2017-04-07, 19:21
Medlem
Nu jävlar kommer SD nå 30% i Sentio eller Yougov... Mycket tyder på att det är en eller flera muslimska gärningsmän i terrorattentatet i Stockholm på Drottninggatan.
2017-04-07, 19:48
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Nu jävlar kommer SD nå 30% i Sentio eller Yougov... Mycket tyder på att det är en eller flera muslimska gärningsmän i terrorattentatet i Stockholm på Drottninggatan.

Naturligtvis inte bara i Sentio och YouGov utan givetvis även i valet 2018...

Med eller utan inkompetenta försök att gripa aktuella Blattar och trots våra K-amrater i Tråden och deras meningslösa aktiviteter...

2017-04-07, 21:46
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu

Jadu, hoppas sannerligen människor förstår varför det ser ut som det ser ut och varför det blev som det blev. Sittande statschef brukar dock gynnas vid dylika händelser oavsett tidigare agenda. Tippar pga detta att SD och S stiger i opinionen av denna förfärliga katastrof, övriga sjunker.
Senast redigerad av S.Kandal 2017-04-07 kl. 21:51.
2017-04-07, 21:59
Medlem
Oftast går regeringspartierna framåt vid en liknande kris. Ge det ett par månader så kommer folk nyktra till... fatta läget... Då kommer SD-lyftet.
2017-04-07, 22:12
Medlem
SvenskOppositions avatar
Njäe, jag skulle inte vara alltför säker på att SD tjänar på terrordådet i Stockholm. Det är snarast sittande makthavare som vinner på dramatiska händelser.

Det SD tjänar på är vardagsbabberiet.
2017-04-07, 23:14
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Så. Nu har ni som tjatat i tråden fått ert (iofs andra men i alla fall)islamistiska terrordåd på svensk mark. Mitt i huvudstaden med isärslitna kroppar och allt.
Detta kommer inte ge det ni hoppats på. Tyvärr.

Visst, "vi" hade rätt, igen, för hundrasjuttonde gången.
Men det är S som hamnar i fokus. De gör lite skarpa uttalanden osv i direktsändning och flera veckor framöver som kommer generera + i OU.
SD kan inte hoppas på pga av detta. SD växer när de attackeras.
Men jag har gärna fel.
2017-04-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Så. Nu har ni som tjatat i tråden fått ert (iofs andra men i alla fall)islamistiska terrordåd på svensk mark. Mitt i huvudstaden med isärslitna kroppar och allt.
Detta kommer inte ge det ni hoppats på. Tyvärr.

Visst, "vi" hade rätt, igen, för hundrasjuttonde gången.
Men det är S som hamnar i fokus. De gör lite skarpa uttalanden osv i direktsändning och flera veckor framöver som kommer generera + i OU.
SD kan inte hoppas på pga av detta. SD växer när de attackeras.
Men jag har gärna fel.

Fast det har du inte,fel alltså.
I det korta perspektivet tjänar inte SD på detta muslimska terrordåd.
2017-04-07, 23:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Njäe, jag skulle inte vara alltför säker på att SD tjänar på terrordådet i Stockholm. Det är snarast sittande makthavare som vinner på dramatiska händelser.

Det SD tjänar på är vardagsbabberiet.

Ja så brukar det vara och vi ser nu hur Löfven försöker vara statsmannamässig och även om många kan ha synpunkter på hur han lyckas med det så tror jag ändå han kommer tjäna på det. Åtminstone i det korta perspektivet, hur det blir på lite längre sikt när folk börjar tänka återstår att se.
2017-04-08, 00:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag tror inte S tjänar på det. Det har varit för mycket skriverier om migranter, terrorism, hotbild osv. Vi har sakta förberetts på det genom London, Madrid, Paris, Nice, Belgien, Tyskland osv osv osv.

Trump fick fan av hela sosseriet med Löfven i spetsen och Ylva Johansson satt och blåljög i BBC.

En månad senare hänger Trumps uttalande som en snorloska i ansiktet på Löfven. Jag tror inte att S tjänar på det. De kommer fortsätta sitt "det är inte OK", "alla muslimer kör inte över barn och gamlingar med lastbil" och allt annat ogenomtänkt trams de slänger ur sig. Det kommer reta folk som fan - i synnerhet de som ska gå på gatorna under våren och sommaren. Varje hög smäll, varje bil som rusar motorn, varje gång det blir lite högljutt på gatan kommer fler nu än tidigare tänka terror...

