2017-04-08, 14:01
Medlem
Eliasson klargör att man inte vet om det finns flera gärningsmän och man gör allting för att ta reda på det.
Citera
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaleesy
Är det min webbläsare som krånglar eller har sidor raderats från tråden?
Inte hela sidor men modsen rensar naturligtvis bort onödig skit. Såsom denna fråga och svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Drog Eliasson precis en Bush-qoute? "Read my lips"

Ja.
Citera
2017-04-08, 14:02
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Sant. Meningen kanske var inte att dö utan smita ner i tunnelbanan och försvinna. Ungefär som Palmes mördare.
Var inte målet Riksdagshuset länge fram i slutet av Drottninggatan med tanke på den "anordning" som enligt uppgift fanns i bilen? Men att det kanske blev ett oavsiktligt avbrott innan dess?
Citera
Pojken med guldbyxornas avatar

Moderatormeddelande

Postat av Pojken med guldbyxorna 2017-04-08, 14:02
Moderator
Uppdaterat moderatormeddelande:

Nu håller vi oss till diskussioner om vad som hänt här. Vill ni diskutera effekter och politik gör ni det i en annan tråd. Allt annat än faktamässiga diskussioner kommer att ge varning.

Inrikespolitiska aspekter kan diskuteras här:
(FB) Hur kommer terrordådet i stockholm påverka svenska politiken/samhället?
(FB) Kommer det bli svårt för muslimerna i Sverige nu?

Medias hantering kan diskuteras här:
(FB) Medias hantering av terrordådet i Stockholm 2017-04-07

Några övriga trådar:
(FB) Åhléns agerande - sälja skadat gods? (Reklam och marknadsföring)
(FB) Muslimers reaktioner på terrorattentatet i Stockholm 7/4 (Terrorism)
(FB) Hyllade lastbilsdådet i Stockholm på Periscope [Utbrutet] (Terrorism)
(FB) Svensk polis agerande i samband med terrorattentatet i Stockholm (Terrorism)
(FB) Vad vet man om lastbilsterroristen i Stockholm? (Terrorism)
(FB) Hur förhörs terroristen nu tror ni? Torterad? (Brott och brottsbekämpning)
(FB) Bilder från Drottninggatan i Sthlm 7 april (Mondo, gore och bizarre)
(FB) Lastbilsattack, Stockholm - terrorattack / konspiration? (Konspirationer och alternativa teorier)
(FB) Flashbacks säkerhetskontroll - ang Stockholmsattentatet 7 april - vilka är ok? (Flashback)

// mod
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2017-04-09 kl. 11:59.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det vet vi inte ännu om han gjort. Jag gissar att han finns i deras material om uppgiften att misstänkt GM bl.a. lajkat bilder från terrordådet i Boston stämmer.

Säpo bekräftade just att de hade vissa uppgifter om mannen tidigare, men inget som ledde till några åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cattivo
Varför får jag känslan av att flashback detektiver är snabbare och effektivare än samtliga myndigheter?

Instämmer helt!
Citera
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cattivo
Varför får jag känslan av att flashback detektiver är snabbare och effektivare än samtliga myndigheter?
För att svenska myndigheter inte kan spekulera hejvilt...
Citera
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Nån som vet om Uzbekistanier ofta söker asyl och om dom ofta får asyl?

Jag har inte hört att dom har sagt att han är svensk medborgare. Varken Nyheter eller presskonferenser . Nån?
Han fick avslag på sin asylansökan i januari och har levt i Sverige som papperslös sedan dess.
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
De blev lemlästade. Jag har inte sett bilderna, men så som folk har beskrivit så hade ju flera fått delar avslitna från kroppen och förmodligen krossade ansikten. Id-kort kanske också blivit skadade/inte kunnat tydas.

Bilden på flickan/kvinnan är hemskt, men hon är inte oidentifierbar när det kommer till överkroppen. SR:s reporter ska ha försökt återuppliva en man på plats, men misslyckats. Att de försökte få liv i honom talar ändå för att han inte var halv, huvudlös eller liknande. Ytterligare en person ska ha avlidit på plats. Den fjärde på sjukhuset.

Som Gato12 skrev dock: De kan ju mycket väl vara turister, varför identifieringen och besked till anhöriga dröjer.
Citera
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen
Otroligt uselt av Säpo att GM gått under radarn tills nu

Tycker inte jag. Jag vet att de har fullständigt koll med de som är ett hot. Impulsiva psykopater kan man inte ha koll på. Är det inte planerat så har de ju inte haft möjlighet.

Det är så djävla lätt att i efter kritisera.
Du har ingen aning om hur många gånger de räddat vårt land med sitt jobb i det tysta.

Samhället lägger ner miljarder på övervakning från näringsliv, samhälle osv.

Även om han funnits med tidigare går det ju inte att stoppa en impulsiv handling.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Nån som vet om Uzbekistanier ofta söker asyl och om dom ofta får asyl?

Jag har inte hört att dom har sagt att han är svensk medborgare. Varken Nyheter eller presskonferenser . Nån?

2014 var det 230 Uzbeker som sökte asyl, 27% blev beviljade. Hittar inga senare siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in