2017-04-09, 21:25
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Flyger kläder omkring så vid 50 k/h? Ser ju rätt fort ut

64 km/h just då enligt de som analyserat videon. Tänk på att han kör väldigt nära affären.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Har inte sett Jimmie Åkesson vara med en enda gång i varken radio eller tv eller blivit intervjuad i någon blaska.

Jag som är blind eller är han sjukskriven eller vad? Ge mig gärna lite länkar att se/läsa om ni sett honom i media någonstans.

han var med i SVT igår via telefon
Citera
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja herregud. Det var verkligen inte Ygemans bästa stund. Undrar hur många väljare sossarna förlorade där.

Jag tycker han sett ut som att han vill vara någon annan stans varenda gång han blir intervjuad. Noll engagemang, noll vilja. Det är iaf det han utstrålar.
Citera
2017-04-09, 21:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
De flesta kriminella (mest småkriminella) jag känner är inte troende. Det går inte ihop med livsstilen riktigt. Känner en del eftersom jag vuxit upp i miljonprogram, kriminella invandrare röker ofta på och tar andra droger. De har ofta troende föräldrar men de själva är inte det..

Men vet även ett par undantag som har blivit väldigt religiösa, har även läst det på olika ställen att det är vanligt att muslimer som haft trasig uppväxt, begått brott, tagit droger etc ibland dras till religion... De känner att de får en mening med livet genom religionen, känner att de blir bättre människor, börjar be varje dag, slutar begå brott... De blir en del av gemenskapen i moskéen där alla stöttar varandra.

Men, steget från att vara "väldigt religiös" men laglydande till extremist är inte jättestor. Det räcker med att en ung kille med trasig uppväxt som nyss blivit religiös träffar en extremist som är bra på att snacka för att det ska gå överstyr totalt. Det är vad jag tror iallafall.

Tyvärr är islamisterna svåra att profilera, det verkar finnas alla typer, weedrökande, alkoholdrickande m.m. Men det går att se att vissa länder är överrepresenterade (som varit uppe i en annan tråd). Uzbekistan, Tunisien, Tjetjenien, Saudiarabien, Syrien är ganska överrepresenterade... Underrepresenterade för sin population är Iran, Egypten, Turkiet. Så man kanske ska gå på nationalitet i stället. Utvisa eller bura in alla uzbekher skulle kunna vara en ganska preventiv åtgärd!
Citera
2017-04-09, 21:32
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
64 km/h just då enligt de som analyserat videon. Tänk på att han kör väldigt nära affären.
Ja. Oavsett kalkylerad hastighet är nummer två äckliga"syner" från attentatet.
Citera
Medlem
"– Jag har kört på otrogna, säger han enligt Aftonbladets källor."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JdKl6/rakhmat-akilov-39-misstanks-for-attacken-pa-drottninggatan

Inget med islam att göra..?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Fortfarande två anhållna va?
Citera
2017-04-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iMatter
Så för att förhindra att detta händer igen har man haft en islamkramardag på Segels torg? Väldigt produktivt och förebyggande må jag säga. En sak har man kanske iaf lärt sig i och med denna händelse.

I framtiden bör man inte bara se sig om när man går över gatan där bilar kör, men även också på gågator. Speciellt i stora städer.

Borde inte de som flytt till sverige från just terror bli helt sjuka i huvudet av denna flathet?
Det urartade till ett politiserat jippo? På bekostnad av mördade människor.

Känns inte särskilt avskräckande inför nästa dåd.
Citera
2017-04-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Alltså, är inte det här helt otroligt snabbt agerat av polisen? Visste de? Väntade de på att något skulle hända?

Om du tittar på Agenda, svarar polisen på dina frågor.
Dem är utbildade för att rycka ut snabbt och har tränat i flera år, därav det snabba agerandet av polisen. En viktig detalj kom fram: det var en vanlig polispatrull först på plats.
Se Agenda.
Citera
2017-04-09, 21:36
Medlem
Citat:
Alltså, är inte det här helt otroligt snabbt agerat av polisen? Visste de? Väntade de på att något skulle hända?

Det kryllar av poliser i city och Sveriges största polisstation ligger ~2km bort. Vore tvärtom lustigt om det skulle ta längre tid än så.
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Bra jobb. Men de var ju mobiliserade under dagen som någon skrev.

Stockholm känns ju alltid priviligerat. Jade det tagit 4 timmar i Lappland?
Citera
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
"– Jag har kört på otrogna, säger han enligt Aftonbladets källor."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JdKl6/rakhmat-akilov-39-misstanks-for-attacken-pa-drottninggatan

Inget med islam att göra..?

Hur i h kan man kalla en 11 årig för otrogen jvla avskum 😡 Nu kommer det fram att spikar, skruv och gasflaskor hittats i förarhytten också. De vill döda så många som de kan de förbannade islamisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in