2016-08-24, 18:18
Medlem
Butch.Cassidys avatar
ICA basic majs 140g x 3 för 12kr, bra skit. Märker ingen skillnad på den och dyrare "märkesmajs".
Citera
2016-08-24, 21:34
Medlem
Som Butch precis nämnde så är deras burkmajs faktiskt goda/ätbara. Det är heller inget fel på deras frysta grönsaker eller bär. Inte de sorter som jag har köpt och prövat i alla fall. Bland annat frysta ärtor, majs och hallon.

Det händer också att jag köper Ica Basics köttfärs/nötfärs när jag vill ha en stor förpackning (drygt 1,6 kg). Så allt är inte skit.

Däremot smakar åtminstone deras vaniljglass för jävligt, fast å andra sidan så räcker det med att titta på innehållsförteckningen för att förstå varför. Deras grillkorv undviker jag också.
Citera
2016-08-25, 00:54
Moderator
Allaballawallas avatar
Matlagning och metoder --> Matredskap och inköpsställen
/Moderator
Citera
2016-08-25, 11:13
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butch.Cassidy
ICA basic majs 140g x 3 för 12kr, bra skit. Märker ingen skillnad på den och dyrare "märkesmajs".
ska prova. Köpte citygross budget majskorn för längesen. Skulle inte ens duga till djurfoder.
Citera
2016-08-25, 12:27
Medlem
Ett problem med "ICA Basic" och andra kedjors "märken" är att leverantörer och kvalitet kan bytas utan att det märks på förpackningen. Det som var bra en tid kan plötsligt bli sämre.
Citera
2016-08-29, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBahia
Allt med Ica basic är inte skit. Man kan göra riktiga fynd ibland men de mesta är skit. Tänk på att kolla ursprung på de produkter ni köper.
Är ICA basics ursprung sämre än vanliga ICA grejer? Kött och sånt ska man ju aldrig köpa om de kommer från U-länder men stapelvaror som ris: Kan det komma från något annat land än typ Indien?
Citera
2016-09-03, 15:23
Medlem
Ratis avatar
Jag vet då inget annat märke som har så ojämn kvalitet. Hälften av produkterna är riktig bra och andra hälften är riktigt vidriga.
Citera
2016-09-03, 22:53
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag vet då inget annat märke som har så ojämn kvalitet. Hälften av produkterna är riktig bra och andra hälften är riktigt vidriga.

Det tycker jag i och för sig är helt okej, att vissa produkter är bra och andra dåliga. Så är det med många märken. Det som stör mig, och som har hänt mig med ICA Basic såväl som andra budgetmärken är att samma produkt kan vara bra ibland och dålig ibland. Det gillar jag inte. Som Cykelpump61 skriver ovan kan de byta fritt mellan olika leverantörer och alltid sälja under samma namn, vilket gör att det inte ger någon förutsägbar kvalitet.
Citera
2016-10-13, 00:35
Medlem
Ingabromsars avatar
Basic potatis i glasburk. Ojojoj. Riktigt goa grejer. Dela på mitten, släng i en fryspåse med grillkrydda och lite klippt dill i. Skaka en stund och stek i en het panna. Låt 2 Lövbiffar lågflyga över densamma och en god lätt måltid med bara en smutsig stekpanna i köket...
Citera
2016-10-15, 18:36
Medlem
Ica basic mozzarella är helt ok speciellt med tanke på att den är 12 kr billigare än galbanis variant.
Citera
2016-11-10, 15:35
Medlem
Ratis avatar
ICA Basic falukorv. Höll på att spy efter en tugga.
Citera
2017-04-09, 21:49
Medlem
Kverulant1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Endast pga att de inte lagrats innan de snabbskickas ut till affärerna. Så gott som alla ostar kan lagras hemma (kring 14 C) och blir bara bättre med tiden, om man är road av sånt.
Hittar jag brie med kort datum till halva priset köper jag som regel. Den kan som mr Spencer skriver ligga länge i kylen över bäst före-datum och blir enligt mig bara bättre om den får ligga ett tag. Den är ofta lite hård när den är inom bf-datum men blir mjuk och krämig om den får ligga lite över tiden. Samma sak med budget-brie som ica basic, köp och låt den ligga ett tag innan ni öppnar den. Men det bygger på att man har lite framförhållning och inte behöver den samma dag.

Vita bönor från ica basic är också helt ok, känner ingen skillnad mot andra sorter jag ätit. Är förvisso ingen finsmakare men jag tror nästan att många blir avskräckta av den gula etiketten de har på basic-sortimentet. Det är inget man ställer fram på bordet om man vill imponera, den skriker "jag är snål som fan", men kan man leva med det tycker jag att det är många fynd här.

Tandkrämen från basic är också bra, 6,90:- för en stor tub som har samma fluorhalt som märkestandkräm som colgate.
Senast redigerad av Kverulant1n 2017-04-09 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in