2017-04-09, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Med tanke på att den som utförde dådet nog hade tänkt spränga sig själv. Tror ni inte han kommer försöka ta livet av sig på häktet innan han kommer så långt som till rättegång?

Vi får verkligen hoppas att GM´s död blir pga ålderdom, DET är det värsta straffet för GM.

Var donerar jag pengar för att så länge som möjligt hålla detta as vid liv, helst på öppen anstalt där han kan skryta om sitt dåd om han vill
Citera
2017-04-09, 02:08
Medlem
Om det nu är något positivt en kan ta med sig från denna fruktansvärda händelse är det från ikväll då jag inte känt mig så här säker på 10 år när jag tänker efter. Orsaken till detta har varit närvaron av poliser och polisbilar. Jag har sett dem i princip överallt. Samtidigt har avsaknaden av gäng som står och hänger i varje mörkt hörn varit påtaglig. Detta kan i och för sig vara en effekt av närvaron av polis. Dock ett märkligt samband om gängen inte har några sämre intentioner utan också bara är ute för att ha en trevlig kväll. Detta låter jag vara osagt. Min upplevelse av kvällen, och en underbar känsla jag bär med nu när jag ska krypa till kojs är:

- Inga gäng av marockaner (till synes hårdhudade 25-30 åriga kriminella män med diverse ärr i ansiktet och konstig mörk blick) hängades i slussen och sergels torg.
- Inga gäng av hazarer med partille-johnny-jeans, konstiga frisyrer och drivandes runt t-centralen, som kastar långa blickar efter mig och mina blonda tjejkompisar.
- Mycket färre, på bruten svenska viskandes/flåsandes, "svarttaxichaufförer" som frågar vart man ska

Detta väcker hopp hos mig! Att jag kan vandra riskfritt i centrala delarna av Stockholm utan att känna fruktan och rädsla! Som sagt, ca tio år sedan senast. Och nej, jag är ingen nazist eller främlingsfientlig människa utan en vanlig Svensson som ibland tycker om att gå ut och roa mig en helg.

Känslan har varit fantastisk! Fick en flashback till 90-talet när man snubblade hem runt 4-rycket i gränderna och träffade diverse andra härliga människor som också var runda under fötterna och enda målet var en trevlig kväll och ha en skön helg.

En reflektion såhär på kvällskvisten bara.

Allt gott
Citera
2017-04-09, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
ok.tack. Då satt inte polisen och höll inne med information.

Nej det gjorde dom inte och om du läser och förstår inlägg som citerar dig så hade du inte behövt förpesta tråden.

Tack för dig nu, då du fått klarhet.
Citera
2017-04-09, 02:10
Medlem
dainsis avatar
På bilden ser vi en chockad flanerare, utrustad polis, civilpolis, civilpolis med slips och en keps som han tar på sig vid nödfall, en skadad kvinna, mindre utrustad polis, flygvärdinna och två civilpoliser, den ena bär en väska.

Varför har de sprungit med henne hela vägen från drottninggatan ner till klara kyrkogata? Är det chock eller fanns det mötande ambulanser där kanske eller är det en VIP? Skulle kunna vara allmänt trafikkaos som gör att de skyndar sig fram till fots också.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/04/08/21/3F0BC19600000578-4392736-This_image_shows_an_injured_person_being_carried_f rom_the_chaoti-a-23_14916 82111212.jpg
Citera
2017-04-09, 02:12
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det har du inga bevis på för att du citerar en blogg. Är det rätt person? Vilket personnummer har han?
Var har du efterlysningen?

Den tidigare misstänkte av vem då? Er eller? Jävla idiot han har aldrig varit misstänkt i det här fallet.
Räcker HIZB-U-TAHRIR som källa? idiot
https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2017/04/pressmeddelande-hizb-ut-tahrir-010-768x550.jpg

Sen, än en gång, så diskuterade vi den personen som blev FELAKTIGT UTHÄNGD SOM terroristen.
Senast redigerad av Desertwalker 2017-04-09 kl. 02:14.
Citera
2017-04-09, 02:12
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Jag har hela tiden tyckt att det här ser ut som ett barn/tonåring (personen främst i bild). Detta är inte Ebba (jag tror Ebba är den som ligger längre bak i samma bild)

OBS! Båda offren i fråga är övertäckta, så det är en ofarlig bild att titta på.

