2017-04-07, 18:50
Medlem
Tjackmosters avatar
Någon annan som har noterat att detta hände på en fredag? Det var en fredag Trump syftade på med "last night in Sweden" också, och blev hånad med tweets som den här: https://twitter.com/Sz1909_Szemberg/status/833718820208521218

Universums svar på hybris.
Citera
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Stör mig något otroligt på att försöka skuldbelägga chauffören eller ölbolaget. Hörde dessa antydningar redan för flera timmar sedan i SR.

Givetvis måste man kunna parkera en lastbil och lasta av sin last helt temporärt. Så fungerar transportindustrin.

Mycket bättre att undvika att ha några muslimer här.
Helt korrekt. Jävla amatörer som sitter och spekulerar, stänga av bilen? Vafan ska man behöva koppla på auxiliärström för att lasta av i 30 minuter?
Citera
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Är det tryggt att befinna sig i förorterna? Jag tänker på förorter i stil med Svedmyra, Bromma Högdalen och Haninge där jag har släkt och vänner...

Svårt att säga, enligt polisen ska det varit skottlossning i Rotebro dock behöver detta inte ha något med dådet i Stockholm att göra. Flera centrum och samlingslokaler som typ gym har stängt och polisen är mer synlig än någonsin.
Citera
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Han låg ju iaf steget före...

Precis. Känns som "vad var det jag sa?" är ett befogat uttalande från honom.

Vid 16.30-tiden på radion sa de nåt om att det här skulle vara "en reaktion på Trumps attack mot Syrien & det han sa om Sverige" - kan jag ha hört fel??
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
japp, läste precis på GP att insatsstyrkan var där för att möta upp Ygeman å Löfven

Så insatsstyrkan ska skydda Löfven och Ygeman?

Smakfullt
Citera
Medlem
På TV ser man horder av folk som vandrar över en bro. Kanske för att ta sig hem?

Tanken är : Tänk om det kommer en annan dåre i stor lastbil och mejar ner dem! ? Polisen stängde av all lokaltrafik för att skydda folk...

De borde ställt upp en massa bussar att köra hem folk i i stället. Det hade varit att skydda folk.

Eller?
Citera
Avslutad
Två personer tagna in av polisen enligt SR.
Citera
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Haha. Sa dom det på Svenska? I så fall blir det nästan ännu mer varmluft.

Ja dom sa det dom ville komma i kontakt med han....blir väll lite gofika under polisförhöret? Och annat daltande....

Men har kvar en förhoppning om att han kanske är våldsam och polisen slår i hjälp han i arresten....? Hoppas på det!
Citera
2017-04-07, 18:51
Medlem
Att man inte skriver att personen på bilden är GM är ju självklart för att man hoppas att folk som känner igen honom ska höra av sig (vilket dom kanske inte hade gjort om dom sagt att han var GM).
Senast redigerad av Risig 2017-04-07 kl. 18:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Dödssiffran lär stiga. Tittar man på bilderna från olika hemsidor ser det ut som i alla fall 3-4 kroppar på olika platser som täckts över.

Jag tror tyvärr att den som gjort detta kommer undan.

Och varför i helvete ska man undanhålla precis all information in i det sista för oss medborgare? Sverigebilden är viktigare än att allmänheten får veta vad som hänt. Helt jävla sinnessjukt

Ja, jag tycker det verkar som antalet dödsoffer mycket väl kan bli tvåsiffrigt. 10 - 12 stycken...
Citera
Bannlyst
På ena bilden ( som aftonbladet visar ) på den mannen som eftersöks - står han med ngt blåaktigt i handen, kanske det är en flaska el kopp av ngt slag - vore det ju på sin plats att eftersöka alla lämpliga skräpkorgar i närheten el ivartfall eftersökande av blå pappersmugg el burk omnejd där fotot togs - om man vill eftersöka en möjlig DNA träff - såvida det inte är en mobil. Sedan skiljer sig de 2 bilderna lite åt på samma man. Ena bilden på hooden i trappan ser han ut kring 40+ med bred näsa och skägg, grånat nedre. På andra bilden ngt yngre utan skägg. ( jag har en spekulation om etniskt ursprung efter noga betittning på bild 1)
Citera
Medlem
Paris borgmästare säger
Citat:
Anne Hidalgo‏ Verified account @Anne_Hidalgo 1h1 hour ago
La barbarie a frappé la Sučde en son cœur. Mes premičres pensées vont aux victimes, aux blessés et ā leurs proches. #Stockholm

https://twitter.com/Anne_Hidalgo/status/850367864016162816

Barbariet har träffat Sverige rakt i hjärtat säger alltså Paris borgmästare.

Citat:
"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån." Det var statsminister Fredrik Reinfeldts lakoniska slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje på onsdagen.
http://www.dn.se/nyheter/politik/reinfeldt-det-ursvenska-ar-blott-barbari/

Glöm aldrig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in