2017-04-09, 01:08
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Jo, men du är säkert medveten om vilka enorma mängder kärnvapen Ryssland sitter på (speciellt om man jämför med USA och då har man inte ens räknat in Kina). En bunker hjälper föga om hela världen är en radioaktiv zon om finanseliten inte planerar att bo i bunkrarna för evigt. Det känns väldigt långsökt att dom ens skulle riskera ett krig av den magnituden.

Absolut, visst är jag medveten om det. Men ett WW3 kan pågå i åratal utan att mer än taktiska kärnvapen används. Steget mellan taktiska och strategiska kärnvapen är rätt så stor, även i den ryska militära doktrinen. Den medger presidenten rätt att använda ett taktiskt kärnvapen för att "de-escalate" en situation och se ifall fienden lyssnar. Putin kommer att använda den rätten om han måste och det har han redan påpekat. De bunkrarna jag talar om ger tusentals möjlighet att leva under jord i tillräckligt många år för att kunna se ytan igen. Vad som även har framställts i laboratorier som skyddar mot strålning får jodtabletter att framstå som godis.

Citat:
Om det hettar till mellan USA och Ryssland så kommer det garanterat även bli ett jäkla liv borta i EU när dom känner hur det hettar till (minns du reaktionerna när USA ville börja leverera vapen till naziregimen i Ukraina?). Jag tror väldigt många hade vänt USA ryggen väldigt fort.

Det kommer att hetta till överallt på jorden, speciellt i Kina när de fattat att USA inte tänker betala av på statsskulden som Kina i stort sett äger. Så länge de amerikanska företagen fortsätter sin produktion i Kina så håller kineserna inne med att kräva skulden. När de fattar att USA vill börja på noll så kommer det bli väldigt osäkert i Sydostasien.

Citat:
Jag tror Trumps attack var ett byte, ändra med Ryssland eller finanseliten. Det rapporterades i veckan m att USA kommer sluta att finansiera Kiev framöver. Jag tror han ändra gjorde ett byte med Putin för att (om än en kort stund) göra finanseliten till lags. Om han förhandlade med finanseliten så kom dom överrens om att sluta finansiera Kiev om dom fick släppa lite bomber.

Det hela känns extremt uppstorat...

Putin kan inte byta Syrien mot Ukraina när upproret i Donbass låst hela Ukrainas framtid likt de ryska enklaverna i Georgien och Moldavien. Han behöver inte ge upp något i dagens läge. Även en offensiv på Donbass från väst som inte slutar vid den ryska gränsen gör att han inte kan ge upp Syrien. Ryssland behöver Syrien mer än något annat territorium för att åtminstone behålla ett läge som inte är helt värdelöst sett ur ett säkerhetsperspektiv. Syrien är lika viktigt som Kaliningrad. Det är en av tre kilar tillsammans med Transnistrien.
2017-04-09, 01:13
Medlem
zergrushs avatar
Familjen först?
http://www.newsy.com/stories/reports-suggest-president-trump-might-replace-stephen-bannon/
Citat:
Bannon's Influence Over Trump Might Be Fading
President Trump is considering replacing chief of staff Reince Priebus and chief strategist Stephen Bannon, according to several reports.

This follows numerous stories that there's infighting between Bannon and Trump's senior adviser and son-in-law, Jared Kushner.

While the White House has denied reports about personnel changes, Trump appears to have made some shifts that seem to favor Kushner's more moderate views over Bannon's far-right views.
2017-04-09, 01:41
Medlem
When asked by host Jake Tapper whether it's the position of the Trump administration that Assad cannot remain in power, Haley indicated that regime change is possible.

Citat:
However, not everyone in the Trump administration has ruled out working with the Assad regime for a political solution to Syria's civil war.

On Saturday, Secretary of State Rex Tillerson said in an interview on CBS' "Face the Nation" that defeating ISIS is first priority in Syria, and that only after the militant group had been defeated, could there be talk of a political solution.

Som sagt vad establishment vill och vad Trump vill är två helt olika saker.

Trumps missil attack var endast i respons till kemiska vapen attacken och inget önsketänkande som Nikki haley och Co vill.
2017-04-09, 02:56
Bannlyst
Okej då är vi där när alla idioter som gick på trumps manipulerande börjar vakna upp.
Ideen var att eftersomTrump säger sig ha rätta åsikterna så kan han inte vara en lögnare.

Människor alltså, finns inget hopp. Confirmed
Min analys gör jag efter läst de mest ntorisk och köpta youtube trumpsupportrarnas kommentarer på youtube.

Eftersom jag gör solklara analyser så måste jag även ha en nu? Jo då.
Trump faller på sin egen narcissism, nu säger media att han är ryssarnas nickedocka, det vill han inte vara, han vill vara en stor pojke, då använder han den lilla analysförmåga han har och går emot Ryssland, och då säger hans rådgivare att han ska bomb bomba! Så då bombar Trumpis

Ansvaret för kaoset ligger hos er alla som stöttat denna narcissist

Slutsats: Om du trodde på Trump är du en idiot och om jag kunde skulle varje sådan idiot varit tvungen att erkänna sin dumhet i statlig television, och blivit ifråntagen rösträtt. Inte för att de hatåtgärder han harninfört eller talat om är fel UTAN enbart för att han aldrig menade ett ord av det han sa, och det VISSTE alla som ville veta om det.

