2017-04-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Ja! Jag är seriös.

En rad (i sammanhanget) lyckliga omständigheter begränsade tragedin.

Samhällsberedskap fanns, räddningsinsatser var snabba, sjukhusen sattes i katstrofläge. Centrum kunde utrymmas. Stockholmare upplät helt osjälviskt sina hem för att hjälpa strandsatta landsortsbor.

Den förmodade gärningsmannen kunde gripas relativt snabbt.

Morgan Johansson försöker vara konstruktiv. Lite lagom på för att skapa bättre skyddsåtgärder.

Stefan Löfvén höll ett lyckat tal, och genomförde en presskonferens där han (enligt mig för första gången) visade på statsmannaskap.

Händelsen som sådan verkar vara en sak som förenat människor i Sverige. Detta kommer som alltid att gynna sittande regering, vare sig man i grunden gillar den eller ej.

Du är en av få här på FB jag sett som tror att detta kommer gynna regeringen, dvs (S) i synnerhet. Jag personligen tror att detta kommer gynna (SD) något enormt, vilket jag även hoppas på.
Citera
2017-04-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Du är en av få här på FB jag sett som tror att detta kommer gynna regeringen, dvs (S). Jag personligen tror att detta kommer gynna (SD) något enormt, vilket jag även hoppas på.

Det kan ju gynna både SD och S till bekostnad för de andra partierna.
Citera
2017-04-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Mina fetningar.

Om du på något vis vill endast ett uns av det du säger har du endast SD som alternativ.

Problemet med allt du säger är att det av etablerade medier och andra partier kallas rasism. Du gör skillnad på "folk och folk" som det brukar heta. Det är likställt med rasism i dagens Sverige och hur felaktigt detta än må vara så är det så det ser ut.

Utöver detta har S visat sig vara det minst handelskraftiga partiet i Sveriges riksdag, se t ex flodvågskatastrofen i Thailand eller att de först efter att systemen håller på att falla ihop drar i nödbromsen (invandringsvågen 2015). Vi har nu ett samhälle där vi tvingas höja skatterna; skatter som sedan endast går till att hålla systemet flytande istället för att tillföra något. Inte så bra.

Ja lika begåvat som att säga att jag är för sharia lagar i Sverige men jag är inte för islam
Citera
2017-04-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Det kan ju gynna både SD och S till bekostnad för de andra partierna.

Där jag tror att SD drar det betydligt längsta strået. Om jag uttrycker mig så.
Citera
2017-04-09, 12:06
Medlem
http://m.imgur.com/tsU30TJ

"Visat 00.40"
F! fick ju syntax error i PK-skallen iaf. Inte lätt att kombinera sin hjärndöda politik med terrordådet.
Citera
2017-04-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Som jag skrivit tidigare så ger jag inte ett skit för dina kunskaper om islam. Men anfallen på Irak och Afghanistan skedde knappast bakom ryggen på någon. Min parallell med Jehovas vittnen syftatde mest på att visa att bokstavstroende oftast är en minoritet. De allra flesta muslimer är som kristna vanligt hygglig folk som vill leva ifred. Alla kristna är inte pedofiler bara för att några präster är det och som skyddats av kyrkan.

mina kunskaper om Islam är enormt mycket större än dina iaf hör jag...du snackar om pedofiler inom den katolska kyrkan men skillnaden är att det inte finns NÅGOT stöd av detta vidriga brott inom kristendomen som det gör inom Islam.

Att Anfallen i mellanöstern utfördes av den sionistiska Eliten är INGET vi i väst skulle kunnat påverka då vi blivit manipulerade och ljugna för av sionist Media, det var skitsnack som eventuella massförstörelse vapen som pumpades ut.. på en skräckslagen befolkning efter 9/11 i Usa..

vi tror ofta här i väst att vi lever i demokratiska samhällen, vilket är en illusion... vi har VÄLDIGT svårt att påverka våra politiker som mestadels ljuger och gör MYCKET skitgrejer bakom ryggen...

