2017-04-08, 23:34
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Turen gynnar den skicklige. Jag håller nog med om att polisen skötte detta bra. Framför allt var det bra att de direkt gick ut med en bild på den eftersökte.

Kanske kan indicera för polisen att det ofta är av värde att gå ut med signalement på eftersökta brottslingar...
Citera
2017-04-08, 23:35
Medlem
Beck86s avatar
Så mycket sliskigt som skrivits.
Hur gamla är offren? Kön?
Vilka dog först o sedan?
Har ingen koll?
Citera
2017-04-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Alltså. Vet man fortfarande inte om det är flickan i bilden som är offret? Helt sjukt. :/ Har varit borta en helg snart och inte et vettigt innehåll. :O Vilka är offren?
En liten tjej, en mörkhyad man och en vit kvinna. Den fjärde vet jag ej och inga namn har jag heller.
Citera
2017-04-08, 23:36
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Nej, hon hade klivit av bussen på väg till tunnelbanan. Men om hon åkte från sin skola borde det ha inneburit att hon klev av på Mäster Samuelsgatan, lik förbannat en bit bort.

Finns en temporär busshållsplats på Mäster Samuelsgatan vid Skobutiken mittemot Åhlens. Dvs. nästan vid övergångsstället korsningen Mäster Samuelsgatan-Drottninggatan.

De har dragit om linjerna på grund av det idiotiska bygget på Klarabergsgatan och Hamngatan där en massa klåpare till byggjobbare anser att de ska spärra av området och arbeta så långsamt som möjligt. Dvs. ett klassiskt blåsa Politikerbygge genom att arbeta lååååååångsamt. Ett bygge som borde tagit någon månad har pågått i åratal.

Hade det varit så att bussarna gått på sin normala plats så hade flickan gått av på Klarabergsgatan och troligtvis varit i livet idag. Så kan det gå när Stockholms Stad inte sätter blåslampa i röven på slappa byggjobbare som jobbar extremt långsamt för att blåsa staden på så mycket pengar som möjligt.
Ännu ett gäng som troligtvis har blod på sina händer i det här fallet. Allt för sin kärlek till pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Och måste idioten ha en advokat över huvudtaget?
Hur kommer det sig att du inte fattar att i alla rättsstater får brottslingar offentliga försvarare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
det är ju jättedyrt att åka arlanda express han hade alltså pengar på sig

Jag har aldrig åkt Arlanda express och vet inte om man kan planka.
Jag vet heller inte om han hade pengar på sig.
Citera
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Offren förs till Rättsmedicin i Stockholm, med tanke på att dom kom in sent fredag eftermiddag så har dom jobbat snabbt.
Du kan läsa mer om förfarandet här:
https://www.rmv.se/verksamheter/rattsmedicin/identifiering-av-avliden/
Fast det där handlade bara om hur den tekniska identifieringen går till. Jag är intresserad av hur polisen står till de drabbades tjänst. Jag är en empatisk mänska, ingen teknokrat.

De hade 4 offer. Jag tycker inte det är speciellt snabbt att få placerat 4 kroppar hos rättsmedicinska inom ett par timmar. Man borde förvänta sig att det sker omgående.
Citera
2017-04-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Hon hann väl gå till Kungsgatan innan lastbilen kom farande?
hörde hon ej folk skrika bakom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag har i huvudsak frågat men med en viss underliggande kritik mot polisen eftersom jag saknar förtroende för auktoriteter. Svaren jag fått har dock utgått från polisens synvinkel fram till senaste när anhörigas eventuella ovilja att identifiera kroppar drogs upp.
Vi kan konstatara att ingen vet vad som är normalt förfarande.

Underliggande? Du kritiserar Polisen utifrån två utgångspunkter. 1. Att Flickan gick att identifiera för hennes ansikte är intakt, även fast hennes kropp är i två delar. 2. Att föräldrarna ville identifiera de två kroppdelarna.
Jag tror inte nån av dessa utgångspunkter är troliga, därav min kritik av din kritik(meta).
Jag saknar också visst förtroende för vissa myndigheter så jag kan förstå den vinkeln. Men innan vi vet mer kanske det är bäst att varva ned och titta på fakta ist för att spinna loss på spekulationer?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Kanske kan indicera för polisen att det ofta är av värde att gå ut med signalement på eftersökta brottslingar...

Det förutsätter förstås att man har en bild som är OK och inte bygger på fantasier. Vi minns ju "fantombilden" från Palmemordet.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Den Norske terroristen Breivik kan du ta med. Han tog död på 69+8 personer.
Trots att han inte var muslim.
Dessutom är det troligen så att rattfyllon tagit död på fler individer än vad muslimer i Sverige gjort.

Men just nu lägger jag fokus på att förakta idioten som dödade fyra individer på Drottninggatan .
Samt på dom som råkade illa ut pga terroristens illdåd.

Samtidigt kan sägas att :
All heder till dom som hjälpt drabbade på plats

Breivik var ett undantag. Förutom honom har alla terrordåd i Europa den senaste tiden varit muslimer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att han förlorade kontrollen över styrningen och krashade in i Åhlens innan det var meningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
En liten tjej, en mörkhyad man och en vit kvinna. Den fjärde vet jag ej och inga namn har jag heller.

Ebba 11
Andreas 30
Teresa 19
?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här