Senast redigerad av -Helldog- 2017-04-09 kl. 03:13.
2017-04-09, 09:40
Medlem
arbetets avatar
Mera goda nyheter för globallisterna:

How former Goldman President Gary Cohn may emerge versus the White House hard-liners
Citat:
For corporate executives and Wall Street investors worried about President Donald Trump's positions on import tariffs and immigration and his penchant for sparking confrontations with global leaders, there is a key power struggle to watch inside the White House.
The key player, and the great hope for free traders and those who believe well-regulated but significant immigration is a key driver of economic growth, is National Economic Council Director Gary Cohn, former president of Goldman Sachs.
Cohn's fingerprints were all over Trump's rollout Friday of an executive order to loosen financial regulation and review the Department of Labor's fiduciary rule for brokerage advisors. He was there for the signing and lauded the moves in a series of interviews.

http://www.cnbc.com/2017/02/06/how-former-goldman-president-gary-cohn-may-emerge-versus-the-white-house-hard-liners.html

2017-04-09, 10:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Har vi någon uppdatering om muren?
2017-04-09, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Familjen först?
http://www.newsy.com/stories/reports-suggest-president-trump-might-replace-stephen-bannon/

Enligt denna artikel har Bannon slutit fred med Kushner:

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-08/bannon-kushner-agree-stop-fighting-and-bury-hatchet.

Jag tror Bannon är en lika stor bluff som Trump. Bannons inflytande verkar ha reducerats kraftigt - ända sitte han kvar. Att han inte avgar självmant ser jag som en bekräftelse pa min tes.
2017-04-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-08/bannon-kushner-agree-stop-fighting-and-bury-hatchet.

Jag tror Bannon är en lika stor bluff som Trump. Bannons inflytande verkar ha reducerats kraftigt - ända sitte han kvar. Att han inte avgar självmant ser jag som en bekräftelse pa min tes.

Trump och Bannon är gamla gubbar som i åratal har skött världspolitiken i baksätet framför teven och datorn i åratal. De har vetat exakt vad som ska göras. Och under åren har de övertygat sig själv om sin suveränitet. Och nu sitter de där och inser - ingen har insett att det är så komplicerat med saker och ting.

Och nu har både Trump och Bannon tappat styrfart och då träder svärsonen in och för president Ivankas politik.

Om man ser hur det brukar gå med paranoida härskare så sluter det med att de till slut går på de närmsta och den allra närmaste också i rädsla för att de ska behöva säga Et tu Brute.
2017-04-09, 10:46
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys

"Slutit fred"? Låter som han får försöka hålla sig från att skrika att Kushner är en "cuck", eller andra talangfulla uttryck isåfall?

För det vad hans ståndpunkt går ut på på. Men precis, om han försöker övertyga Donald om att han ska hålla sig på mattan så är det för att han är desperat på att sitta kvar i vita huset-församlingen; nu när översultanen har tröttnat på att det inbördeskrig i administrationen samtidigt som man startar ett nytt krig i mellanöstern.

"Intressanta tider", som kineserna säger...
2017-04-09, 11:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Ojdå, det visar sig visst att Trump har fått en stämning på sig av twitter för att Trump ville ha information om en användare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dA6gw/twitter-stammer-trump-administrationen
2017-04-09, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Absolut, visst är jag medveten om det. Men ett WW3 kan pågå i åratal utan att mer än taktiska kärnvapen används. Steget mellan taktiska och strategiska kärnvapen är rätt så stor, även i den ryska militära doktrinen. Den medger presidenten rätt att använda ett taktiskt kärnvapen för att "de-escalate" en situation och se ifall fienden lyssnar. Putin kommer att använda den rätten om han måste och det har han redan påpekat. De bunkrarna jag talar om ger tusentals möjlighet att leva under jord i tillräckligt många år för att kunna se ytan igen. Vad som även har framställts i laboratorier som skyddar mot strålning får jodtabletter att framstå som godis.

Det kommer att hetta till överallt på jorden, speciellt i Kina när de fattat att USA inte tänker betala av på statsskulden som Kina i stort sett äger. Så länge de amerikanska företagen fortsätter sin produktion i Kina så håller kineserna inne med att kräva skulden. När de fattar att USA vill börja på noll så kommer det bli väldigt osäkert i Sydostasien.

Putin kan inte byta Syrien mot Ukraina när upproret i Donbass låst hela Ukrainas framtid likt de ryska enklaverna i Georgien och Moldavien. Han behöver inte ge upp något i dagens läge. Även en offensiv på Donbass från väst som inte slutar vid den ryska gränsen gör att han inte kan ge upp Syrien. Ryssland behöver Syrien mer än något annat territorium för att åtminstone behålla ett läge som inte är helt värdelöst sett ur ett säkerhetsperspektiv. Syrien är lika viktigt som Kaliningrad. Det är en av tre kilar tillsammans med Transnistrien.

Intressanta analyser du gör. Men är du verkligen rätt ute avseende överlevnadsmöjligheterna - och dito villkoren för de tusentals, som skulle vistas i dessa superbunkrar? Tjernobyl är idag 30 ar efter reaktorolyckan obeboeligt för människor. Visserligen skulle kanske inte hela världen drabbas av lika omfattande radioaktiv stralning, men det framstar som väldigt vanskligt att förutsätta det. Risken verkar i mina ögon mycket stor, att dessa tusentals skulle vara dömda till att leva resten av livet i bunkrar. Skulle det framsta som ett liv värt att leva -ens för nagra maktfullkomliga psykopater? Kan du backa upp din tes med nagra källor?

Troligen vore nog food stamps för ytterligare 50 miljoner en option USA skulle föredra.
Senast redigerad av har-analys 2017-04-09 kl. 11:18. Anledning: tillägg
2017-04-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ojdå, det visar sig visst att Trump har fått en stämning på sig av twitter för att Trump ville ha information om en användare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dA6gw/twitter-stammer-trump-administrationen

Twitter har dragit tillbaka stämningen, feds har också dragit tillbaka sitt krav.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in