2017-04-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Antalet har ju ingenting med det här fallet att göra. Idioter finns överallt. Det räcker med en. Men tydligen väldigt många just på Flashback.
nja nu skapade du väl en tankevurpa? Naturligtvis ökar risken för en sådan händelse om det är många, säger sig själv att om det är tiotusen liknande fall i hela landet så är det större risk att det händer än om det skulle vara ett fall av utvisning som inte verkställs.
Detta är indirekt ett resultat av vänsterpacket som skrek i högan sky när det infördes regler att polisen skulle vara mer aktiv i sitt sökande efter folk som skulle utvisats. Det var visst rasistiskt eftersom det drabbade mörkhyade, latinos och araber
Citera
2017-04-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Antalet har ju ingenting med det här fallet att göra. Idioter finns överallt. Det räcker med en. Men tydligen väldigt många just på Flashback.

... och du är uppenbarligen en av dessa idioter. Att 10 000 personer med utvisningsbeslut traskar runt i det svenska samhället i flykt från rättvisan borde oroa varje svensk medborgare. Det är tack vare den naiva inställningen (som du representetar) som fyra människor inte får se en morgondag samtidigt som deras familj och släkt kommer få lida en lång tid framöver (om inte livet ut). Med det sagt tänker jag inte låta dig komma undan med din verklighetsfrånvända kommentar.

Hälsningar

25-årig invandrare (muslim) som anlände till Sverige vid två års ålder och som hatar mångkulturkramare med naiva föreställningar om att alla människor är oskyldiga och vill göra rätt för sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det var nog hans tanke också, att döda så många som möjligt men nu blev det inte så.

Känns som det är nyhets torka på FB och det ska bli intressant att läsa om han motiv.
För det jag vill veta: Varför ?

Varför? Därför att du och jag, och alla våra medmänniskor i västerlandet, saknar rätten att leva, allt enligt gärningsmannens salafistiska, perverterade världsbild. Så länge vi låter dessa mänskliga avarter (bokstavstrogna muslimer) vistas i vårt samhälle så kommer detta att fortgå. I all evighet.
Citera
Medlem
Oj vad många frågor som rör sig i huvudet tycker jag, var det bara lyckoträff att terroristen tog just den lastbilen???? eller har han koppling till dådet????

Den lilla flickans föräldrar hade efterlyst henne under flera timmar, utan att fått veta mycket märkligt att polisväsendet ej kopplade ihop det med den lilla kropp som var så tilltygad, samtidigt som den bilden var ute i pressen, jag antar att anhöriga även kollat press o Tv med tanke på det vedervärda som har skett.

Stackars människor.
Citera
Medlem
Stockholm1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Från pressträffen:
  • Ansökte uppehållstillstånd 2014
  • Ansökan avlogs 2016
  • 2016 december gavs GM en tidsfrist på att lämna landet frivilligt inom fyra veckor
  • 2017 februari överlämnas utvisningsbeslutet till polismyndigheten för att fullborda utvisningen
  • 2017 24 februari efterlystes personen av polisen
  • 3 000 liknande fall finns i Stockholmsområdet, runt 10 000 i övriga landet

Man blir fan mörkrädd.

Samt ex antal hundra återvändande IS-resenärer varav några av dessa sitter och planerar attentat mot "otrogna" svenskar i detta nu.

Var inte rädda? Jo tack.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Nedanstående ”vy” är helt förutsägbar och tillika ett mått på den totala avsaknaden av säkerhetstänkande. Hur fan resonerar SÄPO??

https://mitti.se/images/1428805-665x.jpg
Citera
2017-04-09, 15:45
Medlem
TealSeamTixs avatar
Finns det information om vid vilken tid och mer exakt plats MGM greps?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Vad menar du " inte på vilken grund "

Att söka uppehållstillstånd behöver nödvändigtvis inte betyda att man söker asyl.
Läs mer här: Migrationsverket
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, avvisningsbeslut pga uppenbart ogrundade skäl vinner inte laga kraft direkt; de är verkställbara direkt, innan LK (olika saker..).
Jag tror inte heller att detta var ett sånt beslut, vilket jag tydligt skrev, så jag satsar inte emot. Enl uppgift så var det ju ett beslut om utvisning, inte avvisning.

Vet du att han sökte asyl -14?
Att han sökte asyl 2014 hörde jag på nyheterna i radio.
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almighty1
Finns en busshållplats på Kungsgatan, Hötorget, för linje 1.

Jo, fast hon borde ha åkt med linje 69 om hon kom från sin skola som ligger på Djurgården. Bussen stannar väldigt nära hörnet Mäster Samuelsgatan/Drottninggatan.
Citera
2017-04-09, 15:46
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Lite detektivarbete för att få tag på den andre misstänkte så kom ansökan in om offentlig försvarare till tingsrätten 08:45. Man kan sitta gripen i 6 timmar Max innan man anhålls, så då är det väl någon sent i går kväll eller tidigt på morgonen. Jag tror det är kvinnan från Kungsholmen som satt i framsätet som polisen drog ner på marken. Titta på filmen hur hon ligger och typiska tjejskor och smala anklar. Dessutom försade sig Oscar på Eriksson när han pratade efter presskonferensen, då sa han att den som fått en Uffe flyg försvarare han eller för den delen hon. Han sa det så konstigt så jag fick vibbar direkt om att det är en hon. Kanske Akilovs flickvän i Sverige? Fru och barn utomlands och en till här i Sverige

Ja, det är bra tänkt! Det enda vi vet är ju att anhållan skedde i morse så gripandet kan i så fall ha skett tidigast vid tretiden i natt. Det kan också vara så att den tekniska undersökningen av det som GM hade med sig i lastbilen - bomb eller vad det nu var - har gett träff i fingeravtrycks- eller DNA-register...
Citera
2017-04-09, 15:46
Avstängd
Samtidigt har det varit en stor IS-attack i Egypten med 30-tal döda och IS har tagit på sig det. Varför tar de inte på sig Stockholm. Min hypotes är att det ändå är IS men de är så grymt besvikna på utgången, de hade räknat med något sjukt mycket större. Terroristkräket valde att rädda sitt eget skinn i stället för att som riktig isare spränga sig själv i luften som var planen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in