2017-04-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Många tog ju skydd i byggnader för att undvika att vara på Drottninggatan. Sen när lastbilen hade åkt förbi så kom de inte ut. Många sprang säkert också in på smågatorna som korsar Drottninggatan. Dessa sprang säkert i motsatt riktning. På videon inne ifrån butiken så är det väl ganska förståeligt varför dessa personer sökte skydd innanför den dörren. Det var liksom sista chansen. Men varför dörrarna sen var låsta är märkligt..

Se där. Nu när du nämner det så minns jag att jag läst det på den tiden.

Ja, hur kan dörrar till butiker på plötsligt vara låsta?
Citera
2017-04-08, 21:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Polismyndigheten, Försvarsmakten och Säkerhetspolisen tillsammans genomför alltså terrorbekämpningsövningar varje dag men de skickar bara ut pressmeddelanden dagen innan ett attentat.

Jag skrev inte att de gör det tillsammans, jag skrev inte ens terrorövningar utan utgick ifrån alla de tidigare påstådda kopplingarna mellan diverse övningar och attacker hör och dör i världen som tas upp så fort något händer... myndigheter över jämnt och pressmeddelanden om det hittar man på deras respektive hemsidor..

Är det fortfarande ingen av er som ens undersökt om denna terrorövning ens skedde i närheten av Stockholm? Om de var utomhus? Om det var statister med? Om de övade praktiskt?

Eller var det en sambandsövning inomhus i Norrland???
Finns det någon som helst relevans?
Citera
2017-04-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag skrev inte att de gör det tillsammans, jag skrev inte ens terrorövningar utan utgick ifrån alla de tidigare påstådda kopplingarna mellan diverse övningar och attacker hör och dör i världen som tas upp så fort något händer... myndigheter över jämnt och pressmeddelanden om det hittar man på deras respektive hemsidor..

Är det fortfarande ingen av er som ens undersökt om denna terrorövning ens skedde i närheten av Stockholm? Om de var utomhus? Om det var statister med? Om de övade praktiskt?

Det blir lite yvigt att diskutera all världens diverse övningar och attacker och ev kopplingar. Vet du var/när/hur någon i detta ärende plausibel övning genomfördes? F.ö. Kan man undra varför polisen inte använde sig av VMA i detta fall? Många hade säkert uppskattat lite information i mobilen, var ansvarig hos polisen utslagen?
Citera
2017-04-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bara en stilla fråga: är det enligt dig överhuvudtaget möjligt att det kan ske ett terrordåd som inte är "false flag". Lätt att få intrycket här att många tror allt som sker är planerat av NWO. Innebär det att "riktig" terror inte finns enligt er?!
Jodå, riktig terror finns:

https://youtu.be/NktsxucDvNI
Citera
2017-04-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Fick höra om att folk borde hålla sig ifrån Emporia och Lilla torg i Malmö. Detta ska tydligen ha kommit från en väldigt insatt person. Sen om det stämmer kan jag inte svara på, mer än att jag har sett konversationen.

Är det fortfarande fyra bekräftade dödsfall?

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Snack och rykten är en sak.
När taimour sprängde sig 2010 så var det flera anställda inom försvaret som smsade och ringde anhöriga timmar innan dådet och uppmanade dem att hålla sig borta från Drottninggatan. Metro, aftonbladet och dn skrev om detta.
Det är en viss skillnad.

Jag citerar mig själv.
http://www.sydsvenskan.se/2017-04-08/larm-om-bomb-vid-emporia-kopcentrat-utryms
Citat:
Larm om bomb vid Emporia – köpcentret utryms
Polis, ambulans, bombtekniker och räddningstjänst har larmats till köpcentret Emporia i Malmö efter larm om en misstänkt sprängladdning.
Citera
2017-04-08, 21:26
Medlem
dullabos avatar
Citat:

När det nästan uteslutet har varit terrorövningar innan div. terrorattentat så höjer man på ögonen, känns lite väl märkligt. Men allt är i sin ordning tycker du?
Citera
2017-04-08, 21:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Det blir lite yvigt att diskutera all världens diverse övningar och attacker och ev kopplingar.

Eftersom hela diskussionen om kopplingen mellan övningar och terrordåd bygger på att det finns ett återkommande mönster så blir det ju rätt meningslöst att diskutera på andra sätt.

Citat:
Vet du var/när/hur någon i detta ärende plausibel övning genomfördes?

Fattar inte vad du skriver - pröva att använda ord du själv förstår så går det nog bättre.

själv tror jag ju inte det finns någon som helst koppling utan pekade endast på att det är helt normalt att myndigheter övar.
Citera
2017-04-08, 21:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
När det nästan uteslutet har varit terrorövningar innan div. terrorattentat så höjer man på ögonen, känns lite väl märkligt. Men allt är i sin ordning tycker du?

