2017-04-09, 14:23
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo
Men hur många av dessa terrordåd har västvärlden inte upplevt nu på kort tid och hur ofta har inte det efterföljande budskapet varit exakt detsamma?!
Pray for #, köp en fin tröja, älska din granne.
Men sen då?
Ja då sätter vi oss bara lugnt ner igen och inväntar nästa attack och sen börjar vi om med samma rutin igen.
Att fundera på själva grundproblemen går inte an minsann.

Hela inlägget var bra men jag väljer att citera ovanstående.

Ja, den vita västvärlden, Europa, men Sverige i synnerhet, liknar just nu den kraftigt misshandlade hustrun. Som tror att bara hon lagar god mat, städar, tvättar och är snäll så kommer hon att undvika nästa örfil. Men nästa örfil kommer. Eller värre. Hon vet det men gör ingenting. Vågar inte. Tittar bort.

Sverige liknar den här misshandlade kvinnan. Som ger efter. Hukar sig. Fogar sig. Böjer ödmjukt på huvudet ju mer stryk hon får. Som vägrar att se ondskan och den vilda glädjen i ögonen på den som misshandlar henne gång på gång på gång.

Detta är Sverige.

När får vi nog? Hur många oskyldiga ska behöva dö?
Citera
2017-04-09, 14:23
Medlem
MorkaKrafters avatar
Alla på plats på Sergels torg borde rannsaka sig själva och se sitt ansvar i byggandet av det samhälle som vi har i Sverige 2017. Kärleksbudskapet är inget nytt. Öppenheten och toleransen är inget nytt. De goda mot det onda är inget nytt. Hela manifestationen är ett meningslöst jippo utan svar på hur vi kan motverka att något liknande händer igen.

Och nu kommer de politiska budskapen...
Citera
2017-04-09, 14:24
Medlem
teasardigs avatar
Inte en enda svensk flagga i folkhavet. Helt jävla imponerande.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Så det ska alltså sjungas och dansas knappt 100 meter från den plats där en 11-årig flicka blev lemlästad för knappt två dygn sedan av en asylsökande terrorist? Fyfan, BARA i Sverige.
Va?
Det har väl varit manifestationer i andra länder efter terrordåd där också.

Och såvitt jag vet har det på flertalet varit musikaliska framträdanden - ett exempel är ju manifestationerna efter Utöya.

Jag hoppas detta får bli en opolitisk manifestation - precis som det sagts - och att vi slipper att vänstermupparna tar över som de gjorde på manifestationen efter Kärrtorp..
Citera
Medlem
Overminds avatar
Vilken twist det hade varit om han som håller i det här. Den där Dami har lurat dit folk för att spränga sig själv i luften eller har med en kumpan som står mitt ibland de som samlats där för att på hans signal, detonera sitt tunga bombälte.
Citera
Medlem
Snyggt att låta utlandsfödda/invandrare tala.
Citera
Medlem
PeteHungs avatar
Jag följer via tv.

Det första jag känner, varför är det så få svenska flaggor??
Det är ju trots allt Sverige som drabbats, kan vi inte ens stå för flaggan under en tid som denna?
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
INGEN vågar nämna ordet Islam

Givetvis inte. Däremot kommer det börja svamlas om SD och rasism, som inte har ett skit med terrorattacken att göra. Vänta och se. Det är bara en tidsfråga.
Citera
2017-04-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Kärlek i all ära, men känns en demonstration för islam och mot "främlingsfientlighet rimlig såhär i kölvattnet av massakern i Stockholm.

Precis vad det är.

För övrigt intressant att det mestadels är "vita" på plats.
Citera
2017-04-09, 14:25
Medlem
GyllenePeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeteHung
Jag följer via tv.

Det första jag känner, varför är det så få svenska flaggor??
Det är ju trots allt Sverige som drabbats, kan vi inte ens stå för flaggan under en tid som denna?

Det är ju muslimer som organiserat det här, varför skulle där vara Svenska flaggor?
Citera
2017-04-09, 14:27
Medlem
Hade det inte varit bättre att demonstrera mot att Sverige släpper in terrorister och annat skit i det här landet?
Citera
2017-04-09, 14:27
Bannlyst
"Inte politisk manifestation":

Nisha Besara:
(FB) Nisha Besara: Tvinga kommuner att ta emot invandrare!
http://scensverige.se/sverigedemokraterna-och-kulturpolitiken-hur-kan-vi-gora-motstand/

Damon Rasti:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Damon_Rasti
Citat:
Rasti har även skapat gruppen "Inga Invandrare" som han skapade 14 dagar innan valet när han såg att SD hade väldigt många röster och startade då även en aktion där alla med invandrarbakgrund i Sverige skulle lägga ner sitt arbete i 5 min kl 14 torsdagen den 16 september.

Karin Wanngård:
http://karinwanngard.se/vi-kommer-aldrig-tolerera-politiskt-vald-och-trakasserier/

Detta är ett hån mot hela Sverige att dessa extremisterna får representera alla Svenskars sorg idag.
Senast redigerad av Affil 2017-04-09 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in