2017-04-08, 14:12
Medlem
HeroesSilencios avatar
Det här får SÄPO ta på sitt ansvar och alla politiker som varit öppna för den massinvasion av invandrare. Det finns ca 5000-10000 liknande personer på våra gator som MGM. Det finns enbart 300-500 ISIS celler i Sverige som vänt hem till Mellanmjölken och PK korrekta Sverige. Öppna era hjärtan och era varma PK famnar nu allihopa!!! Terrorn är här och kommer stanna, detta attentat är inte det sista i Sverige skulle jag gissa på.
Senast redigerad av HeroesSilencio 2017-04-08 kl. 14:24.
Citera
2017-04-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitkrita
Jodå, men att föräldrarna förmodligen inte kunde få tag i henne och trodde nog att det var pga avspärrningen och att det knappt gick att ringa osv i Stockholm under den tiden.. Då jag själv såg bilden på flickan tidigare idag så kopplade jag det direkt till bilderna på den döda 'kvinnan'. Hennes ytterkläder var förbaskat lika men hårfärgen stämde inte helt och hållet, tror jag?

Hårfärgen stämmer också.
Citera
2017-04-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashisking
Misstänkte kopplad till IS-finansiering via städfirma

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-terroristen-kopplad-till-tidigare-stadharva/

Säpo bedömde alltså honom och städfirman som pensionsräddare istället för Is-finansiärer. Någon borde avgå.
Citera
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om personen som arkebuseras är skyldig så har jag inga invändningar.

Men det är ju det mildaste straffet, då är det över för honom utan att han känt ett piss. Hur tänker du nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongotrumm
Solidaritet från Polen https://etnolund.wordpress.com/2017/04/08/glom-inte-ebba/

Vi måste hålla ihop!

Men va fan...det är väl inte ens bekräftat att det är hon!?

Sjukt vad folk gör för att få klick på sin blogg..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cattivo
Varför får jag känslan av att flashback detektiver är snabbare och effektivare än samtliga myndigheter?

Därför att Flaschback drivs av skvaller och slänger ur sig egna sanningar som de aldrig
dementerar, medan myndigheter måste ha på fötterna innan de går ut med information.
Man håller även inne med information så man förhindrar spekulationer.
Citera
2017-04-08, 14:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fandja
Hårfärgen stämmer också.

Allt stämmer förutom att den döda tjejen verkade ha något kortare hår än flickan, men det kan ju vara en gammal bild på FB.
Citera
2017-04-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Om man inte har råd med ett bra försvar i USA tilldelas man en underbetald public defender. I Sverige verkar man tilldelas det bästa försvaret, vem betalar? Jag har svårt att tro att den anklagade står för kostnaderna.

https://www.advokatsamfundet.se/for-advokater/Advokat-i-framtiden/Fem-fragor-till/Alla-Fem-fragor/Fem-fragor-till-Johan-Eriksson/

Det är fortfarande samma summa oavsett advokat. Sen om man är rik kan man göra en deal om extra ersättning med advokaten vid sidan av den allmänna ersättningen som staten betalar
Citera
2017-04-08, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Detta stämmer inte. Se mitt inlägg ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldLarsson
Staten betalar kalaset.

Det gör de i alla demokratiska länder.
Citera
Medlem
RistoKarvinens avatar
Var kan man hitta polisens senaste presskonferens nu i efterhand? Alla (svt, tv4 etc) tvingar mig att titta på stammande och ööhhande reportrar istället.
Citera
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fandja
Hårfärgen stämmer också.

Allting stämmer in på Ebba i hennes mammas beskrvning. Blå jacka, lila byxor, brunt hår, brun väska..
Men jag förstår att polisen vill ha DNA test för att bli 110% när det handlar om ett sådant läge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kan tilläggas att många uzbeker hade goda grunder att söka asyl. Den just avlidne diktatorn Islam Karimov brukade koka oppositionella uzbeker levande i olja.

Får hoppas att Uzbekistan tar emot honom så han vara i fängelse där efter några år. Några länder gör ju så. Han lär bli friterad och slängd till griserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in