2017-04-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fandja
Hårfärgen stämmer också.
Bilderna på kvinnan verkar hon ha brunt hår? Inte säker med bilderna har hemsk kvalité (ser ut att vara fotograferad på en skärm) och bilden på flickan har mer rött hår. Tack för rättningen! Inte lätt att hitta bilderna då de blir raderade riktigt snabbt.
Citera
2017-04-08, 14:17
Medlem
KronPelles avatar
Här har ni foton från olyckan. VARNING!! EXTREMA BILDER
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Jaha så han var ännu en "papperslös" Han var här illegalt men Sverige gjorde ingenting åt saken. Han borde ha arresterats och blivit utvisad för länge sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Allting stämmer in på Ebba i hennes mammas beskrvning. Blå jacka, lila byxor, brunt hår, brun väska..
Men jag förstår att polisen vill ha DNA test för att bli 110% när det handlar om ett sådant läge.

Nej det gör det inte...enligt signalement ska hon ha BLÅ väska...
Citera
2017-04-08, 14:18
Medlem
Från en viss Rustam Akhmedovs sida på det ryska sociala mediet Vkontakte:
Källa: https://vk.com/id357158184?w=wall357158184_218%2Fall

Citat:
Assalamu alekum varahmatAllahi wabarakatuh! På svenska medier och andra diverse webbsidor sprids nu mina bilder och info om att man har häktat mig med anklagelsen av att jag har varit inblandad i gårdagens terrordåd. Så jag vill därmed informera alla att det inte stämmer med verkligheten. Jag är hemma och mår bra. Självklart har jag inget att föra med dåden. Polismän har varken kommit hem till mig eller ringt mig, samt de aldrig hört talas om min existens.
Angående desinformationen källa så tycker jag att det är ryska myndigheter som ligger bakom det just eftersom de redan är proffsiga i användningen av sådana sätt av desinformation. De slängde bara mina bilder med felaktig information i de sociala medier och sidor med nationalistiska bakgrund. De har sväljt det i sin tur och fixade till hela arbetet för dem och spred fel information om mig vidare.

Jag vill och kräver vederläggning från varje sida och person som har publicerat sån slags information på sociala medier eller webbsidor! I annat fall blir jag tvungen att vända mig till domstolen och få min rätt prövad dör på ett officiellt sätt!
Citera
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Hur många quattro stagionis, netflixabbonemang och fantor kommer detta kalaset kosta mig?

Du jag vet faktiskt inte... Men mellan tummen och pekfingret kostar väl ett försvar i normalstorlek (normalt lång rättegång på ett par, tre tillfällen) runt 200-300 000 kr. En kvalificerad gissning, men i runda slängor...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Det här får SÄPO ta på sitt ansvar och alla politiker som varit öppna för den massinvasion av invandrare. Det finns ca 5000-10000 liknande personer på våra gator som MGM. Det finns enbart 300-500 ISIS celler i Sverige som vänt hem till Mellanmjölken och PK korrekta Sverige. Öppna area hjärtan och famnar nu allihopa!!! Terrorn är här och kommer stanna, detta attentat är inte det sista i Sverige skulle jag gissa på.

Absolut ett stort misstag av SÄPO, dom sumpade de tips som inkom 2016......

sen en sån amatörmässig presskonferens mupparna höll, lät som ur en AMF kurs i projektrapportering - trygga att bo i Sverige med en sån rikspolischef, han sa Öhhh i början på varje mening men innehållet av det han sa var noll!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ändå gick Europa och Sverige ut och fördömde muslim attacken på bögklubben.

Det är ju ganska stor skillnad. Europa och särskilt Sverige försöker berätta för alla andra länder att allt är bra med den muslimska invandringen osv. Då om det händer ett terrordåd i Sverige, när alla andra länder har tittat bekymrat på Sveriges utveckling, varför skulle de då fördöma attacken då Sverige hela tiden försöker motbevisa dem att allt är bra?

USA t.ex vill ju lösa problemet. Sverige blundar för problemet.
Citera
2017-04-08, 14:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Hörde att Putin gjort ett muntligt uttalande där han beklagar sorgen men Trump? Sitter han och småflinar för att vi Svenskar håna honom när han drog "look at what happened last night in Sweden" - talet?

US State Department acting spokesman Mark Toner condemned "this brutal and senseless attack" and said the United States was ready to provide any assistance it could to investigate it.

"Attacks like this are intended to sow the seeds of fear, but in fact they only strengthen our shared resolve to combat terrorism around the world," Toner said in a statement.

http://www.sbs.com.au/news/article/2017/04/08/sympathy-sweden-after-stockholm-attack

Citera
2017-04-08, 14:21
Medlem
Hur kan Gärningsmannen ha seglat under SÄPO´s radar när det klart och tydligt framgått på sociala medier att han poserat med en halsduk som utrycker stöd för Hizb-ut Tahir. En organisation som arbetar för en världsomspännande islamisk stat – ett kalifat efter mönster från profeten Muhammeds tid som manar till kamp mot världsliga och oislamiska regimer. Ändå påstår man att man inte kunnat få det bekräftat att mannen skulle vara en säkerhetsrisk. Är det här en skandal som man nu försöker att tysta ner och att skademinimera?
Senast redigerad av Sixtenssjal 2017-04-08 kl. 14:23.
Citera
2017-04-08, 14:21
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Absolut ett stort misstag av SÄPO, dom sumpade de tips som inkom 2016......

sen en sån amatörmässig presskonferens mupparna höll, lät som ur en AMF kurs i projektrapportering - trygga att bo i Sverige med en sån rikspolischef, han sa Öhhh i början på varje mening men innehållet av det han sa var noll!

Håller helt med! Spot ON!! Pajas till Rikspolischef, ställde till med kaos på Försäkringskassan när han var där med. Totalt avsaknad av empati och förståelse har han!
Citera
2017-04-08, 14:22
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sif-Rud
Nej det gör det inte...enligt signalement ska hon ha BLÅ väska...

Med ett dygn passerat efter attacken, tror du då att hon blivit kidnappad/bortförd?
Hade hon varit bland de skadade hade deras anhöriga varit underrättade vilket de inte är då mamman uppdaterade sin FB för nån timme sen med efterlysningen. Vi alla vet att tyvärr är det Ebba som ligger där. Polisen vet de också därför har de åkt till flickans famlij för att få DNA för att få de 110%. På presskonferensen såg man tydligt att poliserna ville undvika frågan om flickan med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in