2017-04-08, 11:40
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Är du efterbliven? Ja det är faktiskt ett adekvat svar på din "fråga"!

Nu när du fått vara otrevlig, kan du besvara frågan då?
Citera
Bannlyst
Jesper Söder
Citat:
Rakhmat Akilov 39 år Uzbekistan, där har ni den misstänka förarens namn. Vet att det cirkulerar en bild runt som är FAKENEWS. Här har ni den riktiga misstänka mannens namn!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Livstid. Jag kan inte se något annat alternativ. Skulle vara bra om vi införde dödsstraff igen.

Är du helt jävla dum i huvudet? Vi ska INTE införa dödsstraff eller något liknande.

Man ska deportera svinen och förbjuda dom att någonsin komma in i Sverige igen.

Tyvärr krävs det mycket strängare gränskontroll på fulltid vilket kommer aldrig hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashspeed
Ni och Avpixlat har hängt ut fel MGM

Den ni pratar om har inte blivit arresterad.

Det är rätt att hänga ut honom också. Han sitter med ett finger i luften och framför en IS flagga. Räcker enligt mig för att spärra in honom på livstid
Citera
2017-04-08, 11:41
Medlem
Undrar om han barn älskar sin pappa fortfarande? Åkte förbi där med buss 20-30 min innan alltså hur lång tid tar dte från frihmamnen till hötorget. Jag var iallafall framme i frihamnen när detta hände presic
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Från AB:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1a1LQ/hjaltevittnena-ledde-polisen-till-misstankte-terroristen

fan vad polisen läcker...
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashspeed
Ni och Avpixlat har hängt ut fel MGM

Den ni pratar om har inte blivit arresterad.

Ingen blir arresterad i Sverige. Här grips, anhålls och häktas folk.
Citera
2017-04-08, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Om en vecka är allt utrett och det var bara en/två förbannade och troligtvis utvisningshotade flyktingar utan koppling till någon som helst terrororganisation. Minns vem som skrev det!
Det är möjligt att det är så men var så säker på att IS kommer ta ansvar för dådet för att samla poäng. Mannen som gjorde detta är garanterat en person som sympatiserar med IS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Källa?
Nära vän som känner honom och varit i kontakt med han.

Kommer troligen klargöras under dagen men just nu jobbar de med att rentvå hans namn hos polis / seriös media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouintheh
Det är rätt att hänga ut honom också. Han sitter med ett finger i luften och framför en IS flagga. Räcker enligt mig för att spärra in honom på livstid

Kan någon vänlig själ skicka bild på personen i fråga?
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Är du helt jävla dum i huvudet? Vi ska INTE införa dödsstraff eller något liknande.

Man ska deportera svinen och förbjuda dom att någonsin komma in i Sverige igen.

Tyvärr krävs det mycket strängare gränskontroll på fulltid vilket kommer aldrig hända.

Varför inte? Är du en brottsling själv månne? Jag är personligen för dödsstraff.

Att deportera är också en annan alternativ.
Citera
2017-04-08, 11:43
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En sak jag inte blir klok på är hur terroristen kunnat lämna lastbilen helskinnad? Den gick, vad jag förstår, i 100 knyck i timmen. Han lär knappast ha använt bilbälte heller med tanke på den korta tiden han haft från att sno lastbilen och köra iväg med den, samt att han avvek från platsen snabbt.

Dels har vi det faktum att lastbilen krashade i full fart in i Åhlens, vartpå förarhytten blivit fullständigt demolerad, och sedan dels det faktum att hela förarhytten var övertänd. Hur kan man bara lugnt strutta iväg från platsen helt helskinnad efter något sådant?

Hörnet han krashar in i är mestadels glas, uppenbarligen har han använt bälte. Han slår även in i Betongsuggelejonen vid korsningen vilket sänker farten.
En del bilder på lastbilen från den här artikeln:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4390436/Truck-rammed-group-pedestrians-Stockholm.html

Lastbilen ser inte så demolerad ut. Den där krashen klarar man med bälte på, fanns säkert även krock-kudde i lastbilen.

Inte alls förvånande, sen är snubben idiot och har adrenalinpåslag.
Inga större konstigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Undrar om han barn älskar sin pappa fortfarande?

Barnen är med största sannolikhet helt hjärntvättade in i riktig islam.
Samma sorts horungar som terroriserar andra barn i skolor och dagis.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2017-04-08 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in