2017-04-08, 22:27
Medlem
A-party-with-martys avatar
Å andra sidan är det väl mest gamlingar som mina päron som tar del av enbart gammal traditionell media. Känns som dom sjunger på sista versen. Precis som tablå tv också gör .
Citera
2017-04-08, 22:32
Medlem
Kan tycka att rapporteringen är lite mesig liksom. Tycker man kan benämna det som att Sverige faktiskt är i krig, indirekt mot kolonisatörer i allmänhet & muslimska våldsverkare i synnerhet. Snart tvingas vi att bli frihetskämpar på riktigt. Är dock ej sugen på försvarsmakten med den policyn dom har nu. Då strider jag nästan hellre för Ryssland. Alternativt får landet delas så det finns alternativ till den stora biten som genomsyras av zigenare & muslimer.
Citera
2017-04-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Tycker faktiskt det är dags att kontrollera alla aktiva muslimer väldigt noggrant o kritiskt som vill in i vårt land & Is-sympatisörer skall sändas iväg fortare än kvickt nu.

Har i flera år sagt att jag är inte redo att riskera mina anhörigas barns liv bara för att några muslimer skall få bättre levnadsförhållanden ( anser att det räcker med att dom slipper bomber etc).
Nu har alltså en 11 åring fått sätta livet till samt 3 andra o ännu mer skadade. Hade det nästan på känn alltså. Att få bosätta sig i Sverige skall ju typ vara som att bli antagen till ett jobb el utbildningen. Nu släpper vi till o med in skurkar o barnamördare ( kanske denna blatte dödat barn tidigare)?

Detta kulturexpriment måste fan få ett slut så fort som möjligt. Nästa gång kanske det är era mellanstadiebarn som blir massakrerade. Vakna upp nu. Tänk på hur ni röstar, tänk på era barn åtminstone (dom förtjänar ej att riskera smärtan av att få underkroppen kapad av kapad lastbil).

Tycker det känns jättekonstigt att media (sett SVT) rapporterar så mycket om hur folk hjälper varandra med boende över en natt och att det är så mycket kärlek och så vidare. Visst, det finns självklart mer kärlek än terrorismen i världen, men jag tycker att det är alldeles för tidigt. En liten elvaårig flicka har mördats, samt tre människor till. Det Är ett massmord, och vi ska genast tänka på kärlek. På det viset brukar man ju inte rapportera om mord annars...
Citera
2017-04-08, 22:35
Medlem
Citat:
Å andra sidan är det väl mest gamlingar som mina päron som tar del av enbart gammal traditionell media. Känns som dom sjunger på sista versen. Precis som tablå tv också gör .

Fast de är förvåndasvärt många.
Citera
2017-04-08, 22:36
Medlem
Bavaros avatar
Fortfarande inga medier ang Mona Sahlins misslyckade sejour som Nationell samordnare mot våldsbejakande extremism som borde haft koll på denna terrorist!? Eller har jag missat det?
Citera
2017-04-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Delar den uppfattningen. Godhetsnarkomanerna är igång igen. Osmakligt. De har indirekt ansvar för det inträffade. De skapade förutsättningarna. Äckligt! Inte en enda invandringskritiker lyfts fram i media. Inte en (1) enda! Inte en enda!

Tack!!!!

Tycker det känns totalt surrealistiskt med allt prat om kärlek när fyra människor har mördats, och så många ligger på sjukhus. Hade det var mina anhöriga hade jag blivit totalt vansinnig av att höra något sådant!

(Jag har inget emot att sörja och gå vidare, kärlek och så vidare. Men det känns helt absurt att börja prata på det här viset redan nu.)
Citera
2017-04-08, 22:39
Medlem
Om det inte var uppenbart innan så är det uppenbart nu. Det behövs en ny svensk TV-kanal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Tycker det känns jättekonstigt att media (sett SVT) rapporterar så mycket om hur folk hjälper varandra med boende över en natt och att det är så mycket kärlek och så vidare. Visst, det finns självklart mer kärlek än terrorismen i världen, men jag tycker att det är alldeles för tidigt. En liten elvaårig flicka har mördats, samt tre människor till. Det Är ett massmord, och vi ska genast tänka på kärlek. På det viset brukar man ju inte rapportera om mord annars...

Det märkliga är att hat aspekten är så undanskymd. Förvånande nog så Pratade V-ledare om att han kände delvis hat( precis som han ej kan koppla ihop aspekter etc). "Vi ska ej ändra på oss " tugget känns lite som man tar på sej skygglappar o drar ner skallen i sanden. Jo för fan vi MÅSTE ÄNDRA PÅ OSS OM VI EJ VILL FÅ ALLA BEN I KROPPEN SPRÄCKTA!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Fortfarande inga medier ang Mona Sahlins misslyckade sejour som Nationell samordnare mot våldsbejakande extremism som borde haft koll på denna terrorist!? Eller har jag missat det?

Just! Och om Alice Bah Kuhnke..
Citera
2017-04-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Delar den uppfattningen. Godhetsnarkomanerna är igång igen. Osmakligt. De har indirekt ansvar för det inträffade. De skapade förutsättningarna. Äckligt! Inte en enda invandringskritiker lyfts fram i media. Inte en (1) enda! Inte en enda!

Jaså, har hört Åkesson flera gånger. Bara det att han är smart nog att inte göra politik av det just nu, ännu.

Åkesson kan till och med vara tillräckligt smart för att fatta att det är just motsättningar, vrede och hat som terroristerna vill ha just nu, de älskar ju och jublar när fler västerlänningar hatar muslimer eftersom det leder dem rätt i deras fälla.
Citera
2017-04-08, 22:42
Medlem
Media kör samma kamp som Philip Morris, i tjugo trettio år körde de hårt med att inget samband fanns mellan rökning och negativa hälsoeffekter.

Vi har ett problem, och ett ganska uppenbart svar; men vi kör alternativa förklaringar.

Occams rakkniv förblir slö.
Citera
2017-04-08, 22:46
Medlem
Citat:
Det märkliga är att hat aspekten är så undanskymd. Förvånande nog så Pratade V-ledare om att han kände delvis hat( precis som han ej kan koppla ihop aspekter etc). "Vi ska ej ändra på oss " tugget känns lite som man tar på sej skygglappar o drar ner skallen i sanden. Jo för fan vi MÅSTE ÄNDRA PÅ OSS OM VI EJ VILL FÅ ALLA BEN I KROPPEN SPRÄCKTA!

Ja, känns som man vill "klistra" kärlek och positivt tänkande över all hat och förtvivlan. Jag tycker faktiskt det är lite sjukt.

(Har inget emot kärlek, positivitet och konstruktivt tänkande och så vidare, men för mig blir det väldigt underligt med att inbjudna gäster sitter och pratar om allt det positiva med händelsen - folk har bjudit på övernattning och pizza, gubevars - innan liken liksom ens kallnat, och fler människor kan dö på sjukhus av sina skador. Jag blir faktiskt lite skrämd av det här, är det förbjudet vara arg innan man klarar gå vidare...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in