2017-04-09, 21:07
Medlem
2 reflektioner...
1. Satan vad det läcker info från Polisen till Expressen... AB är 2:a på många bollar.
(Senast att Rövhålet erkänt dådet - igen, under förhör).

2. Otur för Akilov att dådet genomfördes i Sverige. I de flesta andra länder hade Polisen inte gripit honom - dom hade blyförgiftat fanskapet - och hade han blivit martyr. (Personligen så föredrar jag den Svenska varianten).
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Var där nyss, det sluttar ordentligt neråt men vet inte om det har någon betydelse för hur lastbilen åkte. Kanske sluttar det som allra mest en gata uppfrån Wallingatan. Drottninggatan är inte särskilt platt tycker jag.
Från Drottninggatan 73 slutar backen. Om jag fattat allt rätt svängde han in där
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man måste säga att han gör en ganska väl insatt analys av Sverige. Ett folk utan stolthet och ryggrad som bara väntar på att bli våldtaget. Det är naturligtvis lite hårdraget och gäller inte alla svenskar, men nog ligger det en del i det.

När det gäller metoderna som man använder så är det märkligt att terrorister alltid riktar in sig på mjuka mål. Det handlar alltid om att döda några civila på allmän plats.
Vi skall vara väldigt glada att de inte attackerar infrastruktur eller förgiftar mat och vatten till exempel. Då skulle de kunna åstadkomma verklig skada på samhället. Men det verkar inte som det lockar dem.
Det ska vara spektakulärt, blodigt och jävligt.
Blir inte lika effektfullt med att sabba vår mat och vårt vatten även om det skulle kunna
innebära betydligt flera dödsoffer än vad som vanligen åstadkoms nu.
Citera
2017-04-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det framgick inte i intervjun när kollektivtrafiken stoppades men det bör gå att få fram om man letar lite.

Kan inte säga nåt om pendeltåg el.dyl, men gröna och röda linjen förhindrades från att stanna på centralen kl 15.09. Kl 15.12 stängdes dem helt. Kan givetvis skilja någon minut från faktiskt beslut tills resenärer meddelas, men det var dessa tider meddelandena gick ut.

Källa: var inne på slussens station när de stängdes av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legenden
Nu sitter dom på Svt2 och diskuterar hur synd det är om dom återvändande terroristerna. för dom får ingen bostad och hjälp av soc. Bara säpo som håller kolla på dom..... helt jävla sjukt, varför skickar man inte hem dom bara?
Ljuger du eller förstår du inte svenska?. Jag kollar på programmet just nu och din beskrivning stämmer inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
Utveckla gärna. Jag är inte speciellt imponerad.

Han talar till folket och känner med folket. Han återvände så gott som omedelbart till Stockholm från Skene när han fick vetskap om attacken. Han har öppet fördömt attacken. Han lade blommor på Drottninggatan.
Citera
2017-04-09, 21:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
Jag delar din uppfattning. Stölden av lastbilen bör ha skett 14:50-14:51 (borde inte lastbilschauffören larmat 112???). Från det att GM svängt in på Drottninggatan tills han kraschar räknar jag med en genomsnittshastighet av 50 km/h. I början långsammare. När det går som fortast sannolikt 70 km/h (när han passerade butiken med övervakningskamera skall det ha gått i 64 km/h enligt de som analyserat videon närmare, se längre bak i tråden). Stundtals har hastigheten bromsats in något p g a att han kört in i betongsuggor och andra föremål samt krängt lite från höger till vänster, så jag bedömer att 50 km/h är sannolik geneomsnittlig hastighet. Allt har i alla fall gått väldigt snabbt från det att han svängt in på Drottninggatan, max 45 sekunder, troligen något kortare.
Allt det här kommer vi kunna läsa om i detalj den dag som FUPen blir offentlig. Det lär ju ta ett antal månader men jag skulle tro att det scenario vi har nu kommer att stämma relativt väl överens med FUPen.

