2017-04-09, 20:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag sa att media skulle rapportera mördarens namn innan onsdag och det verkar jag få rätt i. Tycker att du ska vara glad nu när du får det du vill ha, kanske teckna en prenumeration på AB? Kostar bara en krona första månaden.

Men du kanske är nöjd först när media börjar pyttsa ut namn i samma sekund de grips utan att kontrollera att allt stämmer först. Alla som tas i förhör bör nämnas med namn?
Nu gällde inte diskussionen vad du trodde ditt klappmongo. Den gällde varför media undanhöll namnet på islamisten när man gladeligen publicerar ej dömda nazisters namn.
Vänsterdrägg.
Citera
2017-04-09, 20:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Hörde Thomas Matsson från Expressen som självgott pratade om de "seriösa medierna"
och hur illa det var med de sociala dito. Ni kan höra själva:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=6670799
Ett sundhetstecken, Mattsson vet att de sociala medierna tar över allt mer av informationsinhämtningen bland folk, det gör att msm hela tiden ifrågasätts och får byxorna neddragna.
Grisen känner att trycket ökar och försöker desperat smutskasta sin blivande nemesis.
Citera
2017-04-09, 20:27
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Jag vet helt sjuk. Detta var fruktansvärt amatörmässigt, kändes som ett gäng Morgan Påhlsons hade tagit över hela sändningen. Damp-Kerstins terrorisering av de poliser som försökts utföra sitt uppdrag borde fått henne gripen.

Delar uppfattningen att Kerstin Holm, SVT, borde ha handfängslats och förts från platsen. Oerhört oproffsigt uppträdande. Bör bli inslag i en vitbok.
Citera
2017-04-09, 20:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu gällde inte diskussionen vad du trodde ditt klappmongo. Den gällde varför media undanhöll namnet på islamisten när man gladeligen publicerar ej dömda nazisters namn.
Vänsterdrägg.

De "undanhöll" alltså enligt dig namnet i, typ, 30 timmar. Är det så farligt? Hur snabbt gick det mellan anhållan och publicering i bombmännens fall, du som vill jämföra kan väl berätta det för mig.

I ett fall som detta har det aldrig funnits ens fundering på att inte publicera namn, nyhetsvärdet är helt enkelt allt för stort. I assure U.

Citera
2017-04-09, 20:31
Medlem
Rambovics avatar
En psykolog sa nyss i TV4 att man inte borde rösta på SD, för folkhälsans skull. Jag satte supen i halsen!
Citera
2017-04-09, 20:32
Medlem
weegministers avatar
Enligt psykologen på Tv4 så ska man för en bättre folkhälsa inte lägga en röst på sverigedemokraterna till följd av terrorhändelsen.
Citera
2017-04-09, 20:33
Medlem
De som är mest mottagliga för den här sortens propaganda är nog medelålders kvinnor.
Som programmerats av SVT under en hel livstid.
Och som har modersinstinkter.

MEN samma kategori människor har ofta ALDRIG satt sin fot i en svenskt förort.
De får sin "verklighet" matade till sig via SVT.

Det är väl det som får en del situationer/sammanhang/sammankomster att framstå som bisarra och surrealistiska.

Många kommer aldrig kunna ändra sitt förhållningssätt till omvärlden.
De har programmerats så hårt, så länge.
Jämför dessa med människor som bott i ett ockuperat land, eller levt under religiös terror etc.
Det är inte alltid bra att ha det för bra för länge.
Senast redigerad av redcube 2017-04-09 kl. 20:37.
Citera
2017-04-09, 20:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Fattigdomen i Uzbekistan är orsaken, slår rapport fast. Då så, det återstår det att förstå varför Sverige står för en sådan export.
Ja jag hörde det.

Jag märker tydligt att en kvällstidningschef är chef på SVT alla möjliga skitvinklar täcks. Det hela äcklar mig
Citera
2017-04-09, 20:37
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
En psykolog sa nyss i TV4 att man inte borde rösta på SD, för folkhälsans skull. Jag satte supen i halsen!

På riktigt!?!
Vad hände med neutral media?
Citera
2017-04-09, 20:39
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, det är med avsmak man ser hur media dresserat de väluppfostrade stockholmarna
till förnedrande manifestationer. Hade de marscherat ut på gatorna och skrikit slagord
mot islamismen, och mot journalisternas ljugande kunde man haft respekt för dem.

Nu känner man mest förakt för kramandet och kärleksförklaringarna.

Allt detta sörjande, blomsterprakt och tändande av parfymerade ljus känns som att vi erkänner ett nederlag. Terroristerna sitter och vrålgarvar just nu "Se på kärringarna som gråter! Gubbfan till statsminister har visst pressat fram några tårar i ögonvrån.
Kolla den dresserade två-åringen som inte ens vet var hon är och som ger blommor till någon snut utan att veta varför.
Innehållslösa tal som är till för att dölja att man inte vet vad man ska göra. We shall overcome, jadå, jadå. De är helt knäckta!

Skådespelet är till för att lugna massorna, så de inte vänder sig mot politikerna och undrar varför de där 80 000 som skulle utvisas fortfarande är kvar i landet. Sluta med det och meddela oss en handlingsplan istället!
Citera
2017-04-09, 20:39
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
På riktigt!?!
Vad hände med neutral media?

Japp det var på riktigt! Ingen sade emot henne....TV4 får väl vara precis hur oneutrala de vill antar jag, o speciellt en gäst i deras studio. Men ändå, sjukt provocerande o korkat.
Citera
2017-04-09, 20:46
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Hörde Thomas Matsson från Expressen som självgott pratade om de "seriösa medierna"
och hur illa det var med de sociala dito. Ni kan höra själva:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=6670799

He he.. Ganska komiskt. Redaktionschefen på Expressen, som åtnjuter ca 10% förtroende bland svenskarna, och en viralgranskare från Metro o en SVT-chef pratar berömmande om sig själva om hur bra dom bevakat terrordådet!

Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic

Ja men förtroendet för medierna minskar ju. Dom jobbar ju på att sänka det ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in