Det här är mina synpunkter/uppfattning/vinkel på det hela, allting får tolkas som det vill.
Först och främst har jag setts att det har delats en bild (snapchat bild) på överkörda människor, jag hoppas bara att du läser det här. Ta bort bilden för helvete och sluta sprid den, hur fan tänker du människa som inte har bättre för sig än att stå och snapchatta till folk och sedan sprida bilden, tänk på dom anhöriga och visa lite jävla respekt. Det hade lika gärna kunnat vara en familjemedlem till dig, eller kanske den du älskar mest på denna jord, riktigt jävla respektlöst.
Tillbaka till tråden så varför det snackades om terrordåd var för att en reporter var "urtjänst" på plats då det hände och folket runt omkring samt polis nämnde det. Media verkar inte ha fått tag i polisen som sa det. Jag har sett, spelat in och streamat expressens live sändning där hon nämner det.
Varför Löfven nämner att det riktar sig mot ett terrordåd vet jag inte.
Läste också en tidigare kommentar här i flashback tråden hur media kunde vara så snabbt på plats.
Svaret är ovanför.
Angående skottlossningen som var en bit bort, en nära vän känner en som jobbar där (trovärdigt att lyssna på nja, men kanske ska uppmärksammas)
Samt en bekant till MIG själv, sa att det hade skjutits där, om det var polisen, utlänningen? Vem vet, det har iallafall tystats ner och försvunnit ut i tomma intet och polisen står och säger att inget skott har avlossats.
Läste också en fråga varför det rök från lastbilen
Vägdamm.
Gripandet av en av dom
https://myfile.org/i8q40ab9b1/17760089_1631577440188965_7661379321627548695_n.jp g
Såg att dom hade gripit den andra dom sökte.
Någon som sitter på mer info? Var det någon bomb inblandad?