2017-04-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Polisen tycks ha varit vansinnigt snabbt på plats igår? Typ verkligen direkt.

Någon som vet var närmsta "bas" för dem ligger från Åhléns?

Polisstationen ligger ju på klarabergsviadukten, en kortare raksträcka ner till Åhlens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Fast det där handlade bara om hur den tekniska identifieringen går till. Jag är intresserad av hur polisen står till de drabbades tjänst. Jag är en empatisk mänska, ingen teknokrat.

De hade 4 offer. Jag tycker inte det är speciellt snabbt att få placerat 4 kroppar hos rättsmedicinska inom ett par timmar. Man borde förvänta sig att det sker omgående.

Omgående - ja om det är extremt mycket blod och delar överallt, nu på bilderna är många kroppar övertäckta med plast och filt.

Det fanns ju levande att ta hand om.

Om vård måste prioritera låter man det döda ligga och fokuserar på levande.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Ebba 11
Andreas 30
Teresa 19
?

Tror Teresa 19 ska tas med en nypa salt då det inte fanns någon sådan person med rätt efternamn och rätt ålder folkbokförd i Sverige. Inte heller de som delade inlägget på FB finns med i folkbokföringen.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Vem är den delade personen? 11åringen eller 19? Eller är det båda? Någon som sitter på bra bilder på detta hemska och inte suddiga bilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytet
var inte Teresa ett felrykte eller har jag missuppfattat något?
Det har jag missat i så fall. Man missar ju så många inlägg bara man går på dass...
Citera
2017-04-08, 23:42
Medlem
Bondbruds avatar
Fortfarande inga uppgifter om killen med cykelhjälm som sägs ha hamnat under lastbilen?
Citera
2017-04-08, 23:42
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
hörde hon ej folk skrika bakom?

Vissa av hörlurarna folk bär utestänger ljud väldigt väl, när hon väl uppfattar vad som händer så är det i stort sett över om hon ens uppfattar det.
Citera
2017-04-08, 23:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Vem är den delade personen? 11åringen eller 19? Eller är det båda? Någon som sitter på bra bilder på detta hemska och inte suddiga bilder.

Det var Ebba. Hennes klädsel matchade beskrivningen av hennes efterlysning på FB.
Citera
Medlem
Klantigt egentligen att om de ville många skulle ryka med att göra det på drottningatan de visst ju det var stenar där ivägen samt en massa affärer dit folk kan springa och ta skydd så så många skulle ej ryka med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QWER12340987
Håller med. Mamman gick ju ut med signalement precis efter dådet, (lila byxor, blå jacka o.s.v. Hon hade ju t.o.m varit i kontakt med flertalet sjukhus för att höra om hon fanns där.

Det har ju brustit någonstans i arbetet här.

Trodde i min enfald att om det är någon närstående som är skadad så får man reda på det inom någon/några timmar. Men det försvårar ju utan legitimation.

Grymt att låta mamman gå i ovisshet. Sedan kanske man topsar innan en identifikation för att inte få dit nyfikna fotografer etc, som hävdar sig vara mamman eller pappan, om nu barnet inte hade legitimation på sig.

Hon kom ju direkt från skolan, så hon lär ju haft nån skolbok på sig med sitt namn. Troligen beslutade obducent i samarbete med polis att det var olämpligt att visa upp henne för identifikation i skicket hon var. Därav tog polis istället DNA och matchade med föräldrarna. Stämmer sedan DNA så hinner de presentera henne på ett värdigare sätt sedan när föäldrar sedan kommer för att ta farväl. Jag gissar att de är lite försiktigare när det är barn det handlar om.
Citera
2017-04-08, 23:44
Medlem
Citat:
Jag frågar ju efter fakta. Men mitt intryck är att polisen har förhalat. Tills jag är upplyst om annat så går jag på min icke faktastödda spekulativa uppfattning.

Kändes som du frågade efter medhåll tbh.

Vad är det som får dig att tro att polisen har förhalat och vad vinner de eventuellt på det?
Citera
2017-04-08, 23:44
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Fast det där handlade bara om hur den tekniska identifieringen går till. Jag är intresserad av hur polisen står till de drabbades tjänst. Jag är en empatisk mänska, ingen teknokrat.

De hade 4 offer. Jag tycker inte det är speciellt snabbt att få placerat 4 kroppar hos rättsmedicinska inom ett par timmar. Man borde förvänta sig att det sker omgående.
Jag tror dom har två läkare där och med tanke på när dom kom in så har dom jobbat fredag kväll, familjen fick lämna DNA på fredag kväll och fick besked på idag...så mycket snabbare kan dom inte jobba.
Med tanke på hur illa tilltygad flickan var så skall föräldrarna nog vara tacksamma att dom inte identifierade på plats eller med foto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in