2017-04-09, 22:11
Medlem
Såg en kille på ica idag i liknande grön jacka lik en av de de grep i vårberg igår!
Citera
2017-04-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Jord från blomkrukan, det andra är bromspår eller olja

Han hade bromsat och kört in i Åhlens. För han är nära Clas olsson, då hade han inte tänkt ta mäster Samuelsgatan och köra vidare.
Citera
2017-04-09, 22:12
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Utanför Clas olsson, det är inte blomjord, det kan jag garantera, det är beck svart.

Såg någon bild på en stor betongkruka som hade välts så tror att det är blomjord.
Citera
2017-04-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nä. Det bästa fuck you till terrorister är faktiskt att inte göra alltför mycket åt saken. Vi kan låta oss terroriseras och bli skraja, men vad skulle det tjäna till? Att inte göra något annat än att visa "kärlek och sammanhållning" förefaller faktiskt vara det bästa. Det utesluter naturligtvis inte att polis och underrättelsetjänst ska spåra ut och haffa/döda terroristerna. Men det är knappat någon evidensbaserad hållning att vi civilister ska göra något annat än visa hur sammanhållna vi är. Ilska är faktiskt lite svaghet här.

Ja du tänker precis som våra makthavare vill att vi skall göra. Vi skall i praktiken inte göra något annat än att bara öppna våra hjärtan ännu mer. Vi skall inte bli arga och reagera för då kanske den svenska migrationspolitiken skulle behöva ändras i grunden och det är det som de är så oerhört rädda för.
Därför hör man alltid detta mantra om att vi inte skall påverkas för då har ju terroristerna vunnit, vilket ju är rent nonsens.
Citera
2017-04-09, 22:13
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Jord från blomkrukan, det andra är bromspår eller olja

Tänkte mest att lejonen är flyttade åt sidan?
Citera
2017-04-09, 22:14
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Kolla på filmen.

På mäster samulsgatan ligger folk ner ( första fönstret ) Upp mot Sveavägen till...

sedan går " filmaren i väg " till fönster nr 2.

Då ser du en kille komma gåendes i vit munkjacka eller tröja och svarta byxor, polisen vrålar och skriker men han fattar inte, i slutet början han springa... sedan vänder sig killen om som för att se vad som händer " smäller det eller ej, då måste jag vara nära "

I början av filmen står han och pratar med poliserna i grupp. Så han är med störst säkerhet polis själv. Civilpoliser brukar förövrigt ha keps på sig o det verkar han ha.
Citera
2017-04-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är fantastiskt lätt för dig att säga. Den dagen ditt barn bokstavligt talat körts i bitar så kommer det låta annorlunda.
Du har förstås ett mer evidensbaserat förslag som inte alls bygger på dina egna frustration över vad som hänt, inte alls bygger på dina egna känslor eller känsloargument alá "den dagen det är ditt barn", osv?

Citera
2017-04-09, 22:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jaha, har polisen berättat om vad han sagt i förhören? Vart har de meddelat detta?

Vem av de misstänkta är det som erkänt?

Något får mig ändo att tro att det är sant.., att det läcker (dessvärre) inom svensk polis till pressen. Jag stör mig något enormt utav detta.

Fan.., om det vore annorlunda så hoppas jag polisen gör en "Trump". Dvs ut på twitter och förneka det. Tror dessvärre inte kommer att ske..
Senast redigerad av Snapcount 2017-04-09 kl. 22:17.
Citera
2017-04-09, 22:15
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Han hade bromsat och kört in i Åhlens. För han är nära Clas olsson, då hade han inte tänkt ta mäster Samuelsgatan och köra vidare.
Eller så pajade lejonet bilen så mycket att den fuckades och det blev sånna märken
Citera
2017-04-09, 22:16
Medlem
Glisseurs avatar
Har kollat Donald Trumps Twitter och han har ännu inte kommenterat händelsen i Stockholm. Vad tror ni kan vara anledningen till detta? Kanske vill han att tystnaden ska tala, lite "vad var det jag sa...".
Citera
2017-04-09, 22:17
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Eller så pajade lejonet bilen så mycket att den fuckades och det blev sånna märken
Det är blomjord. Krukan ligger ju förstörd bredvid....
Citera
2017-04-09, 22:18
Medlem
Adrian11s avatar
Nu kommer nya detaljer om 39-åringen som uppges erkänna i förhör:
– Jag har kört på otrogna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem