2017-04-08, 17:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
De vill inte hemlighålla skottlossningar i sig. Om attentatet är riktat mot en skyddsperson med skyddad identitet så är det hemligstämplade. Låt oss spekulera i en utländsk VIP på besök som utsätts för ett attentat så kommer alla åtgärder för att skydda denne vara hemligstämplade, även eventuella skottlossningar.

Tror dock knappast att en lastbil skulle användas som vapen vid ett politiskt attentat. Drar till sig alltför mycket uppmärksamhet.
Citera
2017-04-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Kartan är nu uppdaterad (Ver. 2) med senaste informationen, en interaktiv karta med bilder och filmer från det senaste dygnets händelser, uppdateras löpande.

Hemska bilder har varningar, så även den som inte vill se dessa kan ta sig igenom. Den löpande storyn är uteslutande hämtad här på Flashback.

Fungerar både på desktop som på mobil LÄNK

Ca 3.000 visningar hittills.

/Provokatör

Imponerande sammanställning! Rekommenderas. Titta inte på dolda bilder.
Citera
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju bara smärre plåtskador och trasig ruta.
Jag tror inte det gick så fort in i Åhléns byggnaden utan att en del skador kommit till utmed drottninggatan.

smärre plåtskador?hela fronten är ju förstörd och det har tydligen brunnit rejält oxå.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howlet
En positiv sak i all sorg och elände är att svenska flaggan tagits till heder igen. T ex som bakgrund på Löfvens pressträff och på Facebook...

I vilka sammanhang duger den?

Som sorgsymbol och då på halv stång?
Citera
2017-04-08, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu tar i och kopplar på logikkretsarna i ett par sekunder, ok?

Om nu Kosatjovs kritik kom bara "ett par timmar" (källa?) efter attacken:

- Hur kunde han då veta att misstänkt GM var en av Ryssland efterlyst terrormisstänkt? (personen var ju inte ens gripen, fotot inte publicerat)

- Varför valde han denna väldigt allmänna formulering istället för att hänvisa till det specifika fallet?

Jag har svårt att förstå Flashbacktendensen att gå igång på och spinna teorier ur ingenting. Använd principen i min signatur istället: Ryssland tar alla chanser att göra propagandapoäng och bedriver ett lågintensivt propagandakrig på alla fronter från troll i sociala medier till ständiga uttalanden från olika personer i deras ledning som syftar till att få ut den bild man vill ha till sitt eget folk och till grupper i väst som sympatiserar med regimen. Den förklaringen räcker mer än väl för att förstå snabbheten i uttalandet. Jag utesluter inte heller att man t.o.m. medvetet kan ha valt att låta Putin säga något snällt, samtidigt som en underhuggare fick komma med lite mer beska propagandapiller.
Din lilla spyfluga, varför svarade du inte på den jävligt enkla frågan?

Kan du ge ett exempel på när en nation valt att kritisera ett av terror attackerat land innan, timmarna efter ett dåd?

Du fixade inte det. Så dina rakknivar kan du köra upp i den håriga PK-röven. Här diskuterar vi terrorism, dess koppling till Ryssland och att de är frustrerade i sina uttalanden. Ta dina propagandapoäng och förpassa dig själv till konspirationstråden.

PS. Har du problem med tiderna går det bra att läsa mina tidigare inlägg med länkar.
Citera
2017-04-08, 17:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tror inte att det var organiserat av IS, al-Nusra eller någon annan terroristorganisation i förväg. Snarare ett spontant dåd av en ensam sympatisör.

Vad du tror är inte intressant. Du menar en ensam "galnings" verk så det ska låta bra. Är du en sådan som kallar dådet för en lastbilsattack istället för terrorattentat också. Dådet var inte spontant, det var planerat. Häng med lite är du snäll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callightman
Personen på bilden ligger på en blå ryggsäck. Det ser åtminstone ut som så.

Ser det inte snarare ut som det ligger en beige/brun väska mellan personens högra och vänstra ben? Ligger nånting där på bilden jag tittar på iaf. Det blåa ser ut som själva luvan, en pälsluva.
Senast redigerad av fonzen 2017-04-08 kl. 17:14.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kanske redan postat, men NyheterIdag menar att Avpixlat hängt ut fel person:

https://nyheteridag.se/avpixlat-hangde-ut-fel-person-som-terrorist/

Och tyvärr skiter Avpixlat i det, bara radera och fortsätta hänga ut oskyldiga personer till de får rätt.
Citera
2017-04-08, 17:06
Medlem
Nästan 400 sidor!

Ingen som kan få till en sammanställning av det vi fått fram?
Nån som har bekräftad bild på den misstänkte tex?
Citera
2017-04-08, 17:06
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
Bara genom din särskrivning har jag svårt att ta dig på allvar. Jag är personligen inget stort fan av media, men jag har svårt att tro att man säger att man gripit förövaren om man i själva verket inte har det, doesn't make any sense. Precis som ditt tankesätt. Är ju inte direkt logiskt heller att man spärrar av hela innerstan efter ev. gärningsman om han ligger/sitter avliden i hytten?

haha ta inte mitt ord kolla bilden klart dom hittar på saker så att polisen och staten framstår som bra och pålitliga=mer övervakning.spärra av stan ingår i skådespelet men det är ju bara en teori men hör ju inte denna tråd till.
Citera
2017-04-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amorterarn
Polisen verkar få mycket beröm över sin insats. Det är möjlig att dom gjort ett bta jobb men var det inte så att snubben tog arlanda express till arlanda, buss till märsta, gick in på en circle k och erkände brottet, gick därifrån och två personer följde efter honom och ringde polisen?
om så är fallet är väl den delen, själva hittandet och gripandet inte särskilt imponerande?
Bra att dom tog honom och bra att dom gick ut med bilden men risken är att alla nu anser att bara för att de lyckades gripa 1 person med hela polis-sveriges resurser, att folk får uppfattningen att vi har en fungerande polis?

Dom glömde tex att skicka ut ett VMA (viktigt meddelande till allmänheten) enligt expressens rapportering...
Citera
2017-04-08, 17:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du menar en ensam "galnings" verk så det ska låta bra. Är du en sådan som kallar dådet för en lastbilsattack istället för terrorattentat också. Dådet var inte spontant, det var planerat.

Än så länge finns det inga uppgifter om att någon annan än GM skulle ha varit inblandad. Polisen var mycket tydlig på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in