2017-04-09, 18:42
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Okej långt "där uppe".

Vet du/ngn något om skadornas omfattning?

Ser inga bilder där det är avstängt där uppe ...
Ja tyvärr. Mycket blod, kan ha varit första offret ( sjukhus? ). Det ställdes lastpallar på och idag bortspolat. Han svängde som sagt runt, måste gasat 50 m innan Kungsgatan nedför Drottninggatan
Citera
2017-04-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Tja, du kan ju besöka hans Facebook sida, titta på bilderna och se själv om han verkar vara en mer eller mindre radikal islamist eller en katolsk korgosse...

kan du länka?
Citera
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Nja. Tror nog det hade låtit annorlunda om GM dog, IS vore ju korkade om de tog på sig dådet med tanke på att GM är gripen och kan pumpas på information.
GM kommer hävda utvisningen som skäl, och det är det vi ska matas med.
Övriga IS-sympatisörer i vårt land hånler och ser oss bli grundlurade.

Inget är väl riktigt klart för dra slutsatser, men visa har ju redan bestämt sig ...

Nog verkar det vi fått reda på lutar åt att idioten gillar islam och IS? Behöver kanske inte vara en skäl nog.

Läste MSM att han inte hade det så bra med sin hustru, kanske en ny "Mattias Flinkare" (sju mördade)
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, det var så det gick till. Han promenerade till uppgång Norra vid Sergels torg tunnelbana.
Ligger ca 100 meter från bilen där han " parkerade " inne i Åhlens.
Eller bara en rulltrappa ner? Tar 20 sek att vara vid tunnelbanan
Citera
2017-04-09, 18:44
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det tror inte jag. Kanske en liten del av ett våningsplan. Knappast ett helt.

Det jag ursprungligen ifrågasatte var ditt påstående:

Står inget om hjälp av lastbilens kraft där.

Jag tror fortfarande du har fel. Har du sett bilder från tex Oklahomo-bombarens attentat, eller Brevids sprängning i Oslo? Inte ens en hel jävla varubuss full i sprängmedel får byggnader rasa ihop totalt.

Men ok. Vi kan prata lite om lastbilen också om du vill.

Hade han börjar använda lastbilen som murbräcka, och kört i pelare och väggar om och om igen tills det rasade, hade antingen lastbilen gått sönder, eller så hade det tagit för lång tid så folk hann evakuera, eller så hade polis hunnit dit och skjuta fanskapet, eller så hade han enkelt själv fastnat under eller i det han lyckades få att rasa.

Tusental döda inuti en en butik är helt orealistiskt med hjälp av en lastbil och endast en väska sprängmedel.
Panik folk klämmer ramlar ihjäl varandra som på en fotbollsarena
Citera
2017-04-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
korrekt tack för rättelsen

Om polisen kollade alla blattar i tunnelbanan under några veckor skulle de nog rätt fort få tag i hundratals papperslösa. Och att alla invandrarområden kontrolleras lägenhet för lägenhet. Det är förmodligen rätt lätt att lista ut var det finns många papperslösa muslimer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Det där med missa tunnelbanan tycker jag e lite konstigt. Den går ju ca varannan minut.

Ja, det är märkligt, för att han var på gröna linjen också, var skulle han då åka ?
Bara komma bort eller ?
För om man bor i Märsta tar man pendeln, men dit ville han inte först utan en avstickare till Arlanda.
( kom på Arlanda express ) och där i Arlanda tagit sig till Märsta.

Det är en stor lucka också, för gick han genom perrongen till Vasagatan från norra ( Sergels torg )
eller tog han sig ner på blå och gick den vägen upp till Vasagatan.
Citera
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Det där med missa tunnelbanan tycker jag e lite konstigt. Den går ju ca varannan minut.

Missar du den precis är du nog inte så sugen på att sitta och vänta två minuter om du just gjort kaos av Drottninggatan.

Sen kan jag tänka mig att han smälte in hyffsat i virrvarret av kaoset.. många sprang väl åt olika håll just i det läget? Det ska ett tränat öga till att börja tänka på detaljer just då.
Citera
2017-04-09, 18:48
Medlem
Farage analyserar terrorattacken i Stockholm ungefär i mitten i det här inslaget från FOX.

https://www.youtube.com/watch?v=asWS57KbnV4
Citera
2017-04-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Ja vänster Sveavägen låter rimligare än vänster holländargatan. Tills dess vi har fullständigt stöd av vittnen håller jag båda öppna. Vänster Sveavägen är ett övermäktigt trafikljus där man kan få vänta 2 minuter sen grönt 10 sekunder. Hade han bränt trafikljuset skulle det ge mer vittnen tror jag.

Det finns utförlig beskrivning i länken och i kvällstidningarna hur han körde runt i kvarteret innan han kom på Drottning.
Citera
2017-04-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Om polisen kollade alla blattar i tunnelbanan under några veckor skulle de nog rätt fort få tag i hundratals papperslösa. Och att alla invandrarområden kontrolleras lägenhet för lägenhet. Det är förmodligen rätt lätt att lista ut var det finns många papperslösa muslimer.
jepp, men nu tyckte vänsterpacket att detta var rasistiskt, man blir förbannad, framförallt när löfven sitter och säger att han är frustrerad när det är hans eget fel att det stoppades, förstår att poliserna slutar
Citera
2017-04-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
På TV ser man horder av folk som vandrar över en bro. Kanske för att ta sig hem?

Tanken är : Tänk om det kommer en annan dåre i stor lastbil och mejar ner dem! ? Polisen stängde av all lokaltrafik för att skydda folk...

De borde ställt upp en massa bussar att köra hem folk i i stället. Det hade varit att skydda folk.

Eller?

Precis, jag körde vid 18 tiden från Arlanda in till Stockholm C. Det sprang folk över 8 filer på motorvägen med matkassar och fredagens öl i handen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in