2017-04-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oktl
Nej. Enligt en Youtube-kanal så gick brandlarmet inne på Åhlens innan lastbilen smällde. Dvs ej pga röken från brinande lastbil.
Kan den andra anhållna GM Nr 2 ha satt igång larmet för att få ut fler människor på gatan (i syfte att kunna mejja ner fler oskyldiga)

Stämmer ej! Var där! Först smällde lastbilen in i byggnaden, sen gick brandlarmet igång.
Citera
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Har pga personliga sorgliga omständigheter tyvärr inte orkat läsa tråden sedan igår, men jag undrar om det på något sätt är bekräftat att Spendrup's chaufför är den "andre anhållna"?
(Detta scenario har ju omnämnts här i tråden).

Den andre som är anhållen är ju misstänkt för "hot mot rikets säkerhet". Känns högst osannolikt att det ska vara chauffören? Enligt uppgift ska han ha jagat efter lastbilen och då nästan blivit överkörd.
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
"JUST NU:
"HAR ERKÄNT OCH ÄR NÖJD MED SIN TERRORHANDLING, HADE ÄVEN MED SIG MATERIAL SOM KAN INGÅ I EN BOMB"
Uppgifterna blir allt mer skrämmande ang den misstänkte terroristen.
Han ska ha sagt att han tillhör terrorsekten IS och att han fått direkt order av sekten.I terrorlastbilen ska han även ha haft med sig ingredienser som kan bidra till en bomb, nämligen gasflaskor, kemikalier, spik och skruvar"
Jaha, har polisen berättat om vad han sagt i förhören? Vart har de meddelat detta?

Vem av de misstänkta är det som erkänt?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
jag undrar om det på något sätt är bekräftat att Spendrup's chaufför är den "andre anhållna"?

Absolut inte.
Citera
2017-04-09, 22:02
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Han hade nått certifikat eller liknande för sprängämnen framkom det från hans förra arbetsgivare, kanske var han själv som skrev det

Hur många uzbeker kan det finnas i Sverige som har certifikat att hantera sprängämnen?
Det naturliga svaret borde vara noll.
En normal "medelsvensson" kan inte få ett sådant certifikat utan att ha gått igenom diverse utbildningar.
Och fått sin sociala situation genomkörd och belyst.

Byggjobbare från Baltikum (som också är elektriker om det behövs) har man fått höra talas om.
Hälften vunnet, halften brunnet.
Inte mycket att hänga i julgranen.
Senast redigerad av LA8PV 2017-04-09 kl. 22:27.
Citera
2017-04-09, 22:03
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserbeamer
Akilov Fick sparken -Somnande på jobbet.

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-rakhmat-akilov-fick-sparken/

Citat:
Rakhmat Akilov: "Jag bara röker och sover"...

En månad senare misstänks Rakhmat Akilov ha kapat en buss på Adolf Fredriks kyrkogata och i hög hastighet använt den som ett vapen mot fotgängare i en terrorattack på Drottninggatan. Fyra människor dog i attacken och 15 skadades.

En buss?
Verkligen vaket.
Citera
2017-04-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Filmen ska jag se ett par gånger, hoppas verkligen FLER i tråden ser filmen.

Se filmen från ZimZallaZorro

Men vad är det för svart på gatan som ligger där, jätte " pöl " och kraftiga bromsspår som leder rakt under lastbilen ? Bromsade han ??? Hydraul olja eller diesel ? VAD??

kan vara fronten på lastbilen som är demolerad efter krocken med krukan som skrapat i marken med olja/jord framför
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Breivik var ett undantag. Förutom honom har alla terrordåd i Europa den senaste tiden varit muslimer.
Om vi håller oss till Norden , så hade vi här i Sverige (Göteborg ) i år tre händelser med hemmagjorda sprängämnen. Två fullgjorda sprängningar och ett försök.

Där var det inget snack om några muslimer. Där var förövaren född i samma land som jag.
Dvs helt svensk.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Men vad är det för svart på gatan som ligger där, jätte " pöl " och kraftiga bromsspår som leder rakt under lastbilen ? Bromsade han ??? Hydraul olja eller diesel ? VAD??

Var väl en ganska innehållslös film ändå.
Citera
2017-04-09, 22:05
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:

Vad är det man ska lägga märke till i filmen? Uppdatera mig för fattar inte vad du syftar på.

Den svarta pölen är nog blomjord
Citera
2017-04-09, 22:06
Medlem
Zilch016s avatar
Han var anställd på Statensfastighetsverk när han jobbade på drottningatan 21😂
Citera
2017-04-09, 22:06
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:

Blomjord från en stor kruka va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in