Skulle S å andra sidan styra upp verksamheten hårdare och mer kraftfullt än SD talat om så gynnas säkert S, men hur stora odds är det? Ska man börja vara förnuftig 2017 när man kunde varit det 2006 och suttit vid makten i decennier medan resten av Europa förvandlades till soptippar.

Min gissning är att 7K inte kommer göra något som stärker deras position hos allmänheten. Det är helt enkelt inte deras uppdrag. Deras uppdrag är att massimportera MENA till Sverige.

Crispy skrev för länge sedan något i stil med att SD ökar inte pga samhällsutvecklingen utan pga hur jävla uselt 7K hanterar samhällsutvecklingen. Bilderna och ryktet om bilderna på kvinnan med överkroppen separerad från underkroppen och med benet ligga bredvid samt de överkörda barnen lär spridas och talas om.

Tittar vi på Frankrike så har de haft 3 stora vidriga dåd och många fler små och trots det anses Le Pen inte vara favorit att vinna och trots det går inte vitlökarna man ur huse. Än...
2017-04-08, 00:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja så brukar det vara och vi ser nu hur Löfven försöker vara statsmannamässig och även om många kan ha synpunkter på hur han lyckas med det så tror jag ändå han kommer tjäna på det. Åtminstone i det korta perspektivet, hur det blir på lite längre sikt när folk börjar tänka återstår att se.
Spelar egentligen inte så stor roll hur han agerar såvida han inte skulle göra bort sig totalt på något sätt. Effekten är ju som sagts innan att den inrikespolitiska debatten tar en paus och allt fokus är till detta. Och där i centrum står ju bara regeringen och S i synnerhet.
2017-04-08, 04:43
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tror inte S tjänar på det. Det har varit för mycket skriverier om migranter, terrorism, hotbild osv. Vi har sakta förberetts på det genom London, Madrid, Paris, Nice, Belgien, Tyskland osv osv osv.

Trump fick fan av hela sosseriet med Löfven i spetsen och Ylva Johansson satt och blåljög i BBC.

En månad senare hänger Trumps uttalande som en snorloska i ansiktet på Löfven. Jag tror inte att S tjänar på det. De kommer fortsätta sitt "det är inte OK", "alla muslimer kör inte över barn och gamlingar med lastbil" och allt annat ogenomtänkt trams de slänger ur sig. Det kommer reta folk som fan - i synnerhet de som ska gå på gatorna under våren och sommaren. Varje hög smäll, varje bil som rusar motorn, varje gång det blir lite högljutt på gatan kommer fler nu än tidigare tänka terror...

Skulle S å andra sidan styra upp verksamheten hårdare och mer kraftfullt än SD talat om så gynnas säkert S, men hur stora odds är det? Ska man börja vara förnuftig 2017 när man kunde varit det 2006 och suttit vid makten i decennier medan resten av Europa förvandlades till soptippar.

Min gissning är att 7K inte kommer göra något som stärker deras position hos allmänheten. Det är helt enkelt inte deras uppdrag. Deras uppdrag är att massimportera MENA till Sverige.

Crispy skrev för länge sedan något i stil med att SD ökar inte pga samhällsutvecklingen utan pga hur jävla uselt 7K hanterar samhällsutvecklingen. Bilderna och ryktet om bilderna på kvinnan med överkroppen separerad från underkroppen och med benet ligga bredvid samt de överkörda barnen lär spridas och talas om.

Tittar vi på Frankrike så har de haft 3 stora vidriga dåd och många fler små och trots det anses Le Pen inte vara favorit att vinna och trots det går inte vitlökarna man ur huse. Än...

Off Topic
Le Pen fick väl 47% väljarstöd i en OU alldeles nyligen?
En vinst i med 50% i första omgången borde således ligga inom felmarginalen?

On Topic
Jag tror vi befinner oss på okänt vatten. Terrordådet är helt okänt fenomen för personer som inte kommer ihåg/var födda 1975 när Bader-Meinhof sprängde den dåvarande Västtyska ambassaden.
Precis som du säger lär bilderna på den massakrerade kvinnan fastna på mångas näthinnor.
Just hur detta kommer omsättas i politiskt kapital är svårförutsägbart.
2017-04-08, 06:34
Medlem
Tror vissa av oss har hybris. Ja detta medför ökat stöd i opinionen av högerväljare. Vänstern har ju sin världsbild. O ja jag tror med SD ökar i samtliga OU men vi talar om 1% på sin höjd.
Hoppas jag har fel men tror fan inte set.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in