2017-04-08, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/fl_keep_iptc,f_auto,fl_progressive/q_88/w_3200/w_2890,h_1624,c_crop,x_155,y_0/w_1100/v1491631838/14-svyle-33461158e84a8badde4.jpg

skulle föraren ha överlevt detta???va fan han borde vara stendöd vid krashen.
man ser ju inte riktigt hur pass mycket fronten är intryckt där vid förarsidan...men hur fan kunde han springa i rulltrappor och röra sig till fots efteråt då? det fanns ju bilder på han som kamerorna i tunnelbanan fångade upp?

hur fan? det är ju jävligt skumt...kollar man på lastbilen så ser det ju ut som att man inte skulle kunna bara springa därifrån efteråt...snarare tuppat av inne i hytten...klämt benet eller något
Citera
2017-04-08, 17:10
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
man ser ju inte riktigt hur pass mycket fronten är intryckt där vid förarsidan...men hur fan kunde han springa i rulltrappor och röra sig till fots efteråt då? det fanns ju bilder på han som kamerorna i tunnelbanan fångade upp?

hur fan? det är ju jävligt skumt...kollar man på lastbilen så ser det ju ut som att man inte skulle kunna bara springa därifrån efteråt...snarare tuppat av inne i hytten...klämt benet eller något

jaja exakt det borde finnas bilder där han flyr nere i tunnelbanan.nån typ av svårare skada borde han fått.det var nån som påstod i en annan tråd att hans vän eller var det va som hade en mobilfilm på när han stiger ut ur bilen men den borde dyka upp om han inte trollade.
Senast redigerad av christallqhulaaa 2017-04-08 kl. 17:13.
Citera
2017-04-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tror dock knappast att en lastbil skulle användas som vapen vid ett politiskt attentat. Drar till sig alltför mycket uppmärksamhet.

Behöver inte vara en politiker. Uppmärksamheten avleder insikten till att det är riktat mot en enskild person.

I det här fallet verkar det inte vara en självmordskandidat som tex när den ryske ambassadören i Turkiet mördades inför rullande TV-kameror för att minuter senare skjutas ihjäl av säkerhetsmän.

Mer uppmärksamhet går inte att få samtidigt som alla utredningsåtgärder avseende gärningsmannen kommer till ett absolut stopp. Dead men don't talk.
Citera
2017-04-08, 17:23
Medlem
christallqhulaaas avatar
alltså vafan haha hur kom han ut genom dörrarna på lasbilen dörrarna är helt förstörda,klättra genom fönstret
Citera
2017-04-08, 17:56
Medlem
Infinitysthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getitwithme
Det här är mina synpunkter/uppfattning/vinkel på det hela, allting får tolkas som det vill.

Först och främst har jag setts att det har delats en bild (snapchat bild) på överkörda människor, jag hoppas bara att du läser det här. Ta bort bilden för helvete och sluta sprid den, hur fan tänker du människa som inte har bättre för sig än att stå och snapchatta till folk och sedan sprida bilden, tänk på dom anhöriga och visa lite jävla respekt. Det hade lika gärna kunnat vara en familjemedlem till dig, eller kanske den du älskar mest på denna jord, riktigt jävla respektlöst.

Tillbaka till tråden så varför det snackades om terrordåd var för att en reporter var "urtjänst" på plats då det hände och folket runt omkring samt polis nämnde det. Media verkar inte ha fått tag i polisen som sa det. Jag har sett, spelat in och streamat expressens live sändning där hon nämner det.
Varför Löfven nämner att det riktar sig mot ett terrordåd vet jag inte.

Läste också en tidigare kommentar här i flashback tråden hur media kunde vara så snabbt på plats.
Svaret är ovanför.

Angående skottlossningen som var en bit bort, en nära vän känner en som jobbar där (trovärdigt att lyssna på nja, men kanske ska uppmärksammas)

Samt en bekant till MIG själv, sa att det hade skjutits där, om det var polisen, utlänningen? Vem vet, det har iallafall tystats ner och försvunnit ut i tomma intet och polisen står och säger att inget skott har avlossats.

Läste också en fråga varför det rök från lastbilen
Vägdamm.

Gripandet av en av dom
https://myfile.org/i8q40ab9b1/17760089_1631577440188965_7661379321627548695_n.jp g

Såg att dom hade gripit den andra dom sökte.

Någon som sitter på mer info? Var det någon bomb inblandad?

Den där snubben är bara en av de plattan häng så polisen försöker spela hjältar, seriöst Löfven, polisen och resten av skiten är pinsamma nu, Klart Trump blev sur när Bildt undrade vad han rökt för något, då var han ju bara tvungen att visa sin makt o ge tillbaka...

Har bilder på tuffingarna i tc med feta vapen, tom med gymmet behövde stängas i medis Samt donken vid Mariatorget, alla tänkte yeeeay nu stänger vi o går hem o super skallen av oss!! Allt för att få gå hem tidigare liksom...
Citera
2017-04-08, 17:56
Medlem
Dom kan väl omöjligt vara så dumma att dom väljer att Isåfall sätta denna händelse dagen efter terroövningarna ?
Om dom nu är ute efter att få det se ut som en så ofejkad händelse som möjligt alltså
Citera
2017-04-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Samma sak hände även vad gäller dåden i Norge 22/7-2011.

http://www.aftenposten.no/norge/Trente-pa-Utoya-scenario-22-juli-179790b.html

Liknande förutsättningar när taimour sprängde sig på Drottninggatan 2012. Fullt med Säpo personal i varenda gathörn innan det smäller, försvarsanställda som smsade anhöriga att hålla sig borta från Drottninggatan timmar innan dådet osv.
Att försöka spekulera fram konspirationen vi lever under kan vara givande för stunden, men förmodligen är sanningen så skruvad och så långt bort från den uppmålade verklighetsbilden att det är omöjligt att finna svaret.

