2017-04-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja du tänker precis som våra makthavare vill att vi skall göra. Vi skall i praktiken inte göra något annat än att bara öppna våra hjärtan ännu mer. Vi skall inte bli arga och reagera för då kanske den svenska migrationspolitiken skulle behöva ändras i grunden och det är det som de är så oerhört rädda för.
Därför hör man alltid detta mantra om att vi inte skall påverkas för då har ju terroristerna vunnit, vilket ju är rent nonsens.
Vad yrar du om? Vänligen skilj på vad du och jag ska göra, och vad myndigheter ska göra. Har du belägg för att springa runt som yra höns och vara rädd är bästa lösningen så fram med det. Annars är "refuse to be terrorized" en bra tumregel: https://www.schneier.com/essays/archives/2006/08/refuse_to_be_terrori.html

Jag har inte sagt ett ord om migrationspolitiken. Klart att den kan ändras. Har inget med allmänhetens reaktion att göra, eller vilken reaktion som är lämplig.
Citera
2017-04-09, 22:18
Medlem
Bara en liten fundering. Dom säger att det skall vara skärpta gränskontroller och så. Landade precis på landvetter. Inte en enda polis/tullare så långt ögat kunde se.

Kan jag tycka är märkligt. Med tanke på som hänt.
Citera
2017-04-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Har kollat Donald Trumps Twitter och han har ännu inte kommenterat händelsen i Stockholm. Vad tror ni kan vara anledningen till detta? Kanske vill han att tystnaden ska tala, lite "vad var det jag sa...".
Ja det vore intressant att få vet vad som ligger bakom det. Han ju kommenterat det som har hänt i Egypten.
Citera
Medlem
Citat:
Har kollat Donald Trumps Twitter och han har ännu inte kommenterat händelsen i Stockholm. Vad tror ni kan vara anledningen till detta? Kanske vill han att tystnaden ska tala, lite "vad var det jag sa...".

För nära inpå för presidenter & partiledare såsom Trump & Jimmie Åkesson att plocka politiska poäng.

Vi (endel) fotsoldater som vill Sveriges bästa har redan tagit tillfället i akt att försöka få NAIVA människor att vakna upp.
Citera
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:

Trump har naturligtvis annat att stå i efter bombningen i Syrien.
Citera
2017-04-09, 22:20
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Filmen ska jag se ett par gånger, hoppas verkligen FLER i tråden ser filmen.

Se filmen från ZimZallaZorro

Men vad är det för svart på gatan som ligger där, jätte " pöl " och kraftiga bromsspår som leder rakt under lastbilen ? Bromsade han ??? Hydraul olja eller diesel ? VAD??

Skulle gissa på blomjord från ett omkullkört planteringskärl.
Citera
Medlem
Citat:
Dels har vita huset visst kommit med sina kondoleanser, dels har han fullt upp med sina egna idéer och företag.
Citera
Medlem
Citat:

Ja jag tror kanske att det skulle se lite lågt ut att i nuläget säga vad var det jag sa. Det är bättre att inget säga. Men någon mer gång i framtiden kommer han säkert att använda Sverige som avskräckande exempel och med all rätt.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilch016
Han var anställd på Statensfastighetsverk när han jobbade på drottningatan 21😂

Om det är sant är det

Papperslösa som jobbar för staten...
Citera
2017-04-09, 22:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Du har förstås ett mer evidensbaserat förslag som inte alls bygger på dina egna frustration över vad som hänt, inte alls bygger på dina egna känslor eller känsloargument alá "den dagen det är ditt barn", osv?

Jag anser inte att vi ska låtsas som att inget hänt men det är ju i princip det du förespråkar. Detta förespråkar jag kortsiktigt:

Demonstrationerna som anordnas ska inte handla om kärlek utan om att manifestera det hat som alla borde känna mot etablissemanget som möjliggjort terrordådet.

Landets krönikörer borde ägna varje bokstav åt att förespråka stängda gränser och en förhållandevis aggressiv kartläggning av landets muslimska befolkning.

Polisen borde lägga stora resurser på nämnda kartläggning.

Människor som försvarar islam i detta läge bör kritiseras och bli bespottade.
Citera
2017-04-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Bara en liten fundering. Dom säger att det skall vara skärpta gränskontroller och så. Landade precis på landvetter. Inte en enda polis/tullare så långt ögat kunde se.

Kan jag tycka är märkligt. Med tanke på som hänt.
Gränskontrollerna gäller i huvudsak *utresa*, så att inga misstänkta kan fly. Men något mer strikt borde det ha varit att komma in också kantycka.
Citera
2017-04-09, 22:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vad yrar du om? Vänligen skilj på vad du och jag ska göra, och vad myndigheter ska göra. Har du belägg för att springa runt som yra höns och vara rädd är bästa lösningen så fram med det. Annars är "refuse to be terrorized" en bra tumregel: https://www.schneier.com/essays/archives/2006/08/refuse_to_be_terrori.html

Jag har inte sagt ett ord om migrationspolitiken. Klart att den kan ändras. Har inget med allmänhetens reaktion att göra, eller vilken reaktion som är lämplig.
Jag tror inte det går att tillämpa krav på "evidensbasering" som det allena saliggörande betraktelse- eller tillvägagångssättet i alla situationer. Gör du verkligen det själv?
Senast redigerad av DreamTwister 2017-04-09 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in