2017-04-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Polisen vill inte gå ut med deras identiteter.

http://www.expressen.se/nyheter/anhoriga-11-aringen-ett-av-dodsoffren/
Citera
2017-04-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Och måste idioten ha en advokat över huvudtaget?

I ett rättssamhälle funkar det så även om det känns osmakligt
Citera
2017-04-08, 23:39
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Ovetande? Du är bra naiv du. Klart både hans fruga och barn känner till vad det är för person de väljer att umgås med.
Om man inte är insatt i hur en muslimsk familj fungerar så tänker man som du gör.
Du, däremot, verkar ganska dåligt insatt.....
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
hörde hon ej folk skrika bakom?

Hon kan nog inte svara på din fråga..

Men att "frysa" till i panik är ju vanligt. Det var ju något overkligt som skedde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Tja, offentlig försvarare är vad Eriksson ägnar i stort sett hela sin arbetstid åt att vara...

Alla offentliga försvarare går på samma taxa, så Eriksson är inte dyrare än nån annan. Bara bättre. Och jag tror inte att nåt blir bättre av att vi tilldelar terrormisstänkta dåliga advokater.

När du säger det så har du såklart helt rätt i sak så jag var nog minst sagt orättvis när jag påpekade att detta kan vara ett lukrativt mål pga erfarenheten som kan nyttjas senare till tex bokmaterial.

Det kan såklart fortfarande nyttjas i det syftet men intressant nog verkar ju de flesta vara överens om misstankegraden och det är ju lite ovanligt att Säpo-hövdingen går ut och bekräftar det.

Självklart vill man att detta mål sköts korrekt och att det hårdaste straffet utdelas, vilket Erikson och GM troligen inte kommer bestrida mer än för sakens skull.

Hade jag fått bestämma så hade GM fått lida helvetets alla kval så det är väl tur då att min röst är en på tio miljoner eller snarare en på 5 miljoner röstberättigade eller så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jag har aldrig åkt Arlanda express och vet inte om man kan planka.
Jag vet heller inte om han hade pengar på sig.
nog svårt planka där. Dom har så få resenärer så viktigt att dom ser till att dom som reser betalar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Ebba 11
Andreas 30
Teresa 19
?

var inte Teresa ett felrykte eller har jag missuppfattat något?
Citera
2017-04-08, 23:40
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
...Hur kan människor som aktivt strävar för ett kaos få ett tolkningsföreträde i en fråga där de faktiskt med är de mest radikala. Om man synar sömmarna så skulle väl invandringsfrågan kunnat hanterats mycket bättre, där man faktiskt brydde sig om vem som var flykting, vem som var ett barn och vem som var behövande. Men istället valde man att fylla upp ett land på så kort tid som möjligt utan någon som helst kontroll för att ännu en gång spela ut sin naivitet av en blomstrande ekonomi eller sin egen godhetsfaktor.
Sveriges "elit" säger "Vi vägrar vara rädda, de kommer aldrig att vinna, vi står starka.."
.

Det är så här det går när det inte finns något tjänstemannaansvar. Man ser vilken skit man ställer till med, men det är någon annans problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag utgår ifrån att ansiktet var identifierbart. Jag anser att man på basen av kläder och kroppsform också med stor säkerhet kan bedöma om det är det egna barnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag utgår ifrån att ansiktet var identifierbart. Jag anser att man på basen av kläder och kroppsform också med stor säkerhet kan bedöma om det är det egna barnet.

Håller med. Mamman gick ju ut med signalement precis efter dådet, (lila byxor, blå jacka o.s.v. Hon hade ju t.o.m varit i kontakt med flertalet sjukhus för att höra om hon fanns där.

Det har ju brustit någonstans i arbetet här.

Trodde i min enfald att om det är någon närstående som är skadad så får man reda på det inom någon/några timmar. Men det försvårar ju utan legitimation.

Grymt att låta mamman gå i ovisshet. Sedan kanske man topsar innan en identifikation för att inte få dit nyfikna fotografer etc, som hävdar sig vara mamman eller pappan, om nu barnet inte hade legitimation på sig.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
En sak jag inte förstår. Den "delade kvinnan" ska väl vara stackars 11-åriga Ebba? Hur hamnade hon isåfall ända borta på Kungsgatan? Enligt historien så hade hon väl precis lagt på luren med sin mamma på väg upp från tunnelbanan utanför Åhléns. Därmellan är väl åtminstone 5 minuters promenad i normal takt.

När jag såg filmen inifrån butiken på Drottninggatan när lastbilen dundrar förbi så tycker jag att de skulle kunna vara Ebba som går förbi entrén till butiken 6 secunder in i klippet. Var Ebba i sällskap med någon? De var ju en 12 åring som dog också.

Länk till filmen.
https://youtu.be/5sw_hSRt0vw

Edit: någon som vet var på Drottninggatan butiken ligger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Ebba 11
Andreas 30
Teresa 19
?
hur vet du vad de heter?
Citera
2017-04-08, 23:41
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulavinter
Underliggande? Du kritiserar Polisen utifrån två utgångspunkter. 1. Att Flickan gick att identifiera för hennes ansikte är intakt, även fast hennes kropp är i två delar. 2. Att föräldrarna ville identifiera de två kroppdelarna.
Jag tror inte nån av dessa utgångspunkter är troliga, därav min kritik av din kritik(meta).
Jag saknar också visst förtroende för vissa myndigheter så jag kan förstå den vinkeln. Men innan vi vet mer kanske det är bäst att varva ned och titta på fakta ist för att spinna loss på spekulationer?
Jag frågar ju efter fakta. Men mitt intryck är att polisen har förhalat. Tills jag är upplyst om annat så går jag på min icke faktastödda spekulativa uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in