Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Nu tar i och kopplar på logikkretsarna i ett par sekunder, ok?
Om nu Kosatjovs kritik kom bara "ett par timmar" (källa?) efter attacken:
- Hur kunde han då veta att misstänkt GM var en av Ryssland efterlyst terrormisstänkt? (personen var ju inte ens gripen, fotot inte publicerat)
- Varför valde han denna väldigt allmänna formulering istället för att hänvisa till det specifika fallet?
Jag har svårt att förstå Flashbacktendensen att gå igång på och spinna teorier ur ingenting. Använd principen i min signatur istället: Ryssland tar alla chanser att göra propagandapoäng och bedriver ett lågintensivt propagandakrig på alla fronter från troll i sociala medier till ständiga uttalanden från olika personer i deras ledning som syftar till att få ut den bild man vill ha till sitt eget folk och till grupper i väst som sympatiserar med regimen. Den förklaringen räcker mer än väl för att förstå snabbheten i uttalandet. Jag utesluter inte heller att man t.o.m. medvetet kan ha valt att låta Putin säga något snällt, samtidigt som en underhuggare fick komma med lite mer beska propagandapiller.
Din lilla spyfluga, varför svarade du inte på den jävligt enkla frågan?
Kan du ge ett exempel på när en nation valt att kritisera ett av terror attackerat land innan, timmarna efter ett dåd?
Du fixade inte det. Så dina rakknivar kan du köra upp i den håriga PK-röven. Här diskuterar vi terrorism, dess koppling till Ryssland och att de är frustrerade i sina uttalanden. Ta dina propagandapoäng och förpassa dig själv till konspirationstråden.
PS. Har du problem med tiderna går det bra att läsa mina tidigare inlägg med länkar.