (förutom att det är fel, inte hjälper och är totalt missriktat och icke praktiskt genomförbart).
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Polisen borde lägga stora resurser på nämnda kartläggning.
I stället för att folk manifesterar? Såvida inte en manifestation rent fysiskt hindrar polisen i sin kartläggning har företeelserna inget med varandra att göra. Jag har ej heller givit uttryck för någon åsikt som kan tolkas som att polisen inte ska göra sitt jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Människor som försvarar islam i detta läge bör kritiseras och bli bespottade.
Detta anknyter inte heller till något jag sagt, till manifestationen eller till polisens eller underrättelsetjänstens arbete (plus att det är komplett irrationellt, kommer inte hjälpa ett skvatt är missriktat och kan aldrig någonsin hindra ett terrordåd).
Som sagt. Du kommer bara med känsloargument mot en position jag inte ens uttryckt.