2017-04-09, 12:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det är oerhört relativt; för någon som beslutar sig om att tömma ett magasin in i en folkmassa är 5 minuter väldigt lång tid. Så tänkte jag.

Absolut. En terrorist kan hinna ställa till med mycket på 5 minuter. Min poäng var att polisen sällan är på plats redan inom 5 minuter.
Citera
2017-04-09, 12:28
Avstängd
Mesta tyder på "bad luck" för vår gärningsman. Chansen att meja ner många är väldigt hög där. En long shot är att målet kanske var ryska visumcentralen på Herkulesgatan, den ligger också precis vid Drottninggatan.
Citera
2017-04-09, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Ja, hon gick i en vanlig skola och var hörande.

Kan inte du som verkar känna lilla Ebba förklara för alla att den bild som cirkulerar på en död kvinna INTE är Ebba utan ett annat offer. Blir så trött på alla som tror sig veta så mycket. Ebba var väl det fjärde offret, som man fann under lastbilen, eller hur.
Citera
2017-04-09, 12:30
Medlem
Theoduluss avatar
https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Gemensam-2017/April/Presstraff-klockan-1230-sondag-9-april-/

Pressträff klockan 12.30 söndag 9 april

Polismyndigheten håller en pressträff klockan 12.30 söndag 9 april med anledning av det misstänkta terrorbrottet i Stockholm.

Syftet är att informera om pågående arbete.

Plats: Polishuset, Kungsholmsgatan 37, Stockholm.

Medtag presslegitimation.

Följ presskonferensen på https://www.facebook.com/polisen/.

Även SVT extrasänder
https://www.svtplay.se/video/13218260/svt-nyheter-extrasandningar/svt-nyheter-extrasandningar-polisens-presskonferens-efter-terrordadet
Citera
2017-04-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Absolut. En terrorist kan hinna ställa till med mycket på 5 minuter. Min poäng var att polisen sällan är på plats redan inom 5 minuter.
I london sa de de hade poliser överallt och kameror med sa de på nyheterna i england får de tom filma folk på sina jobb såg ett program som hette övervakad på jobbet
Citera
2017-04-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag tror inte att din teori är varken långsökt eller felaktig. Planerat måste det varit eftersom han var maskerad och sprängmedlen låg väl inte där av en slump.
Vi får väl se hur kraftiga sprängämnena var. Men jag håller med, syftet var nog att det skulle ha smällt rejält med många dödsoffer.

Jag förstår inte varför ni fortsätter tjata om bomb och sprängämnen. Man säger sig ha hittat en IED (improvised explosive device). Det kan vara allt från en dunk med bensin med trasa i, till vad som helst som kan explodera.
Citera
2017-04-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Kan inte du som verkar känna lilla Ebba förklara för alla att den bild som cirkulerar på en död kvinna INTE är Ebba utan ett annat offer. Blir så trött på alla som tror sig veta så mycket. Ebba var väl det fjärde offret, som man fann under lastbilen, eller hur.
Nej, Ebba är den fruktansvärda bilden. Alltså på en delad person
Citera
2017-04-09, 12:33
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Har de skjutit på presskonferensen?
Nä, my mistake, 12:30 utlyst på polisens hemsida.
Citera
2017-04-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda

Va? Jag har ingen aning om var Ebba hittades. Känner inte henne eller hennes anhöriga.
Citera
2017-04-09, 12:36
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Jag förstår inte varför ni fortsätter tjata om bomb och sprängämnen. Man säger sig ha hittat en IED (improvised explosive device). Det kan vara allt från en dunk med bensin med trasa i, till vad som helst som kan explodera.

Fritt att spekulera och något som inte hörde hemma i förarhytten fanns där. Då terroristen/mördaren är sprängämnesexpert väljer jag att tro på något explosivt.
Citera
2017-04-09, 12:37
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Nejdå, och visst har du rätt i att det är så. Det hela bidrog bara till den högst obekväma insikten om hur oerhört sårbara vi är när väl något händer och att det under denna korta period trots allt kan hända oerhört mycket.
Citera
2017-04-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Vad är detta?

Läskigt... just nu är väl allt läskigt. Men va jag kan förstå frågas de om han lever o så säger den andra allahu akbar min bror .... kan någon snälla översätta de här.???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in