2017-04-09, 22:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Trump har naturligtvis annat att stå i efter bombningen i Syrien.

Bombningen av Syrien kommer knappast minska risken för terrordåd i den icke-efterblivna delen av världen. Donald Trump har blivit en del av det problem han skulle lösa tyvärr.
Citera
2017-04-09, 22:27
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Har pga personliga sorgliga omständigheter tyvärr inte orkat läsa tråden sedan igår, men jag undrar om det på något sätt är bekräftat att Spendrup's chaufför är den "andre anhållna"?
(Detta scenario har ju omnämnts här i tråden).

Beklagar din sorg.

Citat:
"Totalt har sju personer, utöver den man som anhållits, tagits in till förhör, säger polisens nationella kommenderingschef Jonas Hysing till SVT på söndagsmorgonen.

Av dessa,
Citat:
"”knappt fem personer” är fortfarande frihetsberövade vid 12:45 på söndagen säger polisens regionala kommenderingschef Jan Evensson under en presskonferens."

Om den andre anhållna vet man nur att
Citat:
"Anhållan gjordes 8:45 på söndagen, men ingen information har getts om när personen greps".
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6670737

Ännu mindre har Polisen informerat om hans identitet, men allt pekar på att det inte skulle handlas om Spendrups-chauför.
Senast redigerad av urkinha 2017-04-09 kl. 22:31.
Citera
2017-04-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag anser inte att vi ska låtsas som att inget hänt men det är ju i princip det du förespråkar. Detta förespråkar jag kortsiktigt:

Demonstrationerna som anordnas ska inte handla om kärlek utan om att manifestera det hat som alla borde känna mot etablissemanget som möjliggjort terrordådet.
Det där är dina egna politiska fantasier. Du kommer bara med känsloargument.
Citat:
Landets krönikörer borde ägna varje bokstav åt att förespråka stängda gränser och en förhållandevis aggressiv kartläggning av landets muslimska befolkning.
Har inget med manifestationen att göra (förutom att det är fel, inte hjälper och är totalt missriktat och icke praktiskt genomförbart).
Citat:
Polisen borde lägga stora resurser på nämnda kartläggning.
I stället för att folk manifesterar? Såvida inte en manifestation rent fysiskt hindrar polisen i sin kartläggning har företeelserna inget med varandra att göra. Jag har ej heller givit uttryck för någon åsikt som kan tolkas som att polisen inte ska göra sitt jobb.
Citat:
Människor som försvarar islam i detta läge bör kritiseras och bli bespottade.
Detta anknyter inte heller till något jag sagt, till manifestationen eller till polisens eller underrättelsetjänstens arbete (plus att det är komplett irrationellt, kommer inte hjälpa ett skvatt är missriktat och kan aldrig någonsin hindra ett terrordåd).

Som sagt. Du kommer bara med känsloargument mot en position jag inte ens uttryckt.
Citera
2017-04-09, 22:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Det där är dina egna politiska fantasier. Du kommer bara med känsloargument.
Har inget med manifestationen att göra (förutom att det är fel, inte hjälper och är totalt missriktat och icke praktiskt genomförbart).
I stället för att folk manifesterar? Såvida inte en manifestation rent fysiskt hindrar polisen i sin kartläggning har företeelserna inget med varandra att göra. Jag har ej heller givit uttryck för någon åsikt som kan tolkas som att polisen inte ska göra sitt jobb.
Detta anknyter inte heller till något jag sagt, till manifestationen eller till polisens eller underrättelsetjänstens arbete (plus att det är komplett irrationellt, kommer inte hjälpa ett skvatt är missriktat och kan aldrig någonsin hindra ett terrordåd).

Som sagt. Du kommer bara med känsloargument mot en position jag inte ens uttryckt.

Du skrev att människor ska låtsas som att det regnar och likt hippies babbla om peace and love medan jag anser att annat bör ske.
Citera
2017-04-09, 22:30
Medlem
vet man vem det är på bild nr 28 som polisen verkar ha tagit?

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php
Citera
2017-04-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror inte det går att tillämpa krav på "evidensbasering" som det allena saliggörande betraktelse- eller tillvägagångssättet i alla situationer. Gör du verkligen det själv?
Nä, visst inte. Men det är inte heller så du ska tolka det. Att angripa en manifestation för att den inte tillräckligt ger uttryck för skribentens ogenomtänkta känslor är något som kan kritiseras och då kan man upplysningsvis förklara att det finns vissa svar mot terrorism som *inte* är verkningsfullt utan ligger kanske mer i linje med terroristen...
Citera
2017-04-09, 22:33
Medlem
Kan det stämma att GMs FB inte finns länkad här på flashback medans tv-nyheterna sitter och beskriver hans Facebook-sida?
( Jag har letat i tråden).
Citera
2017-04-09, 22:35
Medlem
Citat:
Du skrev att människor ska låtsas som att det regnar och likt hippies babbla om peace and love medan jag anser att annat bör ske.
Nej, det skrev jag inte. Du verkar ha svårt att skilja en manifestation och t.ex. myndigheternas arbete och åtgärder åt. Men, om du har något bättre som bevisligen hjälper mot terrorism (i stället för att amplifiera terrorns verkningar genom att agera i resonans med den) så sjung ut! Edit: Om det, dvs, är något som förhindras av dylika manifestationer.
Citera
2017-04-09, 22:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
vet man vem det är på bild nr 28 som polisen verkar ha tagit?

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php
Nej, men det var ingen som greps i samband med denna utredningen. Det skedde precis efter dådet så det var nog en försiktighetsåtgärd och motvillig visitation?
Citera
2017-04-09, 22:36
Medlem
snubben.66s avatar
Varför hyllas polisen?
Citera
Medlem
awayandanywheres avatar
Måste man inte gå igenom någon slags spärr/passage om man åker tåg till Arlanda? Jag antar att detta ingår i biljetten om man åker Arlanda Express, men man borde väl ändå få gå igenom spärren så som man gör när man åker pendeltåget dit? Tänker på hur GM isåfall lyckades ta sig ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Kan det stämma att GMs FB inte finns länkad här på flashback medans tv-nyheterna sitter och beskriver hans Facebook-sida?
( Jag har letat i tråden).

Den är nedplockad sedan igår eftermiddag innan kl 15.00 typ och jo jag har ser den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in