Citat:
Ursprungligen postat av
VassleProtein
Vadfan är ett "nazistdåd"? Gasning? Hursomhelst så instämmer jag med ett tidigare inlägg, i dagens Sverige så finns det islamister runt varje hörn. Rustam passar ju nästan perfekt in på medias beskrivning av GM så det är svårt att inte tro det är han. Sen måste även du, som använder ord som "nazistdåd", förstå att om det inte vore för Rustams bilder där han står framför massa islamist-flaggor skulle man inte misstänkt han. Det var inte som nån googlade och hittade en random muslim-uzbek och postade hans FB utan man la fram argument varför detta måste vara GM och det lät jävligt rimligt. Såg ut som en kopia på han som polisen ville hitta, islamist, flaggorna osv.
Nazistdåd = ett ord som svensk media gillar att använda och som säkert hade använt om en högerextremist hade gjort något (vilket jag vet sällan händer).
Yes, jag är varken ett fan av Hizb ut-Tahrir eller svensk invandringspolitik. Det är inte alls ologiskt att folk började sprida hans bilder, hans ålder var nära gärningsmannens, man såg 4 barn på profilbilden, Hizb ut-Tahrirflagga etc..
Reagerade på själva påståendet från en person här som tyckte det var konstigt att han inte visade sorg och beklagade händelsen i samma inlägg där han är arg över att hans bilder spridits. Tyckte att det var konstigt resonerat, annars ingen sympati för muslim-uzbeken.