Visa gärna var och när det har skett terrorövningar av relevanta myndigheter på samma plats som terrordåd har skett. Du kan börja med att visa om det skedde någon relevant övning i centrala Stockholm?

En sambandsövning på telefon i Småland känns ju knappast relevant utan nu vill vi se övningar med skådespelare, fakeblod och gärna lösa skott och teaterexplosioner..på rätt plats och rätt tid.

Givetvis får du guldstjärna på diplomet för en trovärdig förklaring på varför myndigheterna envisas med att officiellt redovisa övningarna om de nu skulle vara delar av en false flag...

Scenen är din!
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-04-08 kl. 21:35.
Citera
2017-04-08, 21:33
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det är inget terrorbrott med religiös eller ideologisk grund. Det är turkmentalitet som exploderat för att han insåg att han inte fick stanna i Sverige. I de flesta fall är islam en täckmantel för ett livsfarligt temperament som inte hör hemma i Sverige men som kommit för att stanna och bre ut sig.

Fast det är nationaliteten hos GM som nästan är det mest underliga av allt. Jag menar, antalet personer från Uzbekistan i Sverige måste gå att räkna på en hand. Oddsen för att en av dessa begår ett terrorbrott måste vara försvinnande liten. Det hade varit en helt annan visa om GM var arab från Mellanöstern eller Nordafrika. Jag tycker inte heller att killen heller ser ut som en äkta Uzbek och jag ser dom dagligen. Det kan dock ha helt andra orsaker...

Jag undrar även vad som hände med skottlossningarna? Först sades det att det var ett rykte men polisen ska ju alltså ha gått ut och bekräftat det (eller?). Det fanns ju även mängder med vittnesmål...
Citera
2017-04-08, 21:37
Medlem
Tillhör då skaran som accepterar att det har skett false flags tidigare (911), men absolut inte att varje attentat är konstlat.

Det är ju en rätt synnerligt att vid varje attentat så har det genomförts övningar i samband med eller precis innan attentatet. Men som snake säger så sker det ju övningar hela tiden av div myndigheter. Därför är det egentligen ingen sensation att det var övning igår.

Vidare krävde attentatet ingen riktig sofistikation a la breivik, 911; varför en analfabet från 3de världen egentligen skulle kunna klara ren logistiskt att utföra det. Sen var ju hans flyktplan lite efterblivet/taskigt planereat; dvs han irrade runt i stan innan han kunde ta sig hem, och sen gick han in till cirkel k och erkännde? Det var lite märkligt agera.

Sen att det skulle vara någon ideologisk jihadist köper jag inte överhuvudtaget. Det pratas som att killen suttit i madrassor hela livet och därefter beslutat för jihad.. tvärsom levde han ett väldigt västerländsk/depraverad livstil med alkohol mm.

Sånna här individer finns det massor av. Om det finns något bra som kommer ut från det här hoppas jag faktist på utvisningar en masse...
Citera
2017-04-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy1975
Nu samlar vi oss och tar det lite lugnt.. en terrorist har haft ihjäl snälla skattebetalare och barn med hela livet framför sig. Allt pga våra politiker och deras flyktingpolitik tyvärr är det så. Trump talar sanning trots att det svider i vissa öron. Nu ändrar vi allt och skickar hem allihop som inte har här att göra innan nästa attack kommer

Attentatet är inte "invandringsrelaterat" till sitt motiv. Det var ett riktat mordförsök mot en individ med flera andra oskyldiga offer. Oavsett politik hade det gjorts där tillfälle gavs.
Senast redigerad av Utredaren 2017-04-08 kl. 21:42.
Citera
2017-04-08, 21:42
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Visa gärna var och när det har skett terrorövningar av relevanta myndigheter på samma plats som terrordåd har skett. Du kan börja med att visa om det skedde någon relevant övning i centrala Stockholm?

En sambandsövning på telefon i Småland känns ju knappast relevant utan nu vill vi se övningar med skådespelare, fakeblod och gärna lösa skott och teaterexplosioner..på rätt plats och rätt tid.

Givetvis får du guldstjärna på diplomet för en trovärdig förklaring på varför myndigheterna envisas med att officiellt redovisa övningarna om de nu skulle vara delar av en false flag...

Scenen är din!

Jag behöver och tänker inte bevisa någonting, jag tycker bara det är underligt att det har pågått övningar innan attentat vid flertalet gånger, vart dessa övningar har skett har jag ingen aning om men det är i alla fall märkligt. Om det rör sig om en false flag så är givetvis inte alla anställda inom dessa myndigheter varse om sanningen.

...

Fjärrstyrd/hackad lastbil vore troligt, vi vet att teknologin finns där och känns märkligt att man skulle kunna ta sig ur lastbilen med endast ett par skråmor.
Senast redigerad av dullabo 2017-04-08 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in