Sammandrag från vad som ska vara chat med MGM.
Google translate:
Citat:
Terrorist från Stockholm, som vände 39-årig rysktalande medborgare i Uzbekistan, motsvarade chatta med tadzjikiska supportrar LIH - frågar hur man bygger en bomb och berättar hur han körde över 10 människor i Sveriges huvudstad.
"Dessa skärmbilder publicerades i en av chatt IG supportrar, som sitter oftast tadzjiker, men också att besöka den och företrädare för andra nationaliteter. Skärm skrivit, enligt stil med kommunikation, Dagestan supporter IG (kan identifieras genom det faktum att den använder en form av" Allag ") runt 17:20 MSK, dvs efter attacken även bitar av korrespondens chatta, som till övervägande del består av IG supportrar av Kaukasus", - rapporterade Politonline.ru kanal författarna 'TVDzhihad' .
"Uzbeker från Stockholm till terrorattack motsvarade Dagestani under pseudonymen" Abu Fatyma "(mycket aktiv i telegrammet-chattar agerar IG Mujahid) Skärm görs just för dem." - de förklarade.
Så chattar på bakgrunden av logotypen LIH gruppen är förbjudet i Ryssland, en terrorist från Uzbekistan chattar med sin tadzjikiska "kollega".
Chat (grammatik och stavning av den ursprungliga bevaras) börjar genom att svara terrorist "Inshallah, jag ska försöka", som tadzjikiska igilovets samtal "inte förlora tid i onödan." Som svar då framtiden "Stockholm terrorist", skriver att han nu finns det en "match, atsenton, gaständare, tändare och skruvar" - "Frågan är hur man skapar en vzrychatku morgon kväll Jag vill hitta en bra bil och köra in i folkmassan" frågar .
Nästa dag frågan om grupp med tadzjikiska, uzbekiska terrorist skriver "Poor, några krossade, bilen körde på fel sätt. Nu flygplatsen, ett dödläge". Detta följs av frågor "är du vid liv?" Till vilken terrorist ansvariga "i centrala Stockholm 10ryh nedslagen, måste du få ut just nu!". Men istället för att hjälpa till att bokstavligen en explosion av känslor, "Allahu Akbar, min bror, jag gråter, jag älskar dig som du är, vara långlivade, du är på väg" - men lät begäran omedelbart "en kort video skinn."
Chat avslutas med självmord hänvisar till en videochatt med platsen för tragedin, som han hade gjort.
http://www.politonline.ru/interpretation/22889936.html
Stämmer det här, kan en video från IS dyka upp.