2017-04-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
För att den person som högg ner folk i Trollhättan mådde psykiskt dåligt och hade sökt hjälp men fick inte det.
Det hade ingenting med rasism eller främlingsfientlighet att göra.

När två svenskar blev mördade på IKEA av en asylsökande man i Västerås så var det ingen manifestation.
Statsministern var i samma stad, samma dag i ett annat ärende men struntade i att besöka IKEA.

Detta är dock ett terrordåd som skett nu och det är därför man organiserar denna manifestation, för att folk inte ska vara rädda.
Dock är det ett spel för gallerierna då folk ändå kommer tänka sig för två gånger innan de ger sig ut på gatorna igen.
Synd att man ska blanda in politik i det hela. De borde fokusera på just terrorbiten bara.
Den här reflektionen var inte min från början utan invandrartjejer från förorten.
Frågan är om sånna som hon känner sig inkluderad i det här.
Eller om de bara känner sig ännu mer exkluderade, nedvärderade och utanför
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Detta är en helt otroligt dålig manifestation för kärlek. Allt jag ser är ett flock invandrare som står och gapar sitt dravel. Fullkomligt ovärdigt och kontraproduktivt. Ingen medkänslighet och värme nånstans, bara idioti.

Var är de svensk kvalitetsartisterna? Lasse Berghagen, Björn Skiffs och Lill Lindfors.

Vi skickade upp Rikard Wolff
Citera
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Va?
Det har väl varit manifestationer i andra länder efter terrordåd där också.

Och såvitt jag vet har det på flertalet varit musikaliska framträdanden - ett exempel är ju manifestationerna efter Utöya.

Jag hoppas detta får bli en opolitisk manifestation - precis som det sagts - och att vi slipper att vänstermupparna tar över som de gjorde på manifestationen efter Kärrtorp..

Håller med nu är det inte passande att göra politik vare sig från höger eller vänster, nu ska det finnas utrymme att hedra och sörja offren oavsett man röstar på eller för den delen vad offren stod för.

Det ska vara fritt fram för ALLA som vill visa sin sorg och hedra offren efter terrorattacken, en attack som egentligen är riktad mot en hel nation och inte bara de som dog och blev allvarligt skadade även om det givetvis är dem och deras anhöriga tankarna går till en dag som denna.
Citera
Medlem
Hur går tankarna hos svenskarna i publiken som står och klappar händerna och dansar?

"Nu hedrar vi verkligen 11-åriga flickan som låg söndersliten några hundra meter bort"
Citera
Medlem
Nu kommer snubben som var nummer 1 i hat mot Sverige och en brottsling som helt plötsligt ska höjas till skyarna!
Citera
2017-04-09, 15:06
Medlem
Pretorian1s avatar
Jag är helt mållös. Andakt, politiskt neutrala tal, levande ljus, eftertanke, tyst minut?

Nej vi ska ha rappande negrer som upplyser oss om att vi ska "tänka på Syrien och Afrika".

Någon form av väckelsemöte som någon sa tidigare i tråden...

Bisarrt.
Senast redigerad av Pretorian1 2017-04-09 kl. 15:19.
Citera
2017-04-09, 15:06
Medlem
Mohaves avatar
Helt vansinnig "kärleksmanifestation" på Sergels Torg just nu. De inleder med att säga att detta skall vara helt opolitiskt. Sedan gör de det till en propagandaföreställning för mångkulturalismen.

Trots att det är just är en bieffekt av den svenska mångkulturalismen som har orsakat terrordådet.

Men det ligger helt i linje med hur det brukar vara. När en svensk flicka har blivit gruppvåldtagen av ett gäng invandrarkillar, då arrangerar man en demonstration mot rasism.

Citera
2017-04-09, 15:07
Medlem
FloridaCrackers avatar
Jag sitter och foljer pa SVT play och jag vill nastan att de ska avbryta sandningen. Vad ar detta? Bland det sjukaste jag upplevt pa lange. Jag tror knappt inte att de namnt terrorism en enda gang. Istallet ska man som vanligt vara politisk och delande.

Jag kanner mig ocksa enormt olustig over hela spektaklet. Det ar oppet mal for en terrorist att spranga upp sig mitt i folkhavet!
Citera
Medlem
Det skriker vänsterorientering av denna manifestation. Det skulle vara opolitiskt men det viktiga var nog att folk inte kom dit med svenska flaggan i handen bara. Inte ge tittarna några idéer! Nu ser bilden mer ut som media vill.
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Var du på manifestation mot kristen terror när Breivik utförde sin massaker? Varför lägger du ansvar på folk som inte har något med attacken att göra?

Vaddå "kristen terror"? Vad fan snackar du om? Breivik är psykiskt störd, han agerade ensam och dådet hade politiska motiv. Inte kristna. Muslimsk terror sker flera gånger om dagen någonstans i världen. Den sker konstant och den är global. Ofta organiserad.

Jag lägger inget ansvar på folk som inte har med attacken att göra. Jag tycker bara att det är oroväckande att nästan inga muslimer har dykt upp. Jag tycker det är ganska talande. Hur många är det där? Tiotusen? Är det så jävla svårt att som muslim bara ställa sig där? Man behöver inte säga någonting eller göra någonting. Bara stå där. Lik förbannat så är det nästan inga muslimer där. Det finner jag väldigt suspekt och oroväckande.

Men fine, ryck på axlarna du och fortsätt låtsas som att vi inte har ett enormt problem i landet. Det har ju fungerat jättebra hittills, eller hur?
Citera
2017-04-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Jag är mållös. Andakt, politiskt neutrala tal, levande ljus, eftertanke, tyst minut?

Nej vi ska ha rappande negrer som upplyser oss om att vi ska "tänka på Syrien".

Någon typ av väckelsemöte som någon sa tidigare i tråden...

Bisarrt.

En utmärkt sammanfattning av detta skandalösa evenemang. Obegripligt att folk står kvar, det märktes ju direkt att evenemanget spårade ur.
Citera
2017-04-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Troligen inte. Och är han det så verkar han ha valt en ganska anonym hållning - vilket är vettigt.

Tänkte i och med att politiker från höger och vänsterflanken armkrokade så vackert, men såg ingen Åkesson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in