2017-04-08, 02:27
Medlem
NisseNyfikens avatar
Sverige vänner tyvärr tror jag att vi inte kan förvänta oss att dom mest korkade och media ska vakna vad vi behöver var lite mer dramatiskt typ bomb 100 - tals död våldtäkter med fakta statistik och muslimsk påverkan i samhället och där är vi inte riktigt ännu och den dagen är jag rädd att det är försent att styra upp landet.
Citera
2017-04-08, 02:49
Medlem
Puukkos avatar
Föga förvånande att så gott som samtliga vittnesmål på SVT gavs av negrer.
Citera
2017-04-08, 02:55
Medlem
Tidigare denna vecka skedde ett terrordåd i Ryssland.

SVT:s Lotta Bouvin intervjuade då Utrikes*politiska institutets (UI) chef Mats Karlsson.

I intervjun undrade Lotta Bouvin om ryssarna inte hade sig själva att skylla för att de "...inte ha tagit tillvara sin muslimska befolkning?".

Jag utgår ju givetvis ifrån att SVT:s position är densamma när det gäller detta terrordåd.

Det är egentligen svenskarnas fel eftersom de inte tagit tillvara sin muslimska befolkning ...

För övrigt undrar jag om Carl Bildt inte skulle behöva lite av det knark just nu, som han anklagade Trump för att röka på, för inte slå länge sedan ...
Citera
2017-04-08, 02:57
Medlem
vigillarfittas avatar
Aftonbladet förnekar sig inte.
Sofia Olsson Olzén skriver en högtravande och obegriplig krönika om att välja vem man vill vara.

Lena Mellin gnäller på att tågtrafiken inte flöt på under pågående terrordåd. Hon tycker att saker och ting måste fungera även vid terrordåd.
Citera
2017-04-08, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
Fan vad äcklad man blir, ska detta ska vara journalism? Någon som har namnet på reportern?

Kerstin Holm på SVT. Tror aldrig jag sett en lika värdelös reporter som denna kärring. Fy fan!
Citera
2017-04-08, 03:11
Medlem
Kebabfysikers avatar
Efter att ha slötittat under kvällen kan jag iallafall konstatera att det kunde ha varit bra mycket värre. Det verkar också ha kommit som en förvåning för många hur många invandrare det finns i centrala Stockholm. Stockholm ser ungefär ut som Malmö numera. Den största skillnaden är att dom inte bor i dom centrala delarna som i Malmö, men annars är det lika berikat.
Senast redigerad av Kebabfysiker 2017-04-08 kl. 03:14.
Citera
2017-04-08, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Tidigare denna vecka skedde ett terrordåd i Ryssland.

SVT:s Lotta Bouvin intervjuade då Utrikes*politiska institutets (UI) chef Mats Karlsson.

I intervjun undrade Lotta Bouvin om ryssarna inte hade sig själva att skylla för att de "...inte ha tagit tillvara sin muslimska befolkning?".

Jag utgår ju givetvis ifrån att SVT:s position är densamma när det gäller detta terrordåd.

Det är egentligen svenskarnas fel eftersom de inte tagit tillvara sin muslimska befolkning ...

För övrigt undrar jag om Carl Bildt inte skulle behöva lite av det knark just nu, som han anklagade Trump för att röka på, för inte slå länge sedan ...

Värst vad du svamlar. Lotta Bouvin sa inte det i kontexten du vill påskina.
Carl Bildt hade rätt då, om Trump hade sagt det idag hade det inte funnits något att anmärka på.
Citera
2017-04-08, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Sofia Olsson Olzén skriver en högtravande och obegriplig krönika om att välja vem man vill vara.

Lena Mellin gnäller på att tågtrafiken inte flöt på under pågående terrordåd. Hon tycker att saker och ting måste fungera även vid terrordåd.
Alla deras krönikörer har skrivit mer eller mindre tröttsamma, och motsägelsefulla, texter om dagens dåd. Bäst att bara ignorera dem.
Citera
2017-04-08, 03:32
Medlem
A-party-with-martys avatar
Lite märkligt att man från svensk media pratar om en vanlig lastbil etc, brittiska medier kommenterade ist att den var så gigantiskt osv(kanske mer detaljplanerat från terroristena?) , hade kunnat vara ännu värre.
Förresten varför vill dom döda det svenska folket som välkomnar dessa rasfrämlingar med öppna armar? Vi krigar väl knappt alls i deras länder( o inga nya teckningar på deras favoritpedofil) längre el vad är motivet?
Citera
2017-04-08, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta

Lena Melins analys verkar enbart bygga på en självupplevd grej och sakna förankring i hur Stockholmare hämtade barn på dagis och tog sig hem bäst de kunde. Utanför innerstan gick det kollektivtrafik och tunnelbanan öppnade igen på kvällen. Skulle tro att vintrigt väder ställer till det mer i det hänseendet.
Citera
2017-04-08, 03:41
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
SVT har fan slagit alla rekord, detta är den sämsta jävla nyhetsrapporteringen som någonsin sänts. Vart fan hittar de alla de här hjärndöda jävla tomtarna??

Inledningsvis de första timmarna så var SVT en absolut och total katastrof. Fullständigt förvirrat och stammande i studion. En reporterkärring ute på Drottninggatan som trakasserade folk och som hindrade polisens arbete.

Dessutom spred man falska rykten om att det skett skottlossning på flera platser. Man sa t.o.m att det var bekräftade uppgifter. Jävla spån!
Citera
2017-04-08, 03:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko
Föga förvånande att så gott som samtliga vittnesmål på SVT gavs av negrer.

Det ser ut så på gatorna i City vid den tiden som dådet skedde. Svenskarna är på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in