2017-04-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Konstigt att ingen som helst information (reservation att jag kan ha missat) ännu efter två dygn kommit om chauffören som fick sin lastbil stulen/kapad. Expressen/Aftonbladet etc brukar annars leta upp varenda tänkbar person som kan ha något ointressant eller intressant att berätta men i det här fallet är det knäpptyst.
Är han kanske trots allt inblandad och rentav en av de gripna?

Det är vad jag tror.
Citera
2017-04-09, 17:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Såklart han gör och kommer till undsättning, inte fan tar man upp luren då och ringer polisen om en lastbilsstöld.

Om man får sin lastbil kapad av en maskerad man som därefter försöker köra på en, då ringer man 112 med första bästa telefon man kommer över. Han kanske hade sin egen i hytten, det är väl troligt eftersom nycklarna satt i också.
Citera
2017-04-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Och ringer då 112, samtidigt som tusen andra..

Mobilen kan ha varit i lastbilen
Mobilen kan ha skadats i samband med påkörningen
Föraren kan ha tänkt på sina skador först och främst
Föraren kan å andra sidan vara inblandad.. högst otroligt enligt mig, men inte omöjligt.

Sen kanske grejen att han får se bilen komma tillbaka o dra förbi samma ställe igen kan spela roll?

"Nu kommer stollen tillbaka, gött! Nae, det gjorde han inte nä, han tog Drottninggatan.. shit!!!"

Dock bara spekulationer från min sida.
Dessutom, vad har vi för belägg att han inte försökte ringa 112? Förutom hon som sägs ha ringt först så torde mängder av andra människor ringt.
Citera
2017-04-09, 17:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Chauffören av den värdetransportbil från Nokas som enligt egen utsago försökte hindra lastbilens framfart har ett spanskklingande/sydamerikanskt namn.

Det är märkligt tyst om Spendrupschauffören. Journalisterna har ju inte ens letat upp kollegor till chauffören för att höra om rutiner kring låsning, nycklar. Inget heller om chaufförens hälsotillstånd. Eftersom han blev skadad då han försökte stoppa tillgreppet vore väl det relevant? Nej det ligger en gravad hund här.

OK. Men visst intervjuades också Spendrupschauffören inledningsvis av massmedia? jag vill minnas en diskussion om huruvida nyckarna satt i eller inte.
Citera
2017-04-09, 17:23
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shannonselin
RIP Chris Bevington. Born in the UK. Manager at Spotify - Director of global strategic partnerships.

Finns 9 bilder på honom nu: https://www.gangrapesweden.com/en/stockholmterrorattack.php

Father's name is John.

Tycker du kan ha en varning på den här länken när du sprider den här i vanliga tråden då den leder rakt till ocensurerade grafiska bilder. Detta är trots allt inte inte gore-sektionen av flashback.
Citera
2017-04-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Och ringer då 112, samtidigt som tusen andra..

Mobilen kan ha varit i lastbilen
Mobilen kan ha skadats i samband med påkörningen
Föraren kan ha tänkt på sina skador först och främst
Föraren kan å andra sidan vara inblandad.. högst otroligt enligt mig, men inte omöjligt.

Sen kanske grejen att han får se bilen komma tillbaka o dra förbi samma ställe igen kan spela roll?

"Nu kommer stollen tillbaka, gött! Nae, det gjorde han inte nä, han tog Drottninggatan.. shit!!!"

Dock bara spekulationer från min sida.

Med tanke på att islamisten hade rånarluva på sig så borde ju öl-chaffisen fattat att det var skarpt läge och inte bara någon stolle som vi testa att köra ölbil runt kvarteret. Pågående stöld/rån eller då terrorbrott.

Om han inte ringde 112 lär han inte haft mobilen på sig förmodligen.
Citera
2017-04-09, 17:24
Medlem
AIKforever94s avatar
London 22 Mars, Dagen efter avärjer man en attack i Antwerpen, och 7 April sker en attack i Stockholm. När tror ni nästa attack sker?
Senast redigerad av AIKforever94 2017-04-09 kl. 17:27.
Citera
Medlem
Just nu 10 poliser med mp5 bevakar mångkulturella Kista Galleria , man tror att hämndattacker är att vänta

https://twitter.com/grabben__/status/851091586314248192
Citera
Medlem
Spendrups Bryggeri ligger i Vårby, ett stenkast från Vårberg. Kanske en ren slump...kanske inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
OK. Men visst intervjuades också Spendrupschauffören inledningsvis av massmedia? jag vill minnas en diskussion om huruvida nyckarna satt i eller inte.
Nycklarna satt inne, och lastbilen var igång enligt fakta jag läst.
Chauffören var tydligen inte inom 10 meter av lastbilen. Men såg att någon hoppade in i förarhytten, då ska chauffören sprungit framför lastbilen och han därav blev han lätt påkörd och lastbilen gasade iväg.
Du får söka dig till lite äldre artiklar vettja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
han var väl inte ensam på gatan, han skulle lossa hos en kund. Kunden har väl telefon.
Där kan han ringa blå vitt.
Precis . Och då hade han kunnat avvärja det hela på ett par minuter. Lägg ned
Citera
2017-04-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Såklart han gör och kommer till undsättning, inte fan tar man upp luren då och ringer polisen om en lastbilsstöld.

Näe, inte påstått att han borde gjort det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in