2017-04-08, 08:43
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Off Topic
Le Pen fick väl 47% väljarstöd i en OU alldeles nyligen?
En vinst i med 50% i första omgången borde således ligga inom felmarginalen?

On Topic
Jag tror vi befinner oss på okänt vatten. Terrordådet är helt okänt fenomen för personer som inte kommer ihåg/var födda 1975 när Bader-Meinhof sprängde den dåvarande Västtyska ambassaden.
Precis som du säger lär bilderna på den massakrerade kvinnan fastna på mångas näthinnor.
Just hur detta kommer omsättas i politiskt kapital är svårförutsägbart.

Åh katten, det har jag missat. Goda nyheter i så fall!

Senaste jag läste att hade hon ca 26-28%, Facon ca 20-21% och Fillon 17-18%, ungefär. Man skrev att hon ansågs vinna första valet men att hon sedan skulle förlora andra. Jag kan ju för all del ha läst en PK-analys.

Naturligtvis är det osmakligt att diskutera eventuell utveckling av inrikespolitiken innan blodet är borta från gatorna, men samtidigt är tiden knapp och utvecklingen skrämmande.

Jag undrar om det är så att man kommer använda dessa attacker, gårdagens och tex IKEA för att ge amnesti åt alla som ska skickas ut bara för att förebygga våldsdåd? Den idén ligger i linje med landsförrädarnas politik hittills.
2017-04-08, 09:00
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Fast det har du inte,fel alltså.
I det korta perspektivet tjänar inte SD på detta muslimska terrordåd.

Även om ni K-amrater förstår det naturliga sambandet med Blattarnas terror och ökat stöd för SD, vägrar ni ändå att acceptera verkligheten, som ni alltid ha gjort...

2017-04-08, 09:06
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Åh katten, det har jag missat. Goda nyheter i så fall!

Senaste jag läste att hade hon ca 26-28%, Facon ca 20-21% och Fillon 17-18%, ungefär. Man skrev att hon ansågs vinna första valet men att hon sedan skulle förlora andra. Jag kan ju för all del ha läst en PK-analys.

Naturligtvis är det osmakligt att diskutera eventuell utveckling av inrikespolitiken innan blodet är borta från gatorna, men samtidigt är tiden knapp och utvecklingen skrämmande.

Jag undrar om det är så att man kommer använda dessa attacker, gårdagens och tex IKEA för att ge amnesti åt alla som ska skickas ut bara för att förebygga våldsdåd? Den idén ligger i linje med landsförrädarnas politik hittills.

Nja, 47 % var en överdrift, milt sagt

http://www.express.co.uk/news/world/788517/marine-le-pen-surges-record-47-per-cent-weeks-out-french-presidential-election-macron
2017-04-08, 09:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Nja, 47 % var en överdrift, milt sagt

http://www.express.co.uk/news/world/788517/marine-le-pen-surges-record-47-per-cent-weeks-out-french-presidential-election-macron
Läste du vad du länkade till?
2017-04-08, 09:49
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Läste du vad du länkade till?
Ja. Dessa 47% är alltså i en presumtiv andra omröstning mot en kandidat hon inte lär möta, Fillon. Le Pens stöd i första valomgången är 26% precis som användaren RudyardKipling uppfattat. I en presumtiv andra omgång mot Macron skulle hon få c:a 40%.

Således är det en överdrift att låta t ex Kipling missuppfatta hennes stöd som c:a 20 procentenheter högre i första valomgången (vilket användaren ovan Kipling gjorde).
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2017-04-08 kl. 09:52.
2017-04-08, 09:50
Medlem
Off-topic nu, men folk skiljer inte på prognos i första valrundan och i andra. I artikeln nämns båda vilket leder till förvirring här.

För att styra in OnT: Hur mycket spelar det roll för Sveriges val om Macron vinner jämfört med Le Pen? Den förre är mycket EU-vänlig och Le Pen motsatt. Det är de två som går vidare av allt att döma.
2017-04-08, 09:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Off-topic nu, men folk skiljer inte på prognos i första valrundan och i andra. I artikeln nämns båda vilket leder till förvirring här.

För att styra in OnT: Hur mycket spelar det roll för Sveriges val om Macron vinner jämfört med Le Pen? Den förre är mycket EU-vänlig och Le Pen motsatt. Det är de två som går vidare av allt att döma.
Om Le Pen skulle vinna så kommer det att knäcka svensk media & vänstern & göra dom ännu mer desperata än idag.
2017-04-08, 12:41
Medlem
trontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
Märker mer och mer att till och med invandrare blir Sverigedemokrater, gäller ju då de som lyckats assimilera sig på ett bra sätt i det svenska samhället. Antar att den andelen kommer öka ytterligare nu.

Inget konstigt, normala människor vill inte ha ett hönsgård så som man har i sina egna länder. Bägaren för många rann över igår, nu räcker det.
2017-04-08, 13:47
Medlem
Undra vad sjuklövern kommer gå till val med... mer statskorruption, organiserad brottslighet, våldtäkter, våldsbrott, terrorbrott, statsfinansierad terrorism (bidrag till terrorister och terrorist organisationer), massbidragsinvandring och PK-fascism, yay rösta på sjuklövern

*Sluta säg "olycka" istället för terrordåd era äckliga PK-fascister, det är mord och ingenting som skett av en olyckshändelse!
Senast redigerad av sockerknarkare 2017-04-08 kl. 14:05.
2017-04-08, 14:03
Medlem
Idag hörde jag Ygeman frågas ut i P1 av Monika Sarinen. Vilket satans rövslickeri inslaget var behäftat med. Man märkte verkligen att det är gamla kommunister som sitter på sr. Påminde i underdånighet om radio sovjetunionen.

Sen efter ett tag var det Kindberg Batra som var i studion och L, C och KD fick vara med per telefon.

Jo visst, Sd fick NATURLIGTVIS INTE VARA MED.
2017-04-08, 15:11
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Det är ett terrordåd men det är också ett attentat mot alla muslimer i Sverige som tvingas lida för vad någon förvirrad galning gjort. Därför är det ett olycksdåd.

Bra och K-arakteristik svada innan gränskontrollerna förbättras 2018 och med betalda hemresor!

Gissningsvis når SD 30% stöd hos de seriösa mätinstituten, redan denna månad..

2017-04-08, 15:35
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tronto
Efter gårdagens händelser känner jag ganska många som kommer lägga sin röst på SD, mig inkluderat, alla är invandrare. Det är dags att vi står enade med våra Svenska vänner mot extremism och islamism.
Sd verkar ha gjort allting rätt.
1. Åkesson förhöll sig njugg inför Trump,så är det nu så att Trump bombat fel krafter i Syrien så går det inte att kasta på SD
2. SD valde in en muslim i sin ledning ,och debatten som var om det gör att man inte kan anklaga SD för att vara emot Muslimer för att man är ytterst kritiska mot Islam.
3 det som hänt nu har hänt flera gånger förr runt om i världen,men SD har rakryggat varnat för utvecklingen i decennier och blivit häcklade av politiker samt deras lojala media på grövsta sätt.
Samtidigt har politikerna gjort precis tvärtom mot för vad SD velat,det lär straffa sig nu.
Jag har hävdat att SD i verkligheten legat över 30 procent redan nu och går uppåt en bit till innan valet. det här dådet kan mycket väl vara det som ger SD +40%..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in