2017-04-09, 19:35
Medlem
STOCKHOLM Samtidigt som polis arbetade intensivt med terrordramat blev en polispatrull utsatta för stenkastning bara tjugo minuter ifrån den plats där den misstänkte terroristen greps. – När patrullen passerar blir de utsatta för stenkastning, bekräftar Kjell Lindgren, presstalesman hos polisen i Stockholm.

Locket på hos traditionell media eller fake news?
Citera
2017-04-09, 19:35
Medlem
Provokatörs avatar
Snart får vi se artiklar om att han minsann inte var någon riktig muslim, att han både druckit sprit och ätit bacon och han aldrig har varit någon frekvent moskébesökare.

Vi ska uppfostras och får inte blanda ihop islam med religiösa fanatiker och vanliga psyksjuka.

Hur länge till tror ni vi behöver vänta?

/Provokatör
Citera
2017-04-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
STOCKHOLM Samtidigt som polis arbetade intensivt med terrordramat blev en polispatrull utsatta för stenkastning bara tjugo minuter ifrån den plats där den misstänkte terroristen greps. – När patrullen passerar blir de utsatta för stenkastning, bekräftar Kjell Lindgren, presstalesman hos polisen i Stockholm.

Locket på hos traditionell media eller fake news?

Det skall stämma, ska ha skett i närheten av Rinkeby & Tensta vad jag vet.
Citera
2017-04-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Vet inte om jag uppfattade ditt budskap korrekt, väljer därför att ta bort min kommentar

Vad är det du inte förstår?

Jag och flera andra personer såg igår under tv 4:as livesändning hur fotografen zoomade in på en bild där det fanns ett foto på en "Andy" som skulle vila i frid.

Därför antog man ju att han omkommit i attentatet.
Men nu när man börjat reda ut vilka de döda var och den enda omkomna mannen var en Engelsman vid namn Chris började man ju undra vem Andy var eftersom det sagts att det bara finns 4 omkomna.

Tydligen dog denna Andy i en bilolycka utanför stadshuset för någon vecka sen och därför finns det en liten minnesplats där För honom. När tv4 var där igår och filmade zoomade de in på bilden av honom och därför trodde jag och andra att Andy omkom i terrorattacken i fredags.
Citera
2017-04-09, 19:46
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Inledningsvis de första timmarna så var SVT en absolut och total katastrof. Fullständigt förvirrat och stammande i studion. En reporterkärring ute på Drottninggatan som trakasserade folk och som hindrade polisens arbete.

Dessutom spred man falska rykten om att det skett skottlossning på flera platser. Man sa t.o.m att det var bekräftade uppgifter. Jävla spån!

Jag vet helt sjuk. Detta var fruktansvärt amatörmässigt, kändes som ett gäng Morgan Påhlsons hade tagit över hela sändningen. Damp-Kerstins terrorisering av de poliser som försökts utföra sitt uppdrag borde fått henne gripen.
Citera
2017-04-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibristpaannat
Vad är det du inte förstår?

Jag och flera andra personer såg igår under tv 4:as livesändning hur fotografen zoomade in på en bild där det fanns ett foto på en "Andy" som skulle vila i frid.

Därför antog man ju att han omkommit i attentatet.
Men nu när man börjat reda ut vilka de döda var och den enda omkomna mannen var en Engelsman vid namn Chris började man ju undra vem Andy var eftersom det sagts att det bara finns 4 omkomna.

Tydligen dog denna Andy i en bilolycka utanför stadshuset för någon vecka sen och därför finns det en liten minnesplats där För honom. När tv4 var där igår och filmade zoomade de in på bilden av honom och därför trodde jag och andra att Andy omkom i terrorattacken i fredags.

Jag orkade bara inte läsa, är väldigt trött i bingen, ber om ursäkt. Men jag fattade det du menade från första början isåfall.

Dom är ju snedvridna från top till tå, inte konstigt att folk misstolkar saker.
Citera
2017-04-09, 19:55
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Snart får vi se artiklar om att han minsann inte var någon riktig muslim, att han både druckit sprit och ätit bacon och han aldrig har varit någon frekvent moskébesökare.

Vi ska uppfostras och får inte blanda ihop islam med religiösa fanatiker och vanliga psyksjuka.

Hur länge till tror ni vi behöver vänta?

/Provokatör
Var media står vet vi. Frågan är vilka landsförrädare de väljer att lyfta fram i tidningar
och TV. Jag har inte hört Mona Sahlin säga något än. Hon kanske filar på något uttalande.

Jan "KGB-agenten" Guillou dricker säkert rödvin nu, och kommer att ha klart en perfekt
krönika senast nästa Söndag, om SDs hat mot muslimer och behovet av vänsterpolitik.

Bröderna Gardell är också pålitliga kort för media. Den ene en fanatisk muslimvän
och den andre en bög som gärna och ofta talar om "kärlek".

Alla dessa figurer kan spinna fredagens blodbad till att handla om något annat än orsaken.
En intressant vecka väntar oss.
Citera
2017-04-09, 19:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
De väntade inte två dygn, med all säkerhet hade de namnet ungefär samtidigt som det kom ut här. När var det? Sen ville de kolla upp allt och vips var det ute.
Bli lite glad nu. Eller surar du för att jag fick rätt?

Jag föredrar att media väntar eller inte publicerar namn öht innan dom har fallit, har inget intresse alls över att veta karlns namn, det spelar mig ingen roll, jag vill veta bakgrund/profil.
Du har aldrig rätt vänsterdrägg, medias islamapologeter vet precis vad de gör.
Citera
2017-04-09, 19:59
Medlem
Fattigdomen i Uzbekistan är orsaken, slår rapport fast. Då så, det återstår det att förstå varför Sverige står för en sådan export.
Citera
2017-04-09, 20:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Fattigdomen i Uzbekistan är orsaken, slår rapport fast. Då så, det återstår det att förstå varför Sverige står för en sådan export.
Vi får hoppas att IS kör in en självmordsbomb i tv-huset på Gärdet, det vore en god gärning.
Uppenbarligen är journalisterna helt utan logik och sunt förnuft.
Citera
2017-04-09, 20:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du har aldrig rätt vänsterdrägg, medias islamapologeter vet precis vad de gör.

Jag sa att media skulle rapportera mördarens namn innan onsdag och det verkar jag få rätt i. Tycker att du ska vara glad nu när du får det du vill ha, kanske teckna en prenumeration på AB? Kostar bara en krona första månaden.

Men du kanske är nöjd först när media börjar pyttsa ut namn i samma sekund de grips utan att kontrollera att allt stämmer först. Alla som tas i förhör bör nämnas med namn?
Citera
2017-04-09, 20:14
Medlem
Hörde Thomas Matsson från Expressen som självgott pratade om de "seriösa medierna"
och hur illa det var med de sociala dito. Ni kan höra själva:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=6670799
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in