2017-04-08, 14:44
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Var har du sett denna uppgift?
Att han greps i en butik rapporteras forfarande i radio (P4). Att han burit en balaclava samt var täckt av glassplitter har rapporterats på flera ställen - kan tyvärr ej ge en källa. Det finns vissa tecken på att den gripne var sinnesförvirrad, eventuellt mer skadad än vad man tro med tanke på att han lyckats ta sig till Märsta. Men han väl för tusan inte blödande hoppat på en buss iförd en balaclava?
Citera
2017-04-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlafRagnar
"Den nationella terrorhotnivån ligger kvar på tre, på en femgradig skada."

Hur fan tänker staten?
Vart fan har Sverige tagit vägen?

Inte ens när det, DE FACTO, sker ett terrordåd så uppdaterar man hotbilden. Går det få ett tydligare bevis på Sveriges naivitet? Det här landet ÄR förlorat. Jävla fitta vad förbannad man blir. Vem i helvete vill skaffa barn i framtiden och tillåta sina barn växa upp i det här samhället?
Citera
2017-04-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vem är MGM?
Jag undrar över vem MGM är. Den utpekade RA hävdar bestämt att han inte har med dådet att göra.
Återstår några andra uppgifter om MGM som borde bekräftas eller förkastas:
– Ryssland har begärt honom utlämnad, men Sverige avslog begäran.
– Han är engagerad i organisationen
Hizbut Tahrir/Hizb ut-Tahrir.
Organisationen är förbjuden och terrorstämplad i bl.a. Tyskland, Ryssland, Kina, Egypten och Turkiet.

Är ens uppgiften "39-årig fyrabarnsfar från Uzbekistan" bekräftad, eller är det något som Aftonbladet gissat?

Om du med MGM menar han som dödade människor med lastbilen så vet jag inte det.
Citera
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Inte det utan att han under hela valrörelsen beskrev Sverige som ett varnande exempel tillsammans med Frankrike och Tyskland. Minns du Bryssel? Var det inte nåt #lastnightinbryssel eller liknande där alla sa att det var så lugnt och fint trots att Trump beskrivit det som ett "hell hole". Någon vecka senare smällde det.

Ja, Trump är ett orakel liksom vi andra som lever i verkligheten. Vi har förutspått detta länge medan ni andra blir chockade. "Hur kunde det här hända i Sverige?", "Vi har varit naiva" osv.
Så nu är terrordåd i USA, som är långt fler, glömda? Om det sker någonting i USA, minns då att vrida det till att Trump gjort någonting rätt.

Denna förfärliga incident har ingenting med er idol att göra. Det var en tidsfråga ja. För att extremismen blir värre i världen åt båda håll. Våld föder våld. Vanliga människor får betala priset. Nu i Stockholm. Jag lider med de anhöriga.
Senast redigerad av SvartChili 2017-04-08 kl. 14:48.
Citera
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeymaggot
Kan ni sluta dela bilder på folk!! Verkar som att Flashback-detektiverna än en gång har hängt ut en oskyldig man: http://i.imgur.com/mHt1rXC.png

Om han är oskyldig, vilket han tillsynes verkar vara eftersom att han postat på VK så måste jag ändå säga att han inte verkar vara direkt berörd över terrordådet. Han beklagar varken att det har skett eller säger i sin text hur fullständigt omänsklig handlingen är och att han är bedrövad över att folk skulle mena att han vore kapabel till det.

Hans avsaknad av sorg, ilska och öht känslor tycker jag är märkligt.
Citera
2017-04-08, 14:46
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Spaceman
Helt otroligt att den misstänkte terroristen tilldelas en av Sveriges bästa försvarsadvokater, om inte den bäste. Visst har man rätt till en advokat men inte en fucking advokat i samma kaliber som Johan Eriksson.

För övrigt befann jag mig i T-centralen precis när det hände och inväntade en kompis till mig. När jag träffade honom började alla plötsligt springa, helt panikslagna, mot vår riktning samtidigt som vi skojade om att det var någon terrorist i närheten
Tror du att Sveriges värsta brottslingar företräds av Sveriges sämsta advokater? Polis och Åklagare rekommenderar mycket ofta högprofilerade advokater i så här komplicerade ärenden. Vore rätt sjukt annars som du säkert förstår om du försöker tänka lite.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paraply.
Om GM inte är svensk medborgare eller till och med en papperslös, varför ska Sverige stå för advokatkostnader?? Det borde ju vara GMs hemland kan jag tycka!

Inget konstigt med det. I en rättsstat garanterar staten att alla har möjlghet att försvara sig inför domstol, även den som begått ett avskyvärt brott.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Uzbekistan har länge haft problem med islamister. Tyvärr så radikaliserades de under Islam Karimovs brutala diktatur.
Jag raderade mitt inlägg. Namnet på MGM var för mig oklart.

Det är riktigt vidrigt att religiösa vettvillingar oavsett härkomst hörsammar IS och andras förmaningar att utföra terrordåd. Och dessa dåd utförs t o m i Sverige som i jämförelse har väldigt lite att göra med maktkampen i mellanöstern.
Citera
2017-04-08, 14:47
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Spaceman
Helt otroligt att den misstänkte terroristen tilldelas en av Sveriges bästa försvarsadvokater, om inte den bäste. Visst har man rätt till en advokat men inte en fucking advokat i samma kaliber som Johan Eriksson.
Kända advokater dras ju till fall med hög mediebevakning som flugor till skit.
Citera
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Hon såg ut att vara 40+ den kvinnan, tror inte det är hon

Du, det tyckte jag med, men i bakgrunden rullade de in någon med på en bår men det fick man ingen uppfattning om det var man eller kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Om nu den första som pekades ut faktiskt har skrivit det. Så verkar detta stämma rätt bra. Profilen är nu borta, så bra arkiverat!

Resten av profilerna:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009332469439&ref=ts&fref=ts
https://vk.com/id167138986
https://www.ok.ru/profile/533964858027

http://archive.is/3bSMi

Säker på det? Det händer ju att vissa har samma namn ganska ofta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, Trump är ett orakel liksom vi andra som lever i verkligheten. Vi har förutspått detta länge medan ni andra blir chockade. "Hur kunde det här hända i Sverige?", "Vi har varit naiva" osv.

Du måste skoja? I princip alla har varit medvetna om att just den här sortens attack skulle kunna ske i Sverige i stort sett när som helst. Trump påstod att någon form av attack redan skett. Det gör honom inte till ett orakel, bara en snubbe med dålig koll som har svårt att sålla bland den information han får från Fox News.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in