Vi, folket kan inte få skulden för vad som hänt i mellanöstern, speciellt inte svenskar som har MYCKET lite med saken att göra, men vi vita ska tydligen kollektivt bestraffas enligt hudfärg, när inte ens muslimer behöver ta ansvar för vad som utförs av deras egen relegion..
om ens religion är skit kan man avsäga sig den men hudfärgen kan man inte göra ngt åt.. vi vita har ALLTID stått tillsvars för vad Eliten gjort i vårat namn och nu är det eran tur som muslimer...

Ni har en religion som uppmanar till våld och mord, som uppmanar till pedofili,våldtäkt och kvinnoförtryck.. det finns inga ursäkter.. läs på om din egen religion,ta ställning om det är något du kan stå för, om inte så lämna den...
Citera
2017-04-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
http://m.imgur.com/tsU30TJ

"Visat 00.40"
F! fick ju syntax error i PK-skallen iaf. Inte lätt att kombinera sin hjärndöda politik med terrordådet.

Skulle gärna vilja se svaret från FI på den här frågan...
Citera
2017-04-09, 12:14
Medlem
arazals avatar
1. dra tillbaka alla svenska medborgarskap för de som har åkt/befinner sig i Irak/Syrien för att kriga på IS sida
2. punktmarkera alla IS sympatisörer i Sverige
4. förbjud alla religiösa skolor
5. utvisa alla som sympatiserar med IS
6. stop på flyktingmottagandet en tid framåt/se över flyktingavtalet
7. se över ordningsvaktsutbildningen (förläng utbildningen för att få en ännu bättre OV-kår som kan tjänstgöra direkt under polisen och avlasta dem)
8. fler synliga poliser
9. kontrollera alla som reser till krigsdrabbade länder i syfte att hitta framtida gärningsmän
10. på allvar ta tag i segregerade områden och de kriminella som härjar där
Citera
2017-04-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför inte förbjuda Islam? Ta bort all islamistisk propaganda på sociala medier. Stäng moskéer osv.

Visst, vi tappar religionsfriheten då. Men frågan är hur viktig den är? Jag känner inte behov av att gå i moské.
Nä ibland önskar man att någon kunde köra en lastbil rakt in i moskén istället så drabbas åtminstone inga oskyldiga.
Citera
2017-04-09, 12:21
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Mycket kommer ju bero på vilket straff gärningsmannen får. Säg att det blir något fjuttigt "3 års fängelse" och inte utvisning efter det så tror jag det kommer gynna SD rejält.
Senast redigerad av StatligaTeleverket 2017-04-09 kl. 12:30.
Citera
2017-04-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
1. dra tillbaka alla svenska medborgarskap för de som har åkt/befinner sig i Irak/Syrien för att kriga på IS sida
2. punktmarkera alla IS sympatisörer i Sverige
4. förbjud alla religiösa skolor
5. utvisa alla som sympatiserar med IS
6. stop på flyktingmottagandet en tid framåt/se över flyktingavtalet
7. se över ordningsvaktsutbildningen (förläng utbildningen för att få en ännu bättre OV-kår som kan tjänstgöra direkt under polisen och avlasta dem)
8. fler synliga poliser
9. kontrollera alla som reser till krigsdrabbade länder i syfte att hitta framtida gärningsmän
10. på allvar ta tag i segregerade områden och de kriminella som härjar där

Du får poäng från mig, håller med på flertal punkter om inte alla, detta är seriöst något som MÅSTE ske nu.
Men både du & jag vet att detta förmodligen inte kommer infalla. Bedrövande är det.
Citera
2017-04-09, 12:26
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Du får poäng från mig, håller med på flertal punkter om inte alla, detta är seriöst något som MÅSTE ske nu.
Men både du & jag vet att detta förmodligen inte kommer infalla. Bedrövande är det.

just nu råder borgfred, men ganska snart börjar pajkastningen från de olika politiska partierna/blocken och ingen av dem kommer vilja prata om vad som behövs göras utan vem som har gjort vad och bär ansvaret (Zzzzzz)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in