Chauffören blev ju själv påkörd, så hans första tanke var kanske inte att ringa. Först måste han samla sig. Sen kan han dessutom ha lämnat telefonen i hytten.
Citera
2017-04-09, 21:11
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Vi måste sluta att använda ordet islamist. Det finns ingen människa som kallar sig för islamist. Det är bara ett påhittat ord. En term som just används för att man skall kunna separera till exempel terrorister från islam, men alla terrorister kallar sig för muslimer, inte islamister.
Nu ska vi väl inte ge terroristerna tolkningsföreträdet gällande orden muslim och islamist.

Det spelar ingen roll om du är MP eller SD, du hävdar väl inte att alla muslimer är terrorister? Nej, då kan vi väl använda olika benämningar för islamister och vanliga muslimer?
Citera
2017-04-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han talar till folket och känner med folket. Han återvände så gott som omedelbart till Stockholm från Skene när han fick vetskap om attacken. Han har öppet fördömt attacken. Han lade blommor på Drottninggatan.

Nu ska jag inte va den som är den men det hade väl vart helt sjukt om han inte gjorde ovannämnda??
Dvs det var väntat och alla som har lite iq hade gjort det samma
Citera
2017-04-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granddanoise
2 reflektioner...
1. Satan vad det läcker info från Polisen till Expressen... AB är 2:a på många bollar.
(Senast att Rövhålet erkänt dådet - igen, under förhör).

2. Otur för Akilov att dådet genomfördes i Sverige. I de flesta andra länder hade Polisen inte gripit honom - dom hade blyförgiftat fanskapet - och hade han blivit martyr. (Personligen så föredrar jag den Svenska varianten).

Trist bara att vi kommer få bekosta honom i finkan eftersom han inte kommer komma ut.
Om han nu inte begär sig nerskickad till Uzibekistan eller va de heter. Alternativt att någon kommer slå ihjäl honom
Citera
2017-04-09, 21:13
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
Jag delar din uppfattning. Stölden av lastbilen bör ha skett 14:50-14:51 (borde inte lastbilschauffören larmat 112???). Från det att GM svängt in på Drottninggatan tills han kraschar räknar jag med en genomsnittshastighet av 50 km/h. I början långsammare. När det går som fortast sannolikt 70 km/h (när han passerade butiken med övervakningskamera skall det ha gått i 64 km/h enligt de som analyserat videon närmare, se längre bak i tråden). Stundtals har hastigheten bromsats in något p g a att han kört in i betongsuggor och andra föremål samt krängt lite från höger till vänster, så jag bedömer att 50 km/h är sannolik geneomsnittlig hastighet. Allt har i alla fall gått väldigt snabbt från det att han svängt in på Drottninggatan, max 45 sekunder, troligen något kortare.
Allt det här kommer vi kunna läsa om i detalj den dag som FUPen blir offentlig. Det lär ju ta ett antal månader men jag skulle tro att det scenario vi har nu kommer att stämma relativt väl överens med FUPen.
Flyger kläder omkring så vid 50 k/h? Ser ju rätt fort ut
Citera
2017-04-09, 21:14
Medlem
72mms avatar
Citat:
Vi måste sluta att använda ordet islamist. Det finns ingen människa som kallar sig för islamist. Det är bara ett påhittat ord. En term som just används för att man skall kunna separera till exempel terrorister från islam, men alla terrorister kallar sig för muslimer, inte islamister.
Inte då. Islamist är ett perfekt ord för människor som antingen aktivt jobbar för, eller mer eller mindre passivt tillåter och ursäktar islamisering av ett samhälle. Man behöver inte ens vara muslim för att vara islamist (iaf inte här i absurdistan). Skalan går hela vägen från Abu Bakr al- Baghdadi över Rashid Musa till allas vår Gustav Fridolin.

Islamist är ett utmärkt ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in