2017-04-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Ja du gör en helgardering för en teori som är tunn. Misslyckat? Hela Sverige skakades i fredags.

Tar de inte på sig dådet sågar jag din helgardering.

Såga du på, ingen helgardering, bara tänker högt.
Jag sa inte att det var misslyckat, däremot att IS kanske anser att det var misslyckat? Jag vet inte.
Citera
2017-04-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Säga vad man vill om Löfven, men jag tycker att han har hanterat de här dygnen på ett bra sätt.

Vad har han gjort på bra sätt?
Citera
2017-04-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Vad exakt är det som Svetarn som person har gjort som är bra ?

Han har gett ett samlat och vettigt intryck, inte svävat för mycket åt något specifikt håll.
Citera
2017-04-09, 13:39
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Gömt honom????

Han har väl knappast levt gömd på något sätt.

Jag funderar mer på uppgiften att han "jobbar i byggbranschen", "är asbestsanerare", "var på anställningsintervju i höstas" - hos ena bolaget.

Hur kan han få arbete om han är utvisad och saknar papper. Det är väl en gröt man borde titta närmare på.
Det måste väl vara svartjobb då? Han har alltså knegat under sina tre år i Sverige?

Är det på måndag det är häktningsförhandling? Eller är det tisdag?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Kap 19 i Brottsbalken:

Ja, ytterligare dåd har sannolikt planerats eller medhjälp.
De beslagtog ju ett knippe datorer i Vårberg så de kan ha hittat info i dom som motiverar terrorrbrott eller förberedelse till detsamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Det har ingen som helst betydelse hur han har hanterat eller agerat i anslutning med terrordådet. Det är vad han gjort innan och framförallt vad han kommer att göra härnäst som har betydelse.

Vad är det egentligen han har gjort de senaste dygnen som folk tycker är så jävla bra? Avbrutit sin resa? Pratat inför folket och sagt åt oss att visa solidaritet och inte låta terrorismen vinna? Lagt blommor och tänt ett ljus?

Jag begriper inte alls vad folk tycker att han har hanterat så himla bra.

Precis, håller helt och hållet med. Stefan Löfvén har skött det bra får de väl tycka, men det är knappast så att han ska hyllas för det. Finns mycket i grund.
Citera
2017-04-09, 13:40
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Eller gud förbjud om de var nära kungens hus. Fast de hade ju varit rätt härligt iofs

Men om man verkligen ville åstadkomma störta möjliga skada så är det ju helt värdelöst att köra med en stor lastbil i centrum i Stockholm.
Ett evenemang ute i någon bondhåla där det inte finns polisresurser och det tar flera timmar innan ambulans och brandkår kan vara på plats skulle ju få större verkar, men kanske inte lika stor massmedial spridning
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
På polisens senaste presskonferens sa dom att den misstänkte terroristen inte var flaggad som ett hot från SÄPO.
SÄPO har väl sagt att dom hade koll på den misstänkta, innan han utförde dådet?
Om inte så var fallet borde väl SÄPO haft koll på en Uzbek som hyllar IS på sin FB!
Är SÄPO precis så kassa som man tror?

Jag är inte ett dugg förvånad men beror det på resursbrist eller brist på kompetens?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Vad exakt är det som Svetarn som person har gjort som är bra ?
Till skillnad från Reinfeldt så avbröt han sin pågående planer och tog sig direkt till platsen för dådet för att sluta upp med människor ...

Vad anser du att en landsledare skall göra i sådana här händelser, vad är det du anser han borde ha gjort?

Dessutom gick han direkt ut och kallade det en "attack", "terror" och fördömde .. Inget jävla hymlande där inte.
Citera
Medlem
Citat:
Han har gett ett samlat och vettigt intryck, inte svävat för mycket åt något specifikt håll.
Utsvävningar är väl inte hans grej riktigt. "Tillsätta en särskild utredare", "söka bred blocköverskridande överenskommelse", etc.
Citera
Medlem
Citat:

Du menar att han inte har kunnat ge t.e.x. SD eller andra "mörka krafter" skulden?

Näe, det är ju bra agerat......
Citera
2017-04-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Gömt honom????

Han har väl knappast levt gömd på något sätt.

Jag funderar mer på uppgiften att han "jobbar i byggbranschen", "är asbestsanerare", "var på anställningsintervju i höstas" - hos ena bolaget.

Hur kan han få arbete om han är utvisad och saknar papper. Det är väl en gröt man borde titta närmare på.

Han har ju givetvis jobbat svart hos nån obskyr firma. Och levt under jorden här i Sverige likt 10.000 andra möjliga terrorister.

Vi har 3000 bara i Stockholm som lever under jord efter att deras ansökan blivit avslagen. Jag tror iof att det är ännu flera, polisen har noll koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in