Men det är bra att diskussionen kommer i ljuset så att fler kanske inser att vi lever som boskap här på planeten, styrd av en okänd makt.
Citera
2017-04-08, 18:08
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Samma sak hände även vad gäller dåden i Norge 22/7-2011.

http://www.aftenposten.no/norge/Trente-pa-Utoya-scenario-22-juli-179790b.html

Så där ja, vilket sammanträffande Samma visa var det med spektaklet i S:t Petersburgs tunnelbana.
Citera
2017-04-08, 18:08
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Liknande förutsättningar när taimour sprängde sig på Drottninggatan 2012. Fullt med Säpo personal i varenda gathörn innan det smäller...
Det skedde 2010 men ni foliehattar verkar inte vara så noga med fakta.
Citera
2017-04-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Liknande förutsättningar när taimour sprängde sig på Drottninggatan 2012. Fullt med Säpo personal i varenda gathörn innan det smäller, försvarsanställda som smsade anhöriga att hålla sig borta från Drottninggatan timmar innan dådet osv.
Att försöka spekulera fram konspirationen vi lever under kan vara givande för stunden, men förmodligen är sanningen så skruvad och så långt bort från den uppmålade verklighetsbilden att det är omöjligt att finna svaret.

Men det är bra att diskussionen kommer i ljuset så att fler kanske inser att vi lever som boskap här på planeten, styrd av en okänd makt.

Fick höra om att folk borde hålla sig ifrån Emporia och Lilla torg i Malmö. Detta ska tydligen ha kommit från en väldigt insatt person. Sen om det stämmer kan jag inte svara på, mer än att jag har sett konversationen.

Är det fortfarande fyra bekräftade dödsfall?
Citera
2017-04-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Det skedde 2010 men ni foliehattar verkar inte vara så noga med fakta.

Ursäkta så mycket herr "fakta" att jag inte bemödade mig att wikipedia dådet innan jag hafsade ihop inlägget.
Men fortsätt du leva i din fantasi-bubbla så blir det nog bra. Är det inte lets dance på tv4 nu, så du kan syssla med "viktigare" förströelse än att hänga på flashback?
Fakta är att omständigheterna kring många, om inte alla, av dessa "terrordåd" är väldigt förbryllande. Men jag antar att det bara är vi "foliehattar" som uppmärksammar detta..
Senast redigerad av eyecreate 2017-04-08 kl. 18:19.
Citera
2017-04-08, 18:15
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag har följt den här händelsen sen i stort sett första minuterna och jag har några saker på hjärtat som jag anser är lite märkliga. Det är händelser i samband med dådet som är märkliga, inte själva dådet i sig.

1. I stort sett alla som intervjuades ute på gatan senare och som sa att de hade tagit skydd inne i en butik, restaurang, på ett kontor eller bostadsport säger att de blev inlåsta under en viss tid. Det verkar vara allt ifrån någon timme till några timmar beroende på vilken typ av utrymme det handlar om. Finns det något enormt centrallås inne inne i city som slår till och låser alla dörrar inom ett visst område via ett knapptryck?

2. Om man lyssnade på alla ögonvittnen på TV så fick nog alla intrycket att många fler än bara tre döda bevittnats av vittnena. Vissa som bara varit i en av de många korsningarna på Drottninggatan sa att de såg minst tre stycken döda bara där de själva varit. Hur kommer det sig att det bara var just tre döda sammanlagt under den tiden?

3. Är det inte lite märkligt att det nu skett två terrordåd på Drottninggatan de senaste ca 7 åren där två sprängladdningar inte utlösts fullt ut? Är det ren tur eller är det symptomatiskt att Sverige inte ens lyckas ta in smarta terrorister som kan bygga bomber? Givetvis tur att det är så i de här fallen men hur står det till med medelintelligensen bland "kulturberikarna"?

4. Varför övar samhällsskyddande instanser så ofta på terrordåd samma dag eller dagen innan ett terrordåd inträffar? Vad är liksom chansen att de är ute på övning för att sedan behöva vara med om "the real deal" nästan direkt efter? Så var det i New York 2001, London 2005 och jag tror även att det inträffade i Boston 2013. Är inte det inte lite märkligt?
1. Inlåsta? Var det inte polisen som höll folk inne? Det brukar vara standard. Har själv varit med om det när en dåre hotade spränga på sveavägen. Var inne på en krog och satt ute och rökte men var tvungen att gå in. En person blev tom. utslängd för han var för full men tvingades in igen av poliserna. Vad har du för källa på att det bokstavligt talat blivit instängda med lås?

2. Så är det vid alla liknande tillfällen. Vittnen i såna här situationer är aldrig särskilt bra på att komma ihåg exakt vad man sett och vad som hänt och man överdriver eller har fel med sina observationer.

3. Första gången utlöstes ju bomben men han sprängde sig själv. Är ofta självmordsbombare misslyckas men det rapporteras ju inte så mycket från de delarna av världen. Är det ens bekräftat att gårdagens terrorist hade bomber i lastbilen? Han snodde den ju strax innan bara dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in