2017-04-09, 17:26
Medlem
NisseNyfikens avatar
Märkligt att media går ut med namn och nationalitet på gärningsmannen det brukar man bara göra om man heter Anders Svensson och är född i Sverige sedan så kan man spy på hela kärleks bomben terrorism och extrema muslimer möts inte med saft och bullar eller armband sedan att det springer omkring tusentals muslimer och annat löst folk utan koll i Sverige är inget nytt kanske för regeringen men inte för folk som kan tänka själva tycker Sverige har haft tur att dådet var ganska klent det är hårt att säga men nästa gång hoppas jag på mer dramatiskt och förhoppningsvis en väckarklocka för pk folket och att vi får en mer verklighets förankrad regering som inte är så korkade​.
Citera
2017-04-09, 17:31
Medlem
UT64s avatar
Journalisterna är märkligt översvallande i sitt beröm till polisen. Nog för att man
faktiskt fick fast terroristen rätt omgående, vilket är lite imponerande.
Men media brukar inte gulla så med en myndighet som skett i helgen.

Polisman hjälper tant över gatan.. 2-åring tackar polisen.. Polisen hyllas av Achmed..

GW hyllar polisen.. Många tacksamma över polisens insats..

Hela helgen har vi sett dessa små gulliga hyllningsartiklar.
En omsvängning där media omfamnar polisen på gång kanske? Skulle inte förvåna
då journalisterna och deras medlöpare nu är livrädda. De känner sig angripna
på sitt eget territorium, Stockholms innerstad, och behöver polisen som skydd.
Citera
2017-04-09, 17:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dådet hände i fredags då blatten även greps, varför gå ut med namnet dagar efter?
Enda orsaken är att skademinimera.
Vänsterpack.

De väntade inte två dygn, med all säkerhet hade de namnet ungefär samtidigt som det kom ut här. När var det? Sen ville de kolla upp allt och vips var det ute.
Bli lite glad nu. Eller surar du för att jag fick rätt?

Jag föredrar att media väntar eller inte publicerar namn öht innan dom har fallit, har inget intresse alls över att veta karlns namn, det spelar mig ingen roll, jag vill veta bakgrund/profil.
Citera
2017-04-09, 17:34
Bannlyst
TV4 nyss.

Intervjuade 3 invandrar-kvinnor med slöja i sitt kärleks#trams

Intervjuade sen ytterligare 1 invandrar-kvinna med sina 2 barn.

Kommer även ihåg på Fredagen.
Den första media kastade sig över var "Yousef".
De måste kommit i brallan att få höra en snyftande utlänning bland offren.

Jag stänger sen av allt som har med "manifestationen" att göra.
Citera
2017-04-09, 17:35
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
dådet var ganska klent det är hårt att säga men nästa gång hoppas jag på mer dramatiskt och förhoppningsvis en väckarklocka för pk folket
Dessvärre lär det nog bli värre framöver. Detta var en glad amatör. Nästa gång kommer de på hur de förgiftar en dricksvattentäkt eller sprider ett giftgasmoln i tunnelbanan vid rusningstid eller liknande.

PK-folket kommer att kontra med Kärleksmanifestation 2.0. Kanske kan de få Gudrun Schyman att hålla ett tal om hur vi alla ska älska varann och stå upp emot rasismen?
Citera
2017-04-09, 17:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tas upp i skymundan möjligen, men tas inte upp i ett proaktivt arbete. Det finns ingen problembild i »godhetsapostlarnas« agenda. De är helt blinda av sin egen förträfflighet. Det är allvarligt, riktigt allvarligt.

När Ernman med flera är skrämda över att attentat kan gynna SD så borde de i stället vara skrämda över att det är de själva som bidragit till att SD alls finns.

Håller helt med, korrekt.

Första stycket håller jag till stora delar med i.
Citera
2017-04-09, 17:38
Medlem
Media har mer eller mindre glömt bort offren. Förövaren och islam har har mer eller mindre försvunnit från diskursen.

Nu hyllar de överlevande 08:na varandra med att överträffa varandra med kärlek.

Bara i Sverige.. .
Citera
2017-04-09, 17:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Media har mer eller mindre glömt bort offren. Förövaren och islam har har mer eller mindre försvunnit från diskursen.

Bara i Sverige.. .
Helt klart!
Inget får rubba den narcissistiska shälv ilden som humanitär stormakt.

Ontopic tv4 fortsätter att mjölka händelsen. Kollar efter spår på drottninggatan påpekar att lastbilsspåren är utsuddade av fotgängarna. Finns det någon maxIQ för att få bli journalist?
Citera
2017-04-09, 17:52
Medlem
Så, den marxistiskt indoktrinerade svensken har nu fått lära sig att terrordåd är en del av vardagen, och ska ramas in med "kärlek" och mysiga manifestationer. ÖVriga olyckor är sekundära och ej av politiskt intresse. Att folk mördas, traumatiseras och dör är också sekundärt rent politiskt.

Samhällsklimatet kommer att präglas av "käbbel", rasismnaxzismsexismfascism, och folkets röst kommer i praktiken att ELIMINERAS i politiken.

Eventuell politisk opposition kommer att fortsätta motarbetas med hjälp av majoritetsförtryck, mörkläggning och propaganda.

Makten kommer att ligga hos globalister, korrupta politiker och kapitalister.

På vilket sätt är detta INTE en politiskt omstörtande agenda?
Citera
2017-04-09, 17:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Den som händelsevis läst mina tidigare inlägg har nog lagt märke till att våra svenska s.k. "journalister" inte står särskilt högt i kurs hos mig. Trodde nog dock att mitt journalistförakt låg på en ganska permanent låg nivå.

Men nej.

Terrorattentatet i fredags har verkligen fått mig att tappa det allra, allra sista hoppet för gammelmedia och dess värdelösa "journalister".

Med undantag av några få timmar medan själva attentatet hände och eftermiddagens efterspel. Där funkade det hjälpligt att kombinera SVT med Flashback och lite annat.

Men sedan blev allt som vanligt igen fast värre. Då kom plötsligt Oisin Cantwell och kompani fram ur den stinkande dynghögen och satte igång sitt vanliga brölande och förminskande. Därifrån har det varit konstant damage control. Allt för att få bort fokus från huvudproblemet. Kärleksmanifestationer och larv.

Svensk gammelmedia är död.
Citera
2017-04-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring

Bara i Sverige.. .

Love! Styrkekramar! Halleluja! We shall overcome! Nu håller vi varandra hand i hand! Lägg några blommor och snyfta!

Så nu kommer det bli:

Manifestation mot våld
Konsert med fjantartister
Morgan Johansson lovar eventuellt nya lagar
Armband för frihet
Låt inte SD vinna
Stefan Löfven lugnar med några väl valda men småhårda ord
Sedan faller allt i glömska

Ta in fler galningar
Stifta inga betydande lagar
Asylsökande strör fritt, även dom som fått avslag
Mer våldtäkt
Mer förakt mot kvinnor
Islampoliser som trakasserar kvinnor

Så fortsätter det till nästa attentat då allt börjar om på denna lista.
Citera
2017-04-09, 18:05
Medlem
Och nu går även Aftonbladet ut med bild och namn på den misstänkte:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JdKl6/rakhmat-akilov-39-misstanks-for-attacken-pa-drottninggatan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in