2017-04-09, 19:06
Bannlyst
Har sett att det ligger godis på en del polisbilar. Tror ni poliserna vågar äta godiset? Det kan vara förgiftat av muslimer.
Citera
2017-04-09, 19:07
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Ja vid eftertanke är det väldigt läskiga scener.
Vi har alltså ett etablissemang som med ett järngrepp om informationen, medier, institutioner, myndigheter och skolor etc. hjärntvättat folket till de mest absurda nivåer och nu när resultatet av deras politik briserar på drottninggatan så arrangerar samma etablissemang en "manifestation" mer liknande ett politiskt korrekt väckelsemöte med tusentals stockholmare som jublar till skäggiga muslimers kamprop!

Inte ens scenerna i Hunger Games blir lika absurda.

Det är som sagt svårt att ta in, vidden av det som inträffar framför våra ögon och den passivitet från svenska folket som man aldrig trodde man skulle behöva bevittna, det är i sanning surrealistiska scener.

Det som lugnar en aning är vetskapen att dessa bilder från Stockholm är noga arrangerade från etablissemangets sida, de mobiliserade hela sin kraft för att samla dessa människor i Stockholm, men ute i landet tittar människor på i förundran, inte ens i rödaste Umeå lyckades de samla någon betydande mängd, bara stockholmare är tillräckligt djupt hjärntvättade och bara på Södermalm bor över 100 000människor vars grad av hjärntvätt går från allvarlig till psykotisk.

Exakt min tanke - när man tror att svensken inte kan bli mer hjärntvättade så går de in i en "det är så jävla underbart att känna sig god!"-psykos!! Jag blir bokstavligt talat illamående!!!

Det sunda & normala hade varit att marschera runt Stockholm & skandera "INGA TERRORISTER PÅ VÅRA GATOR!!!!" och sen gå hem & fundera på hur man ska rösta så att fler terrorattentat kan undvikas.

FY FAN, vad jag skäms över mitt folk!!!!!!!!!!!!!
Tror folk verkligen att man kan bemöta TERROR med KÄRLEK & OMTANKE??!!!

Då kan jag lika gärna gå till mitt jobb på Kriminalvården imorgon & säga att alla dömda ska få en kyss & sen släppas, med en god smörgås i handen så vår omtanke räcker hela vägen hem!!!
Citera
2017-04-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Inte en enda svensk flagga var tillåtet under manifestationen. Vår nya svenskar kunde ju ta illa upp enligt uppmaningen. Den självutplånande svensken i ett nötskal.

http://imgur.com/C2RqDuc.jpg

Är detta sant eller fake?
Behöver någon bättre källa än en skärmdump utan avsändare.
Är det där på riktigt så.... ja, då behöver vi något riktigt drastiskt.
Ska enbart börja ha på mig blågula kläder.
Citera
2017-04-09, 19:11
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Vilken tråkig stämning det blev. Både i manifestationen och tråden. Jag tycker att vi tillsammans sjunger

https://m.youtube.com/watch?v=qc-oba0Hvvs

Själv tänker jag tillbaka på det rena, välordnade landet jag själv kom till för länge sedan där man inte behövde låsa cykeln, där det fanns pepparkaksgubbar i luciatåget och där det inte fanns i sinnevärden att någon med flit skulle köra ihjäl folk med en lastbil.

Jag vill bara gråta när jag läser det fetade
Citera
2017-04-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
... för andra normala människor var det nog en manifestation för och stå tillsammans mot just terrorism som det dåd i fredags, att stå tillsammans och visa att terrorister inte har nåt och komma med, att tillsammans visa sin avsky mot dådet [...]

Jag känner nog att en riktig manifestation hade kunnat anordnas för att hedra offren och stå upp mot terrorism på ett sätt som enar nationen och dessutom fungerar kommunikativ så att folk i andra länder (Frankrike, Tyskland, mm) kan känna samhörighet i det lidande de har utstått.

Istället fick vi en sent påtänkt popkonsert med tondöva hiphop-babbar och programledare från frågesport och miljonlotteri. Ärligt talat, detta var en parodi på allt vad storsinthet, gemenskap och solidaritet handlar om. Bäst var nog när hiphoparna uppviglade till jympapass på plattan och fick alla studsa upp och ner i takt med tafatta beats.
Senast redigerad av 9957 2017-04-09 kl. 19:21.
Citera
2017-04-09, 19:17
Medlem
Citat:
Inte en enda svensk flagga var tillåtet under manifestationen. Vår nya svenskar kunde ju ta illa upp enligt uppmaningen. Den självutplånande svensken i ett nötskal.

