2017-04-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Ursäkta att jag upprepar: MEN VILKET BO DOG PÅ SJUKHUS?

En av kvinnorna måste det vara, Belgiskan eller den svenska kvinnan.
Ett vittne berättade om att han försökte rädda en man som han sen stängde ögonen på, alltså britten.
Den illa tilltygade kroppen tillhörde ju 11-åringen.
Citera
Medlem
Citat:
Det framgick inte mer än att det var en vuxen.
Citera
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wangox
Är de bara jag som har små tankar om att det inte är nödvändigtvis en "islamistisk" handling bakom dådet, utan tänk: han var tvungen att lämna sverige, inget jobb ? Han blev arg, och ville hämnas på Sverige, alternativt få fängelse och få ett bättre liv än hans liv i Uzbekistan. Låter riktigt långsökt, men finns säkert flera olika tankar som resulterade i varför han valde att göra det(både baserad på hans IS intresse, men också avslaget från hans visum eller whatever de var"

Instämmer till fullo!!
Citera
2017-04-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
Har det bara med islam att göra om IS tar på sig det?

Nej.
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Källans trovärdighet kan jag inte bedöma men...

http://www.sydsvenskan.se/2017-04-08/betonglejon-star-inte-emot-en-lastbil

Vill iaf betona att ordet "sugga" och "lejon" kan vara missvisande. De som står på Drottninggatan är formade som lejon och hellre krockar jag med dem än en sugga
Citera
Medlem
docentdisciplins avatar
Bara en fundering.
Jag gick från KS området till Karlberg tågstation (stationen närmast norr om Stockholm central) med start runt 1450, noterade självklart helikoptern som kom inflygandes på ganska hög höjd norrifrån (från Sumpan, Järvafältet hållet), den positionerade sig ganska snabbt över city redan innan 15.00.
Jag kommer ner till perrongen i Karlberg vid 1508 ungefär. Massa folk på perrongen redan som väntat där länge (det gick inga pendeltåg norrut sedan en tid på grund av "obehöriga på spåret" mellan Stockholm C och Stockholm södra. Tiden gick och sirenljudet från poliser och ambulanser blev påtagligt. Inga tåg går norrut under denna tid. Ej heller Arlanda express.

Om GM tog tåget norrut måste det alltså ha varit Arlanda Express (eller möjligen reguljärt SJ tåg), den har avgång 14.50, 15.00 och 15.08. GM måste alltså ha tagit tåget 15.00, vilket är teoretisk möjligt att hinna med om man är utanför Åhlens 14.53, men ändå ganska konstigt... jag ställer mig lite tvekande till detta.
Ber om ursäkt om detta redan har avhandlats i denna mkt långa tråd.
Citera
Medlem
http://m.imgur.com/oqrRqBv

Det här måste väl vara det dansande fettot?
Citera
2017-04-09, 18:21
Medlem
Undrar om "Ingen är illegal" ökar medlemsantalet nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
tror isis skäms lite över misslyckandet o allt det här attentatet gjorde att folk började fira med blommor och musik på plattan som ett event

men som sagt de föredrar nog en martyr och inte en "gripen", han kommer kanske läcka info nu så isis gillar inte läget. sen har ja för mig att de flesta som gjort attentat "pledge theiir alliance" innan attentat dvs snacka med organisationen innan och konfirmerat i detta fall kanske bara var ensam varg utan kontakter

Det är era fantasier om hur IS tänker. jag ser inte fredagens dåd som misslyckat. Hela Sverige skakades.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
löfven, vilket djävla svin, på svt/text säger han sig vara frustrerad över att utvisade kan stanna kvar, det är för fan tack vara s, mp och v som utvisade fortfarande kan stanna kvar eftersom dom stoppade polisens satsning NOVA vilket innebar att polisen skulle kunna stoppa folk i tunnelbanan och andra ställen för att kolla identiteten, detta var tydligen rasistiskt, hade detta idiotiska beslut inte fattats hade detta kanske inte hänt eftersom han kanske skulle blivit stoppad och utvisad på riktigt från landet för länge sedan. Djävla hycklare.
Du tänker på REVA
Citera
2017-04-09, 18:22
Medlem
Citat:

Källa dn.se

Citat:
För övriga tre gäller att identifieringen ännu inte är slutförd. En av de fyra avled på fredagen på sjukhus, medan övriga tre miste livet på attentatsplatsen på Drottninggatan.

Jag har inga namn.
Citera
2017-04-09, 18:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Vad vet du är du nån expert eller?
Ja. Jämför med de 84 dödsoffer från ett liknande muslimskt attentat i Nice.

Eller Berlin med 12 döda & 56 skadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in