Jag la in en länk till en bild. Jag vet inte varför den försvunnit?
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration20.jpg
Citera
2017-04-09, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dainsi
På bilden ser vi en chockad flanerare, utrustad polis, civilpolis, civilpolis med slips och en keps som han tar på sig vid nödfall, en skadad kvinna, mindre utrustad polis, flygvärdinna och två civilpoliser, den ena bär en väska.

Varför har de sprungit med henne hela vägen från drottninggatan ner till klara kyrkogata? Är det chock eller fanns det mötande ambulanser där kanske eller är det en VIP? Skulle kunna vara allmänt trafikkaos som gör att de skyndar sig fram till fots också.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/04/08/21/3F0BC19600000578-4392736-This_image_shows_an_injured_person_being_carried_f rom_the_chaoti-a-23_14916 82111212.jpg
Det var ju rykten om skjutningar, folk ville bort.
Citera
2017-04-09, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Räcker HIZB-U-TAHRIR som källa? idiot
https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2017/04/pressmeddelande-hizb-ut-tahrir-010-768x550.jpg

Sen, än en gång, så diskuterade vi den personen som blev FELAKTIGT UTHÄNGD SOM terroristen.

Det är inte det du har skrivit väl? Du har skrivit "tidigare MGM". Och eftersom folk droppar in i den här tråden utan att ha läst från början så kan det väl kanske vara viktigt att vara tydlig med att han aldrig varit misstänkt för någonting utan bara felaktigt utpekad.

Angående honom så ja, han är islamist. Huruvida han är internationellt efterlyst vet vi inte (nej, nordfront räcker inte).
Citera
2017-04-09, 02:22
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Jag har sett många förvånade över att IS/Daesh inte claim:at dådet. Det är väl inte alls konstigt att de inte vill det?

Det är ju ett pinsamt och misslyckat dåd. Idioten har kört 500 meter i hög hastighet längs en fullpackad gågata i en huvudstad en fredagseftermiddag och bara lyckats ha ihjäl 4 personer. Misslyckades med att detonera sin sprängladdning trots att han enligt egen utsago ska vara sprängexpert. Han har överhuvudtaget inte ens lyckats martyrdöda sig själv och resultatet av det hela blev att befolkningen svarar med värme, kärlek, mer sammanhållning, mer gemenskap och öppenhet och landets statsminister gör provocerande uttalanden om att "oss rår ni inte på" och "vi kommer bekämpa detta med mer demokrati".

Inte direkt ett lyckat Daesh-attentat …
Citera
2017-04-09, 02:23
Medlem
awayandanywheres avatar
Har läst majoriteten av tråden och sökt i den, men blir inte klok på en sak.

Är det bekräftat att någon/delar av någon hittats under lastbilen? Eller är det en trådsanning?
Citera
2017-04-09, 02:24
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkext
Det är inte det du har skrivit väl? Du har skrivit "tidigare MGM". Och eftersom folk droppar in i den här tråden utan att ha läst från början så kan det väl kanske vara viktigt att vara tydlig med att han aldrig varit misstänkt för någonting utan bara felaktigt utpekad.

Angående honom så ja, han är islamist. Huruvida han är internationellt efterlyst vet vi inte (nej, nordfront räcker inte).
Kan man inte förstå akronymen så har jag inte så höga förhoppningar för mänskligheten. Han var utpekad som misstänkt av media på felaktiga grunder (som det kom fram nu under morgontimmarna)

Sen så tar ju inte Nordfront.se det hela ur luften utan det finns en länk till en rysktalande nyhetssida, vilket är källan. Se, så enkelt var det.
Citera
2017-04-09, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Ett filmklipp på Youtube som visar flera vinklar jag inte sett innan:

https://youtu.be/6QRFUXEWWSE

Det är alltså ett samlingsklipp som består av flera klipp. Titeln, något i stil med "hoax", dvs att hela grejen är bluff, kan ni bortse från. Några minuter in syns lastbilen innan den börjar brinna, filmad alldeles uppifrån. De killarna som filmar snackar om "var tog han vägen, han måste ha tagit tuben" så de vet säkert en del och borde ha sett förloppet tidigt men i klippet framgår inte så mycket om det. Ett annat klipp är filmat nere på gatan när polisen skriker till folk. Det står folk som ser lastbilen och filmar. Inga dödsoffer syns i dessa sekvenser, så det är inte klippet som ska finnas i turkisk media som visar dödsoffer.

nog är det väl ett skott som hörs 9,23 in i filmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in