2017-04-09, 18:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Vill iaf betona att ordet "sugga" och "lejon" kan vara missvisande. De som står på Drottninggatan är formade som lejon och hellre krockar jag med dem än en sugga
Varför det, är lejon mindre farliga än suggor?
Om artikeln stämmer är lejonet dessutom tre ggr tyngre vilket gör suggan till ett lämpligare krockmål.
Citera
2017-04-09, 18:23
Medlem
CrazyInHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför skulle en vanlig partiledare åka till Sthlm och jobba för detta? Åkesson verkar ha varit hemma och chillat också. De fyller ingen organisatorisk funktion för landet i detta läge, vill de nåt så finns det telefoner.

Kungen har ju inte heller någon funktion men åkte ändå hem för att visa respekt. Jag kan tycka att det hade varit åtminstone mer okej om hon satt hemma med familjen och höll sig uppdaterad om händelserna. Istället sitter hon på fin restaurang och på spa på helt fel sida av Sverige. I detta läget kunde hon ju omöjligt veta omfattningen eller om det skulle ske ytterligare attacker. Det är inte så lätt att bada och läsa nyheter samtidigt. Andra politiker kan inte heller göra någon större nytta i sammanhanget men väljer ändå att finnas till hands och visa respekt.
Citera
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
löfven, vilket djävla svin, på svt/text säger han sig vara frustrerad över att utvisade kan stanna kvar, det är för fan tack vara s, mp och v som utvisade fortfarande kan stanna kvar eftersom dom stoppade polisens satsning NOVA vilket innebar att polisen skulle kunna stoppa folk i tunnelbanan och andra ställen för att kolla identiteten, detta var tydligen rasistiskt, hade detta idiotiska beslut inte fattats hade detta kanske inte hänt eftersom han kanske skulle blivit stoppad och utvisad på riktigt från landet för länge sedan. Djävla hycklare.

Egentligen vad spelar det för roll om han får vara kvar? När det är öppna gränser och gränskontrollen är slappare än kontrollen på ett gym? Han skulle i praktiken kunna bli deporterad hem men återvända med en ny identitet och begå ett dåd då???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Jag tycker nivån idag stämmer med hur den är definierad. För den ska höjas så ska det finnas ett nätverk som gör eller planerar attentat. Och några sådana tecken finns inte just nu enligt SÄPO.

Vilket stärker min teori om att denna person som utförde Stockholmsattacken inte ingår i något IS nätverk eller annat nätverk. Jag tror helt enkelt att hans avslag är triggern.

Absolut att hans avslag är en trigger. Men i övrigt är det inte ett random utvidgat självmordsförsök tycker jag det verkar som, utan "muslimska" privata fantasier om en massa oskulder i himlen osv. kan mycket väl ha inverkat på handlingen och han har inspirerats av terrorister.
Citera
2017-04-09, 18:24
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4max
http://m.imgur.com/oqrRqBv

Det här måste väl vara det dansande fettot?

Antagligen, förstår inte riktigt de personer som håller på att hota den här typen av personer. Uppenbarligen helt tappad bakom vagnen. Det finns vettigare saker att lägga energi på.
Citera
2017-04-09, 18:24
Medlem
Citat:
IS tar på sig två sprängdåd i Egypten idag. Men inte dådet i fredags i Stockholm.

Stärker min teori att det inte har med IS och islam att göra.

IS håller tyst eftersom terroristen är gripen och lever. De vill naturligvis inte hjälpa till att få honom fällt i kommande rättegång. Tvärtom kommer IS att förneka allt inblandning och göra det så svårt som möjlig för åklagare. IS vill att deras terrorist ska frias om de är i livet så att de kan begå nya brott.
Citera
2017-04-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Absolut att hans avslag är en trigger. Men i övrigt är det inte ett random utvidgat självmordsförsök tycker jag det verkar som, utan "muslimska" privata fantasier om en massa oskulder i himlen osv. kan mycket väl ha inverkat på handlingen.

Du får hålla dina fantasier för dig själv. Jag köper inte dem.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Ursäkta att jag upprepar: MEN VILKET BO DOG PÅ SJUKHUS?
Det närmaste man kan räkna ut är ju damen från Belgien eller Uddevalla.
Citera
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
IS tar på sig två sprängdåd i Egypten idag. Men inte dådet i fredags i Stockholm.

Stärker min teori att det inte har med IS och islam att göra.

Ursäkta, men hur tänkte du nu? Gärningsmannen (terroristen) kan väl vara en radikaliserad islamist utan att vara medlem eller sympatisera med just IS. Det finns ju minst 500 olika islamistiska grupperingar världen över. Terrordådet i Stockholm hade i högsta grad med islam att göra, en vidrig form dessutom.
Citera
Medlem
Lastbilen var automatväxlad. En MERCEDES-BENZ 2532 L

Det är därför det var lätt för honom att komma upp i fart. Bara i med drive och gasa.

Jävla pajas någon borde gått fram och drämt en tegelsten i skallen på honom när han skulle springa iväg.
Citera
2017-04-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4max
http://m.imgur.com/oqrRqBv

Det här måste väl vara det dansande fettot?

Det måste det nog vara. Då vet vi det då! Tack för info!
Citera
2017-04-09, 18:26
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyInHead
Kungen har ju inte heller någon funktion men åkte ändå hem för att visa respekt. Jag kan tycka att det hade varit åtminstone mer okej om hon satt hemma med familjen och höll sig uppdaterad om händelserna. Istället sitter hon på fin restaurang och på spa på helt fel sida av Sverige. I detta läget kunde hon ju omöjligt veta omfattningen eller om det skulle ske ytterligare attacker. Det är inte så lätt att bada och läsa nyheter samtidigt. Andra politiker kan inte heller göra någon större nytta i sammanhanget men väljer ändå att finnas till hands och visa respekt.

Hon åt en lugn middag, hon dansade inte disco.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in