2017-04-08, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
En T*r*sa Lundgr*n. Ska ha varit hon som var ägare till hunden som också dödades, men sen finns det också uppgifter som tyder på att det är 11-åriga *bba som är den person som ligger på övergångsstället med benen avslitna då hennes klädsel matchar beskrivningen på FB.

*(E)

Det du skriver ovan stämmer i te alls. Hon håller i en hund på sin bild men den hunden har ingenting med detta att göra...
Citera
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
En T*r*sa Lundgr*n. Ska ha varit hon som var ägare till hunden som också dödades, men sen finns det också uppgifter som tyder på att det är 11-åriga *bba som är den person som ligger på övergångsstället med benen avslitna då hennes klädsel matchar beskrivningen på FB.

*(E)
Var inte teresas hund liten och vit? Den hund som såg död ut på bilden var ju gul
Citera
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Tror du att Sveriges värsta brottslingar företräds av Sveriges sämsta advokater? Polis och Åklagare rekommenderar mycket ofta högprofilerade advokater i så här komplicerade ärenden. Vore rätt sjukt annars som du säkert förstår om du försöker tänka lite.

NÄ för det ska väl GLÄNSAS där MED vad de än hittar på? Hur de än beter sig! Sverige ska ju verka stå för att ta emot hela världen, men mig vetligen har inte landytan ökat sen jag var barn!!! Och tar man emot människor, ska man också kunna ta emot dem. Så är det väl bara för annars blir ju de också lidande. Ett försök att vara diplomatisk även om jag tycker vissa saker jag inte tar upp här i tråden.
Citera
2017-04-08, 15:00
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Kan ju vart en del av Åhlens som föll i backen när elden tog fart .
Kan ta ha vart så att mussen trodde att skulle dö i krocken?
Citera
2017-04-08, 15:01
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Har du källa på det?
I A-bladet står det att ett vittne följde efter honom när han lämnade bensinmacken.

Svart munkjacka med en annan grön jacka utanpå. Se bild media aftonbladet.
Citera
2017-04-08, 15:02
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ingen blir arresterad i Sverige. Här grips, anhålls och häktas folk.

Men man får likväl sitta i arrest efter att man gripits så liiite arresterad är man nog allt!?

Lastbilen har lämnat svarta spår efter sig i princip sedan den stals! Finns bild på decsvata spåren i SvD, vad beror spåren på? Har han kört med parkeringsbromsen i?
Citera
2017-04-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att han greps i en butik rapporteras forfarande i radio (P4). Att han burit en balaclava samt var täckt av glassplitter har rapporterats på flera ställen - kan tyvärr ej ge en källa. Det finns vissa tecken på att den gripne var sinnesförvirrad, eventuellt mer skadad än vad man tro med tanke på att han lyckats ta sig till Märsta. Men han väl för tusan inte blödande hoppat på en buss iförd en balaclava?

Ja, men i media pratar man om Circle K. Så undrar var du fått uppgiften om HM ifrån?
Citera
2017-04-08, 15:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sif-Rud
Det du skriver ovan stämmer i te alls. Hon håller i en hund på sin bild men den hunden har ingenting med detta att göra...

Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Var inte teresas hund liten och vit? Den hund som såg död ut på bilden var ju gul

Ok. Det kan hända. Har själv inte sett bilden på Teresa och hennes hund. Bara sett det talas om det här på FB. Framgick inte att det var olika hundar.

Anyway. Sökte på birthday nu och den enda T*r*sa Lundgr*n i hela Stockholms län är född 1970 så antingen stämmer inte åldern eller så bor/bodde hon inte i sthlm.
Citera
2017-04-08, 15:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag raderade mitt inlägg. Namnet på MGM var för mig oklart.

Det är riktigt vidrigt att religiösa vettvillingar oavsett härkomst hörsammar IS och andras förmaningar att utföra terrordåd. Och dessa dåd utförs t o m i Sverige som i jämförelse har väldigt lite att göra med maktkampen i mellanöstern.

De militanta islamisterna drivs ofta av ett allmänt hat mot "väst" och dit räknar man tyvärr också Sverige även om våra bidrag till USA:s krig i Mellanöstern hittills varit tämligen obetydliga.

Uzbekistans diktator Islam Karimov hade ett nära samarbete med USA som tidigare hade en stor militärbas i landet. USA brukade också skicka krigsfångar från Afghanistan till Karimov för "extraordinary rendition", vilket bidrog till hatet mot "väst".

Därmed inte sagt att MGM motiverats av detta, men det är inte osannolikt om han verkligen kommer från Uzbekistan.
Citera
2017-04-08, 15:05
Medlem
knazbarnets avatar
Jag blir iof ofta kallad känslokall men är det bara jag som spyr på allt som skrivs om "hjältar" som bjöd på mackor, att vi måste våga leva våra vanliga liv etc i media/FB?

Hur kan man häva ur sig begreppet hjältar över alla som gör nåt hjälpsamt?

Hur svårt är det att återgå till vardagen egentligen? De är ju inte direkt som 9/11 där massor människor dog och ett område totalförstördes. De är 4 som dött (och ja det är tragiskt) men det är ingen som pratar om att återgå till vardagen när någon rattfull mejat ner 3 personbilar och dödat 6 pers.

Hade fattat uttrycket om det var 4e attacken på typ 2 månader men nu blir det ju bara löjligt...
Citera
Medlem
Fy fan... Två stycken som har blivit lemlästade och kluvna i flera bitar. Jag trodde först det bara var en person som fick lida så.

Citera
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Kan ta ha vart så att mussen trodde att skulle dö i krocken?

Hemmagjord bomb sa man från början i en väska. Nu är det portfölj med en anordning som inte hör hemma i en lastbilshytt, alltså en självmordsbombare som vill göra så stor förödelse som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in