2017-04-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Han sa att polisen och Säpo höll honom fortlöpande informerad, men att mycket var sådant han inte kunde svara på pga sekretessen. Just detta med den påstådda skotlossningen kunde han dock dementera eftersom det helt enkelt inte är sant.

Ja, det var intressant att få veta. Sen håller jag nog inte politikers sanningsenlighet särskilt högt.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Finns det inte uppgifter på att GM skadat sig på bomben? Det är förstås många rykten i omlopp just nu...

Det finns en uppgift om att han skadats av glassplitter. Vad gäller den misstänkta bomben så är det väl oklart om den ens briserat.
Citera
Medlem
TsarenSvikerAldrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
FEL!
Men Herre Gud människa!
Är du för trög för att läsa?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%B6ghet#Tr.C3.B6ghet_inom_klassisk_mekanik

FEL!
Kraften som påverkar människokroppen beror på massan och accelerationen, där massan har en betydligt större påverkan än hastigheten.
Däremot är ju risken att fler träffas större om fordonet kör i 150-200 än i 70-100.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Han sa att polisen och Säpo höll honom fortlöpande informerad, men att mycket var sådant han inte kunde svara på pga sekretessen. Just detta med den påstådda skotlossningen kunde han dock dementera eftersom det helt enkelt inte är sant.

Jag har pratat med en person som var på platsen när det hände och hon påstår att hon hörde skottlossning. Flera skott i en följd, dvs. en skottsalva påstår hon att hon hörde. Antingen är det någon som inte talar sanning här eller så var det något som lät precis som skottlossning.
Citera
2017-04-08, 16:32
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
De kan ju faktiskt vara ovetande, har inte tanken ens slagit dig? Det han är och vad han gjort behöver ju inte ha synts utåt.
Han har publikt på sin Facebook visat sympatier för IS, tvivlar på att hans familj då är ovetande.
Citera
2017-04-08, 16:32
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ja, det var intressant att få veta. Sen håller jag nog inte politikers sanningsenlighet särskilt högt.

Just Ygeman brukar dock vara både saklig och trovärdig.
Citera
2017-04-08, 16:33
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Finns det inte uppgifter på att GM skadat sig på bomben? Det är förstås många rykten i omlopp just nu...

Det finns inte ens uppgifter om att det är en bomb, polisen har svarat att det fanns ett "föremål som inte borde vara där" som hittades i lastbilen.

Kan mycket väl vara en bomb, men officiellt har polisen inte sagt Bomb
Citera
2017-04-08, 16:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag har pratat med en person som var på platsen när det hände och hon påstår att hon hörde skottlossning. Flera skott i en följd, dvs. en skottsalva påstår hon att hon hörde. Antingen är det någon som inte talar sanning här eller så var det något som lät precis som skottlossning.

Tror knappast att polisen och Ygeman ljuger om detta. Om teorin om sprinklersystemet stämmer kan det mycket väl ha kommit flera smällar i följd, en från varje krutladdning som utlöstes.
Citera
2017-04-08, 16:34
Medlem
Citat:
Just Ygeman brukar dock vara både saklig och trovärdig.

Jag förmodar då att du skulle bli besviken om det visade dig att han inte levde upp till din föreställning om honom. Sånt kan tyvärr hända.
Citera
2017-04-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
En elvaåring (kanske snart 12) kan gott och väl vara lika storvuxen som en småväxt äldre kvinna, typ 160 cm. Tycker fötter och händer ser små ut, men längden...är ju av naturliga skäl...svåruppskattad.

Identifieringen av de döda är inte klar än vilket innebär att poliserna går på typ okulärbesiktning för att avgöra ungefärlig ålder. Den flicka som troligtvis dödats blev mycket illa tilltygad. Minst sagt utspridd. I brist på identitet är det inte osannolikt att polisen bedömt henne som en vuxen. En söndersliten kropp får liksom större och mer svårbedömd volym.
Lila byxor är inte vanligt. Jag tror tyvärr det är lille E.
Citera
2017-04-08, 16:35
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Han har publikt på sin Facebook visat sympatier för IS, tvivlar på att hans familj då är ovetande.
Muslimer.....du tror väl inte han låter frugan ha facebookkonto....
Citera
2017-04-08, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Koncentrationsläger kommer att byggas och muslimer kommer att tillfångatas en efter en.

Nej känner man Sverige rätt så kommer ingenting att hända. Det här var ett dåd utfört av en vansinnig man, inte av en muslim.

Den som han sin adress sa bland annat att han festade.

Det betyder väl supa tycker jag. Fast äkta muslimer dricker ju inte. Eller annorlunda i Uzbekistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in