Var är denna bilden ifrån? Källa?
Citera
2017-04-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Innan någon kommer med förhastade slutsatser efter din provokation. Kan du inte förklara själv vad du är för något och vart du står. Vi är idel öra. Du kanske sitter på det frälsande anti-giftet? Låt höra!

Provokation? Hmm, i tell it like i se it.

Jag gillar en del av det SD säger, jag är dock inte nån som skulle rösta på SD utan jag tycker att dom andra partierna borde kunna sammarbeta med SD, och jag tycker att dom som kommer hit och inte kan leva efter våra regler och vår kultur kan åka härifrån, invandrare måste anpassa sig till vårt sätt och leva, det ska vara krav på att lära svenska, anhöriginvandring ska ha ha försörjningskrav för att beviljas, ålderstesta ensamkommande, snabbare handläggning och vid nej så åker folk ut direkt, dom som inte kommer från länder med krig utan som är ekonomiska flyktingar har inget här och göra.

Mer poliser och ett hårdare agerande mot drägg, och det oavsett om det är svenskt drägg eller drägg av annan etnicitet, hårdare tag mot extremism, det gäller radikala muslimer och högerextremister, båda dessa grupper är lika i sitt tänkande och har ingen plats i vårt samhälle, passar folks religion inte in i vårt samhälle så är dom på fel plats och detta oavsett religion.

Men angående manifestationen så ser jag en olika människor som går ihop i en gemensam aktion MOT terrorism, en gemensam manifestation som inte har nån färg eller etnicitet.

Men alternativa hjärnor ser en fet provokation där alla är anti-vit hatare

Lite så tänker jag, låt höra domen, är jag antiv-vit hatare, med en släng PK?
Citera
2017-04-09, 19:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Både på bild 1 och bild 2 ser i alla fall jag svenska flaggor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ba5r9/tiotusentals-samlades-pa-sergels-torg-for-att-visa-karlek
Citera
2017-04-09, 19:21
Medlem
Har det verkligen gått så långt att svenska flaggan skall gömmas när muslimer mördar svenskar fy fan vad jag skall rösta på SD
Citera
2017-04-09, 19:23
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Jag vill bara gråta när jag läser det fetade

Eventskaparen postade i alla fall detta

Det är väl i vanlig ordning förvirrade svenskar som lider av konstant självhat som tror att invandraren tar illa upp av den svenska flaggan, i Sverige. Samma svensk som tror att kärleken ska förhindra (övervinna?) nästa attack.

Men knappast den "normala" svensken.
Senast redigerad av vegege 2017-04-09 kl. 19:28.
Citera
2017-04-09, 19:24
Medlem
Självklart att det skulle till en dylik manifestation. Svensken fick ju se Let's Dance inställt i fredags kväll, och måste ju få sin veckodos av mys. Nu blev det godhetsmys och 'krama en muslim' istället. Och att vi inte får låta detta ge bränsle åt 'de mörka krafterna' (OBS här åsyftas förståss inte de MÖRKA krafterna utan det som i svenska media är ondskan politifierad).
Sen gick alla hem och åt den där Tacopajen och gladdes åt hur fin veckan varit.

Svensken beter sig som om hen vore helt lobotomerad
Citera
2017-04-09, 19:28
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, det är med avsmak man ser hur media dresserat de väluppfostrade stockholmarna
till förnedrande manifestationer. Hade de marscherat ut på gatorna och skrikit slagord
mot islamismen, och mot journalisternas ljugande kunde man haft respekt för dem.

Nu känner man mest förakt för kramandet och kärleksförklaringarna.

Betänk dock att merparten av alla stockholmare inte besöker kärleksmanifestationer eller yttrar sig likt korrekta papegojor i media.

Man behöver inte gå ut och skrika slagord mot islam för att känna både vrede, hat, rädsla och äckel just nu. Svenskarna har bara inte hittat en fungerande form för att offentligt artikulera och politisera sådana känslor ännu. Kanske förändras detta efter nästa terrordåd. Eller nästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in